Ga naar inhoud


Gaan de update's voor apparatuur ook verhuizen naar Astra 3?


waterpas

Aanbevolen berichten

Canaal Digitaal gecertificeerde ontvangers krijgen hun update's en de fastscanlijst nu via Astra 1 als ik het goed heb. Verhuizen die beide optie's mee naar Astra 3? Ik help vrienden in het buitenland, om de schotelopstelling voor Astra 3 in orde te maken zodat zij op 1 april volgend jaar niet voor verrassingen komen te staan, Astra 1 is niet meer nodig, tot nu toe wordt er enkel via Astra 1 naar de Nederlandse kanalen gekeken. 

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Fastscan zit al een tijdje op Astra3. Updates voor apparatuur is nauwelijks interessant. Doen ze ze hooguit 1 a 2 keer per apparaat. Zal Canal Digitaal zal het aan de beroemde reet roesten of je apparaat 100% werkt! M7SAT801 heeft al ruim een jaar flinke bugs, boeie!! Koop maar een andere als het je niet bevalt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet voor mijzelf, de mensen waar het hier om gaat hebben twee "linker handen" niet iedereen is zo bijdehand. Mij bevalt dus alles of niks!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Men stelt, dat de M7 ontvangers ook via Astra 3 hun updates krijgen.

De fastscan zenderlijst wordt ook op Astra 3 uitgezonden, alleen kan niet elk merk ontvanger daarmee omgaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is voorlopig helemaal geen sprake van dat de updates straks niet meer van de Astra 19,2 komen. Alleen de M7SAT801 heeft van de CanalDigitaal ontvangers en van de gecertificeerde ontvangers de mogelijkheid om de zenderlijst ook via de Astra 23,5 binnen te halen. Bovendien gaat CanalDigitaal niet helemaal van de Astra 19,2 af. Voor de zakelijke markt blijven ze nog een gedeelde transponder gebruiken voor enkele SD-zenders.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hebben ze een Philips ontvanger, maar dat zie ik komende week wel. Het zou handig zijn om te weten of er een twin LNB geplaatst moet worden, hoewel me dat wat overdreven lijkt, enkel voor update's. :sick:

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn zonder meer nog 9 TV zenders die op de Astra 19,2 zitten en die in het abonnement van CanalDigitaal zitten. Ze zitten niet op een CanalDigitaal transponder dus CanalDigitaal heeft hier geen zeggenschap over.
Als je de Astra 19,2 dus niet meer kunt ontvangen, dan mis je deze zenders waar je wel voor betaalt afhankelijk van je pakket.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje die 9 zenders blijven die na april volgend jaar op Astra 19.2 zitten, of verhuizen die alsnog mee? 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, er is geen enkele reden dat die 9 zenders naar de Astra 23,5 verhuizen want ze zijn niet van CanalDigitaal. Het gaat om de volgende zenders:
De Duitse zender Motors TV HD
De Franse zender Mezzo HD
De zender Nickelodeon
De popzenders VH 1 classic, VH 1, MTV Rocks, MTV Hits, MTV Music, MTV Dance.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt sprietje voor je reactie, ik weet niet of daar naar gekeken wordt maar ik kan het in elk geval doorgeven!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou dus betekenen dat er een Twin-LNB op moet of er een andere ontvanger aanhangen. Ik weet niet of de schotel geschikt is voor een Twin-LNB en dan bedoel ik niet de afmetingen maar de constructie. De LNB houder zit aan drie stangen vast die op hun beurt aan de zijkant van de schotel gemonteerd zijn. Ik ben bang dat de twee zijstangen te dicht naast elkaar staan om er een Twin tussen te monteren. 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou dus betekenen dat er een Twin-LNB op moet of er een andere ontvanger aanhangen. Ik weet niet of de schotel geschikt is voor een Twin-LNB en dan bedoel ik niet de afmetingen maar de constructie. De LNB houder zit aan drie stangen vast die op hun beurt aan de zijkant resp. de onderkant van de schotel gemonteerd zijn. Ik ben bang dat de twee zijstangen te dicht naast elkaar staan om er een Twin tussen te monteren. 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuus er gaat iets verkeerd, dus deze herhaling maar als niet geplaatst beschouwen. :whistle:

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...