Ga naar inhoud


Radiozenders naar 128 kbps


Amazor

Aanbevolen berichten

Akkoord, zowel jij als ik kunnen dat niet zwart op wit bewijzen, maar het zou dan wel allemaal een beetje teveel toeval zijn. Ik hoor slechte klank op de Telenet-kabel, en ik zie dat op satelliet de bitrate verlaagd is van het gehele radio-aanbod. Dan spreken we niet over de NPO alleen, maar ook over vele commerciële radiostations (Sky Radio, 538, Radio 10, 100%NL, Arrow, Classic FM, enz.).

Zouden een beetje teveel zenders zijn waarvan plots het bronsignaal slechter is, vind je niet? Ik merk gisteren terug verbetering op de kabel bij Telenet, en hupla, alles terug op 192 kbps bij CanalDigitaal.

 

Ik denk dat je terugdenkt aan de tijd dat Radio Contact op satelliet zat als feed voor hun vele lokale stations, maar de NPO heeft weinig redenen om een privaat satellietsignaal te hebben anno 2015, waar alles via glasvezel aangeleverd kan worden.

Ik kan nu niet in 1-2-3 bewijzen voorleggen, maar ook in Nederland wordt/werd vaak het satellietsignaal van CanalDigitaal als back-up voorzien bij kabelexploitanten, mocht hun eigen verbinding met de zenders (in veel hogere kwaliteit) eruit liggen.

 

 

Je hoort mij niet zeggen dat het toeval is, er zal zeker een verband zijn.

Het kan zijn dat de NPO zelf de kwaliteit teruggebracht heeft, en na meldingen weer teruggezet.

Als dat in hun bronsignaal zit, zal dat via alle mogelijke providers slecht doorkomen dan.

En ik maak een onderscheid tussen "via satelliet doorkrijgen" en het gewoon van dezelfde transponders halen vanwaar M7 uitzendt, er kan nog een tweede private stream opzitten op een andere frequentie, zelfs op een andere satelliet, die dan dient als aanvoer van Telenet.

In elk geval, vermits M7 regelmatig wel eens prutst zullen we het zeker merken als dat de bron is.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...