Ga naar inhoud


Verboden afspraken over het bekijken van films op betaaltelevisie


theparasol

Aanbevolen berichten

juist ja het is al jaren zo

en dus geen echt nieuwsbericht

 

lees terug en je vindt de reacties over de licenties en kijkvergoedingen per hoofd der bevolking die meebetaald aan de inkoop uit bollywood en waarom daarom iets niet zomaar doorgegeven kan en mag worden

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt me een beroeps pessimist en klager noemen, maar dat Amerika en Hollywood naar Europa zal luisteren, daar geloof ik even veel in, of sinter***s.

Europese contenhouders en pay tv aanbieders kunnen niet zonder bovenstaande en dat weten ze maar al te best.

Als ze door Europa op de vingers getikt worden, dan kunnen ze gewoon geen nieuwe contracten meer aanbieden, en dan verdwijnen alle Amerikaanse productie's van het Europese scherm, en wat gaan we dan nog zien? Nog meer van die vervelende sms wedstrijd programma's? of gaan ze nog meer tommy schop e.d. tonen?

Europa speelt gewoon met vuur. Want als America de kraan dichtdraai, dan kan het zijn dat M7 en consoorten rapper failliet zijn, dan we durven denken.

Want beslist niet iedereen kijkt naar thuis, familie of als dat nog bestaat goede tijden slechte tijden.

En waar ik woon, en de weinige jeugd die ik ken, is niet geïnteresseerd in satelliet ontvangst, zij kennen nml meestal maar een, die via de kabel, om geen reclame te maken.
Laat staan, dat het in meer en meer gemeente's moeilijker wordt om een schotel of wok neer te zetten.  :(

En is het internet in België al klaar voor nog meer ip tv? In Vlaanderen wordt dit beheerd door maar 2 groten, die dan misschien de handen in elkaar slaan, om andere aanbieders te dwarsbomen, wat nu al gebeurd met mobistar tv, en waardoor snow weepee tv ten onder is gegaan. Een isp, probeerde zelfs netflix te boycotten, door extra geld aan streamings aanbieders te vragen, maar gelukkig nog niet doorgegaan  :)

Off topic, in een ontmoetingsruimte, waren eens youtube muziek clipjes afgespeeld, waar voor mij bekende sat zenders op te zien waren via hun logo. Toen ik bekend maakte, dat ik die kende, keek men mij aan, alsof ik van een andere planeet kwam.

Maar misschien sta ik ooit? op, dat ik buitenlandse abonnee tv kan zien, maar ik denk eerder in mijn dromen, een illusie :(  

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Tendens binnen de EU is dat men dat men de arrogantie van de vele Amerikaanse bedrijven beu is, en geloof me er word zwaar gewerkt aan deze toestanden ondanks het lobbyen vanuit de USA.

 

Sattv4iedereen, volgens mijn bescheiden mening denkt u teveel zwart of wit, wat eruit zal komen zijn natuurlijk nieuwe compromissen, en de inhoud daarvan zal doorslaggevend zijn.

 

Ook de monopoly's in Vlaanderen hebben volgend jaar hun tijd gehad, let op mijn woorden.

  • Like 1

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bollywood producties zijn ook best te pruimen.

Ik heb mij best vermaakt in New Delhi in de bioscoop.

 

Na een week mis je die Hollywood rotzooi niet meer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

iemand die het opvalt, opviel :grin:

 

de tendens is juist dat er Ttip afspraken op ons af komen

niks europa

puur kapitalisme uit amerika's torenkamertjes.

genen gemanipuleerd spul in onze natuur

antibiotika ongevoelig spul in je voedsel

minder dan 2 jaar elco probleem in je hardware

en ga maar door

 

wat consument bescherming?

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

iemand die het opvalt, opviel :grin:

 

de tendens is juist dat er Ttip afspraken op ons af komen

niks europa

puur kapitalisme uit amerika's torenkamertjes.

genen gemanipuleerd spul in onze natuur

antibiotika ongevoelig spul in je voedsel

minder dan 2 jaar elco probleem in je hardware

en ga maar door

 

wat consument bescherming?

