Ga naar inhoud


Windows 10 released (Pop-up)


Penthe

Aanbevolen berichten

Ik moest op 1 pc ook een aantal keren proberen eer dat hij ging updaten. Uiteindelijk geheel zonder problemen toch geïnstalleerd.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


lukt niet, ook een oude versie wil hij niet meer installeren en vanop dvd zegt hij dat de schijf ( 1 met 3 partities) waarop ik wil installeren vergrendeld is. Het is een dual boot met UBUNTU 14. Ik vind nergens waar ik de installatieschijf (partitie) zou kunnen kiezen. Ik ga eens helemaal herbeginnen op deze pc, tegen mijn zin want ik had daar ondertussen al heel wat andere zaken aangehangen, waaronder een moeilijke oude Lexmark AIO, een bluetooth gps met google earth enz. Maar de HP printer liep gesmeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met de partitionering was niets mis, maar de c drive stond niet aktief niettegenstaande Windows 10 daarop draaide. Ik heb die vanuit "deze computer beheren" aktief gezet en dan kon ik nog niet upgraden. Ik kwam wel een stuk verder met andere error codes die ik op 1 na via fixit kon wegwerken maar er was geen oplossing voor "service registration is missing or corrupt". Ik kon  wel een andere windows (build 10074 omdat ik die op een usb stick had staan) installeren.  De 10159 kon ik niet zo gauw vinden. Nadien is de upgrade naar 10159 vlekkeloos verlopen. Ik moet wel nog UBUNTU terug onder de opstartkeuze krijgen maar dat zal voor later zijn. Ik had me de upgrade toch iets soepeler voorgesteld, einde van de maand zou de definitieve versie er zijn. Bij de installatie krijg je bijvoorbeeld geen keuzescherm op welke partitie je windows wilt installeren of de mogelijkheid partities aan te passen.

aangepast door gors
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou voor de afwachtenden:

 

Windows 10 zal gefaseerd worden uitgerold

 

De deelnemers van het Insiders-programma hebben inmiddels al enkele maanden kunnen testen, en mogen dan ook als eerste aan de slag met de definitieve versie van Windows 10. Microsoft zal de dagen daarna eerst luisteren naar de feedback van deze groep en indien nodig updates doorvoeren, om problemen zoveel mogelijk te voorkomen. Vervolgens zal Microsoft het besturingssysteem gefaseerd uitrollen naar de gebruikers die het OS gereserveerd hebben. Het is niet bekend hoe veel tijd er tussen deze fases genomen wordt.

 

http://nl.hardware.info/nieuws/44327/windows-10-zal-gefaseerd-worden-uitgerold

 

http://tweakers.net/nieuws/104038/microsoft-kiest-voor-langzame-uitrol-windows-10-en-start-bij-insiders.html

 

http://www.techzine.nl/nieuws/41500/microsoft-gaat-windows-10-gefaseerd-uitrollen-vanaf-29-juli.html

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoppa de plank er vol naast voor Puch....

 

Zou zeggen lekker blijven flamen op microsoft heb ik nog wat te lachen ;)

Als microsoft dan toch zo goed is waarom zit iedereen dan met een ei in hun broek om een upgrade te doen?

Als er Microsoft UAC er op zit waarom kan een gebruiker die af zetten? Veiligheid boven alles, maar je kan het gewoon uitschakelen.

 

Het duurt een jaar voor ze een nieuwe OS een beetje op de rails krijgen na massaal klachten van gebruikers. Service pack hier, Service pack daar. Geen startknop, wel startknop.

 

Als je geen deftige reply kan doen hou dan ook je commentaar voor jezelf

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Onlangs berichtte ik hier dat op een van onze Windows 7-PC's het beruchte icoontje uitbleef.

Heel veel tips vergeefs uitgeprobeerd maar slechts dit op Tweakers gevonden advies had succes:   http://www.cnet.com/how-to/how-to-get-the-windows-10-upgrade-icon-if-its-missing/#ftag=CADf328eec

 

Tja, nu maar eens overdenken of ik me aanmeld; gelukkig bestaat er nu een keuzemogelijkheid.

 

Dank aan allen voor het meedenken!

 

edit: bij mij bracht optie 2 ook het gewenste resultaat......

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou jullie kunnen weer aan de gang. Inmiddels is build 10162 ook beschikbaar

 

Build 10162 is volgens de interne testresultaten van Microsoft de beste tot nu toe als het aankomt op stabiliteit, prestaties, accuduur van laptops en compatibiliteit. De Preview ISO is vanaf de website van Microsoft te downloaden.

 

http://nl.hardware.info/nieuws/44333/microsoft-geeft-officiele-isos-vrij-van-windows-10-build-10162r

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn "probleem pc" is nu aan het upgraden van 10159 naar 10162. Deze zit namelijk in de fast ring. Hadden vroegere builds ook een vakje "upgrades uitstellen" ? Misschien heb ik dit nooit gezien omdat de andere pc's  in de slow ring zitten.

Een geluk dat ik al lang geen volume limieten meer heb op internet.

Indertijd ben ik overgeschakeld van IE naar Firefox wegens te veel problemen maar Edge schijnt nu toch goed te werken alhoewel ik als amateur niet weet hoe (on)veilig die is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd gaaf als microsoft weer een nieuw os maakt. Deze is weer dik vet. Super kleuren bij het inlogscherm en de looks zijn weer elemaal nu.

Zet die fruit en vogel mensen weer op een jarenlange achterstand  ;)  Ga straks gelijk weer een coole uhd pentium laptop halen.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje: blijkbaar bepaalt MS zelf wanneer ze de Win10 naar je computer doorsturen. Nu gebruik ik occasioneel ook een mobiel abo, en zou  het me aardig wat kosten als de update daarmee wordt binnengehaald;

Voor mijn gewone downloads heb ik het zo ingesteld dat ik eerst toestemming moet geven, maar weet iemand of dit ook zo zal zijn met deze update naar Win10 ?

Huidig OS is Win7.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moonchild heeft een beetje te veel zon gehad, hij is een beetje dom aan het l*llen.  @Gene 1225. Je kunt ja aanmelding annuleren als je "mobiel" bent en desnoods later weer aanmelden als je wifi/bedraad bent aangesloten thuis.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jammer, alle moeite om het icoontje in beeld te krijgen, lijkt tevergeefs.

In het reservering/download-menu is een conformiteitsfunctie gebakken.

Die geeft aan dat de PC niet geschikt zou zijn vanwege de CPU

Begrijp ik niet, de minimale eis is er een van tenminste 1 GHz terwijl het oude beestje een Pentium 4 van 2,66 aan boord heeft.

(natuurlijk is deze specificatie een lachertje maar de doos verricht alle Office-taken onberispelijk en ook het Web-surfen gaat razendsnel)

 

Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...