Ga naar inhoud


Thor 1 gr West - BBC Wolrld niet meer FTA


Sverige

Aanbevolen berichten

De TV zender BBC World zal vanaf 30 september niet meer FTA te zien zijn via de Thor Satelliet op 1 graad west.

De zender wordt gecodeerd in Conax en zal vanaf het "familjepaket" van CanalDigital Zweden ontvangen kunnen worden... Heb je het Lokalpaket kan je de zender niet meer zien.

 

post-39968-0-74588300-1443186220.jpg

Bron: Canaldigital.se

 

Gelukkig is de zender nog wel beschikbaar via de Astra op 19 oost en ik kijk er vrijwel nooit naar... maar ik blijf het een vreemde zet vinden waarom deze zender vanaf 30 september gecodeerd wordt... Geld waarschijnlijk..... is dat de opmaat om de zender op andere satellieten ook te gaan coderen?

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat het is, is mogelijks een goed bewaard geheim, maar in italie ging men ook al zenders die gedeeltelijk FTA via tivusat te zien waren ook continu gaan coderen.

Hopelijk gaat deze trend niet door, want hoe harder we schreeuwen dat we alle zenders van europa willen zien, hoe minder het wordt, m.u.v. CD, die een andere koers vaart.

Soms wordt als reden gegeven, dat hun zender zonder toestemming en vergoeding verder verdeeld word door en via derden.

Vroeger zijn ook nog zenders gaan coderen, omdat de kabel die de doorgifte deed eiste, dat deze enkel via hen te zien waren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

FTA ten dode opgeschreven? Zou de druk van de grote kabelproducenten hierbij meespelen? Remember de story bij Proximus van ARD1 en ZDF. Wat zal de volgende stap zijn, alle FTA coderen en alle macht naar zich toetrekken? ik vrees dat satelliet dan voor velen het einde zal betekenen, want nu zijn er nog veel die de satelliet FTA als surplus nemen bij hun kabelpakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.lyngsat.com/tvchannels/uk/BBC-World-News-Europe.html

Nog FTA op enkele posities !!

http://www.bbc.com/news/world-radio-and-tv-14563857

http://www.livestation.com/bbc_world/live

Ook blijkbaar via abonnement :(

 

Zolang die op andere satellieten nog FTA is , prima ,

anders .... ik pas , en heb er mijnen buik vol van !!!!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de BBC heeft geen geld meer om het door te geven op Thor, en CanalDigital die het moest verdelen wil het nog wel doen, maar dan alleen voor hun abbonnees.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las dat BBC World op de Thor, versleuteld in Conax 2.25 SKr per abonnee vraagt + 1575 SKr per jaar voor de Conaxkaart, die alleen voor dit kanaal gebruikt wordt bij collectieve doorgifte via een centraal systeem... alles exclusief 25% BTW.

 

Dit zijn de gegevens van 4 september 2015, van SAPPA, voor analoge en/of digitale distributie van zenders.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schitterend grinning-smiley-039.gif

Moge het hopelijk hunne welverdiende ondergang worden !! grinning-smiley-024.gif

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...