Ga naar inhoud


CanalDigitaal nieuwe abonnee altijd 17,95?


KogerChris

Aanbevolen berichten


Heeft canal digitaal niet ook nog de canaltenne? Ik ben opzich aardig tevreden met mijn 9.95 abo dat ik toen mocht nemen als digitenne overstapper. Tis zeer beperkt, maar goedkoop genoeg alternatief en ook nog eens HD.

CanalTenne was gewoon de (DVB-T) zenders van Digitenne maar dan via Canal Digitaal, verzorgt door Scarlet, ben je niet in de war met het HD Light pakket?

Beide worden overigens niet meer aangeboden door Canal Digitaal dacht ik. Bovendien heeft TS al Digitenne en wil juist van daaruit overstappen.

 

Ja, jij niet.?

De link staat hier ergens op het board.

Maar je hoeft niet te zoeken. http://www.v-net.tv/anga-com-m7-group-chooses-neotion-cams-with-viaccess-orca-ca-for-its-dth-services

 

Ik vermoed dat de 2e hands prijs van de witte module gaat dalen.

Dat had ik inderdaad ook gelezen, dus dan is die deal met de (witte) CI-module nog minder interessant, maar TS gaf al aan liever een recreatieset aan te schaffen (en daarbij te profiteren van €5 per maand korting voor het eerste jaar. Dus niet relevant.

Verder denk ik dat het nog wel even kan duren voordat de nieuwe CAM ingevoerd wordt en nog langer voordat de oude uitgefaseerd is. Het zal wel weer zender voor zender gaan zodat het wat minder auw doet...

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog maar de vraag of de M7 decoders nog bruikbaar zijn met de nieuwe Viaccess-Orca codering.

Ik verwacht van niet.  Het verleden leert dat de oude decoders, nu dus de seca3 decoders, tot de laatste dag nog verkocht gaan worden.

 

Investeren in een CanalDigitaal abonnement is gezien de ontwikkelingen met Viaccess-Orca momenteel niet erg raadzaam. Vandaag kijk je nog met je hardware maar morgen kan het bij wijze van spreken al over zijn.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog maar de vraag of de M7 decoders nog bruikbaar zijn met de nieuwe Viaccess-Orca codering.

Ik verwacht van niet.  Het verleden leert dat de oude decoders, nu dus de seca3 decoders, tot de laatste dag nog verkocht gaan worden.

 

Investeren in een CanalDigitaal abonnement is gezien de ontwikkelingen met Viaccess-Orca momenteel niet erg raadzaam. Vandaag kijk je nog met je hardware maar morgen kan het bij wijze van spreken al over zijn.

 

Er zal dan door horden mensen met klachten, (al of niet via Radar - ombudsman) wel een aanzienlijke overgangs periode bedongen worden.  Of een gratis omruil actie voor bestaande apparatuur.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat we toch al erg off-topic bezig zijn, vraag ik me dan af of oscam al support heeft voor deze nieuwe codering ...

 

Dat is een vraag, die ik me ook stel.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een google search leverde op dat Viaccess-Orca momenteel wordt ingezet voor IPTV en VOD diensten via internet.

Niets zegt dat dit niet kan toegepast worden op sat-TV, maar ik kan nergens referenties in die zin vinden.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las hier ergens dat de witte module vervangen gaat worden.

De M7 groep zou voor een andere codering gekozen hebben dus of je de witte module nog moet kopen?

Ik vrees dat het water naar de zee dragen is.

 

 

En dat heb je "ergens" gelezen?

 

 

Ja, jij niet.?

De link staat hier ergens op het board.

Maar je hoeft niet te zoeken. http://www.v-net.tv/anga-com-m7-group-chooses-neotion-cams-with-viaccess-orca-ca-for-its-dth-services

 

Ik vermoed dat de 2e hands prijs van de witte module gaat dalen.

 

Ik kan dit nieuws nergens anders op dit forum vinden.

Ik vind dat dit wel een nieuw apart topic waard is ipv weggestopt in dit subtopic.

Lijkt mij ook dat er nog heel wat jaren in gaan zitten voordat er een volledig overstap plaats vindt.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan dit nieuws nergens anders op dit forum vinden.

 

Dan heb je niet of niet genoeg gezocht.

Zie  https://www.sat4all.com/forums/topic/347354-hoe-mezzohd-en-motorstv-hd-openen/?p=2316501

 

 

Lijkt mij ook dat er nog heel wat jaren in gaan zitten voordat er een volledig overstap plaats vindt.

 

Dit staat eerder voor de deur dan jij denkt te weten.

 

De card server maffia is voor wat de M7 groep betreft uitgeschakeld.

Softcams werken niet meer, intern en extern  kaart delen is van de baan.

De laatste CanalDigitaal decoder is de  M7 SAT801 en is al weer een 5 jaar oud en kan vervangen worden voor een goedkope FTA decoder met CI slot. Wel zogenaamd CanalDigitaal gekeurd en met fastscan functie.

Dit is op drie belangrijke punten kassa voor CanalDigitaal.

 

CanalDigitaal heeft hier veel voordeel van en kan het zich niet permitteren om dit niet op korte termijn in €€ te verzilveren..

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het straks even afwachten totdat CI+ camslots uit komen waar deze in passen. Ik zelf heb een digitaldevices sat receiver en kan een cam aansluiten, maar als dat allemaal weer niet met CI+ werkt, tja, dan maar abo opzeggen en ga ik wel kijken naar iets anders ... Aan de CI+ ga ik iig niet als ik het niet op mn tvheadend installatie werkend krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat M7 de cardservermaffia buitenspel wil zetten is helder en ook niet meer dan logisch. Daar zijn ze natuurlijk al mee begonnen met het CI+-slot.  Voortschrijdende ontwikkeling leidt tot verfijndere technieken........ ook om zaken op slot te gooien EN te openen voor de eerlijke betaler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@KogerChris, Met het Recreatiepakket ontvang je in het zomerseizoen (21 maart – 20 september) de populaire en de vrij te ontvangen zenders in heel west-EuropaIn de wintermaanden (21 september – 20 maart) is het Recreatie-pakket niet actief, je ontvangt dan alleen de vrij te ontvangen zenders. In deze periode betaal je geen abonnementskosten.

Ik denk dat je ook in de winterperiode gebruik wilt maken van je CanalDigitaal abonnement dus dan raad ik je het recreatie pakket af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...