In een Belgisch consumenten programma, ging men zelfs durven beweren, dat men vervaldata in firmware zou steken, om mensen sneller te doen kopen. Bewijzen konden ze blijkbaar niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Tendens binnen de EU is dat men dat men de arrogantie van de vele Amerikaanse bedrijven beu is, en geloof me er word zwaar gewerkt aan deze toestanden ondanks het lobbyen vanuit de USA.

 

Sattv4iedereen, volgens mijn bescheiden mening denkt u teveel zwart of wit, wat eruit zal komen zijn natuurlijk nieuwe compromissen, en de inhoud daarvan zal doorslaggevend zijn.

 

Ook de monopoly's in Vlaanderen hebben volgend jaar hun tijd gehad, let op mijn woorden.

Hopelijk dan einde aan exclusiviteitscontracten, en wordt telenet dan gedwongen prime te scheiden en verplicht wordt deze aan derden zoals TVV, proximus en het nog te lanceren mobistar aan te bieden. en vice versa, dat anne tv, mogelijk wordt op telenet en tvv bvb.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

je ziet dubbel maar niet helder sattv4iedereen

als ik de film financier en die film op de makt zet, ben ik die bepaald of je het op je buis krijgt via dvb-c dvb-s etc

 

het gebruik, dus dat kijk beginsel van een media content mag ik helemaal zelf in het vat gieten, behalve als ik ongelijkheid schep onder mijn kijkers

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je ziet dubbel maar niet helder sattv4iedereen

als ik de film financier en die film op de makt zet, ben ik die bepaald of je het op je buis krijgt via dvb-c dvb-s etc

 

het gebruik, dus dat kijk beginsel van een media content mag ik helemaal zelf in het vat gieten, behalve als ik ongelijkheid schep onder mijn kijkers

En over dat laatste kan je discusïeren, tot het einde der tijden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Totaal TV schrijft er het volgende over:

Aanval op landbeperking abonnementen satelliettelevisie

Met een openen van een mededigingsonderzoek tegen Sky UK en zes filmstudio’s heeft Europa de aanval ingezet tegen landbeperking bij het afsluiten van abonnementen voor satelliettelevisie.

Satelliet en online bieden grensoverschrijdende ontvangst- en kijkmogelijkheden. Het is echter in de meeste gevallen niet mogelijk om bij een tv-aanbieder uit een ander Europees land een tv-abonnement af te sluiten. Uitzendrechten van aangeboden content is hiervan de oorzaak. Uit onderzoek van de Europese Commissie blijkt dat er mogelijk niet geoorloofde afspraken tussen bedrijven zijn gemaakt. Als gevolg daarvan wordt nader onderzoek ingesteld naar overeenkomsten tussen Sky UK en de filmstudio’s Disney, NBCUniversal, Paramount Pictures, Sony, 20Th Century Fox and Warner Bros.

Onderzoek belangrijk voor Europese strategie

Het onderzoek is belangrijk voor de Europese wens om de structuur van auteursrechten te herzien en op te treden tegen geoblocking. Bij geoblocking wordt het is op normale wijze niet mogelijk om via internet content buiten het eigen land te bekijken of een abonnement bij een aanbieder van lineaire tv-diensten – via hoofdzakelijk satelliet – af te nemen. De Europese Commissie wil af van het afgeven van licenties van uitzendrechten per land. De uitkomst van het onderzoek tegen Sky UK en de zes filmstudio’s bepaalt of Europa plannen voor veranderingen in het auteursrecht doorzet.

Nova-voetbaluitspraak 2014 belangrijk

Het nieuwe onderzoek van de Europese Commissie heeft een uitspraak uit 2014 van het Europees Hof als grondslag. Deze besloot dat een Britse pub-eigenaresse een abonnement op de Griekse aanbieder van satelliettelevisie Nova mocht gebruiken om in haar pub bezoekers naar wedstrijden van de Premier League te laten kijken. Dit ondanks dat Sky in het Verenigd Koninkrijk de uitzendrechten van de Premier League bezit. Het Europees Hof stelde in het eindoordeel dat er geen rechtvaardiging is om uitzendrechten tot binnen landsgrenzen te beperken terwijl het ook mogelijk is om deze voor geheel Europa aan alle potentiële kijkers te kunnen verkopen.

