Ga naar inhoud


rechtzaak in Duitsland over verzamelen data bij Samsung TV


boudeman

Aanbevolen berichten


Tja, je Samsung TV stuurt wellicht meteen je IP adres online, zodat Samsung toekomstig de software versie en apps op je TV kan updaten en uitlezen. Uiteraard zullen ze verder alle mogelijke data uitlezen die beschikbaar is, zolang ze niet betrapt worden of door iemand op de vingers worden getikt.   :whistle:   Hetzelfde zal gelden voor andere smart TV merken. Zelf heb ik nog een oude LCD TV voorzien van een Google Chromecast, maar ik twijfel er niet aan dat er erg veel data via dat ding verstuurd wordt naar Google, of ik dat nu wil of niet.
Of het je tablet, smartphone, verwarming thermostaat, slimme electriciteit meter, of je TV is. Je kiest er uiteindelijk zelf voor om dat ding aan je internet verbinding te hangen. :crazy: 

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heeft de stekker er maar een paar dagen in gezeten, na het bekend was geworden met die praktijken van samsung, per direct de internetkabel eruit getrokken.

Ik gebruik die smart functies toch niet, het werkt nog steeds erg traag

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang je manueel je updates kan doen goed. Maar als ze een smerig spelletje spelen, kunnen ze na een datum zo'n vervelende melding op het midden van je scherm zetten voor een update, dat je bijna niet anders kan je smart tv ( tijdelijk) op het net moet, en dan kan er veel info worden doorgestuurd.

Helaas wordt onze privacy beetje bij beetje beknippeld, en kunnen de mensen van de privacy commissie gaan stempelen, want er zal geen privacy meer zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Punt is dat ieder bedrijf privacy gevoelige informatie op speciale manier moet verwerken. Bv niet meer registreren dan strikt noodzakelijk en het dient ook op een veilige wijze opgeslagen te zijn dat misbruik uitgesloten is.

Dus als Samsung daar een loopje mee neemt en van alles en nog wat aan onnodige privé info afgraast van de gebruiker dan gaan ze daar een stevige prijs voor betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het punt van discussie is dat je met het vergaren van gegevens akkoord moet verklaren, voordat dit gebeurt.

Deze tv's geven al informatie door bij het inschakelen,voordat je ja gezegd hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je bij de meeste tv's niet akkoord gaat met hun voorwaarden ( leest dit iemand, soms tientallen bladzijden lang), kan je niet verder. Benieuwd of de winkel deze dan terugneemt, als je als reden opgeeft, dat je niet akkoord gaat met hun voorwaarden en daarom de tv terug brengt.

Wat als je bij een update hun gewijzigde voorwaarden niet aanvaard. Kan de tv dan terug richting fabriek?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee.

Conclusie, geen tv meer kopen, of toch zeker geen smart.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan zou ik maar zuinig zijn op je huidige tv.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...