Landelijk wetgeving

Het nu ingestelde onderzoek van de Europese Commissie betekent overigens niet automatisch dat landenbeperkingen en geoblocking gaan verdwijnen. Als eerste moet blijken of er voor de Europese Commissie voldoende gronden zijn om een aanval tegen de huidige rechtenstructuur in te zetten. Ook staat het daarna aanbieders vrij om te bepalen in welke landen men diensten actief gaat aanbieden. Daarnaast speelt naast het Europese recht ook het landelijke recht een rol. Niet alle landen hebben een gelijke wetgeving op het gebied van auteursrecht. Dit kan van invloed zijn op de uitvoering van het Europese mededingingsrecht.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht af, en hoop van harte dat het officieel mogelijk wordt om een abonnement af te nemen uit een ander land... 

Voor mij gaat het helemaal niet om die zgn "hollywood" producties. Ik ben helemaal geen liefhebber van amerikaanse films, al zitten er wel een paar beter bij, maar algemeen gezien hou ik er niet van... geef mij maar Duits en Scandinavisch...

In zweden heb je wel een apart filmkanaal SF kanalen (van Svensk Filmindustri) en ik heb de zender een aantal weken gratis gehad... best wel goed, maar ontzettend veel herhalingen... eigenlijk  precies hetzelfde als wat ik vroeger bij Premiere (nu Sky) merkte.  Dat soort zenders hoeft dus niet voor mij... ik zou het gewoon erg fijn vinden om de "normale" zenders van diverse andere landen te kunnen ontvangen, zowel commercieel als public service. Ik kijk nu ook tv uit Zweden, Duitsland, Oostenrijk en Engeland... maar het zou gewoon fijn zijn als je daar nog wat aan zou kunnen toevoegen

 

Ik denk echt dat het mogelijk is.... maar de wil moet er zijn. Ik denk dat providers uit kleine landen als Nederland bang zijn dat ze geen abonnees meer overhouden... ze vragen veel geld voor weinig inhoud.... aan de andere kant zou het uiteraard ook een uitdaging kunnen zijn, en als ikzo lees dat M7 zijn territorium niet alleen in Duitsland, Oostenrijk en Benelux heeft, maar ook al wat verder oostwaarts uitgebreid heeft, zou dit op die manier wel eens meer mogelijkheden kunnen hebben dan je nu zou denken...

 

Maar,m ja, als de EU bonzen ner over moeten praten... dan heb ik mijn twijfels, want die doen niets zonder dat ze er zelf rijker en beter van worden... en anders trekken ze hun staart weer gedeeltelijk in.... denk aan de roaming bij mobiele telefonie....

 

Maar ik blijf positief, en hoop van harte dat ik tijdens mijn leven nog een "buitenlands" abonnement kan afsluiten op een legale manier....  Wat dan ook nog wel  moet gebeuren is de mogelijkheid om abonnementen de combineren op bestaande smartcards (wat mogelijk is) en de vrijheid van hardware met CI modules om te decoderen.... anders heb je straks 5 receivers naast elkaar gestapeld staan.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuws:

 

Satelliet in het buitenland !

Sinds deze maand is mogelijk om met een buitenlands adres een CanalDigitaal abonnement af te sluiten.

Klanten (ongeacht nationaliteit) die permanent in het buitenland wonen of een vakantiehuis in het buitenland hebben kunnen nu ook een abonnement op een buitenlands adres geregistreerd krijgen !

Ook een Nederlands bankrekeningnummer is NIET meer noodzakelijk.

 

Ook bij TVV is dit over enkele maanden mogelijk, een voorbeeld voor andere providers hoe het in de nabije toekomst zal moeten.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is echt nieuws ... ;)

maar goed voor die het willen buiten NL

 

ze brengen het als een frisse wind en daar ligt ook weer de valkuil

op de websait staat daarover maar dubieuze info

zo een slecht klik en bestel wat jij echt wilde websait heb ik nog nooit gezien...

 

maar mocht het echt zo zijn is het een vrijheid die men zich MOET KUNNEN permitteren

je dacht toch niet dat het goedkopere werd?

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...