Ga naar inhoud


carbon motorcleaning gebakken lucht of?


gerrit B

Aanbevolen berichten

beetje off topic, maar als reactie hierboven, vond ik een pikdorser cross met afgedankte pikdorsers, het mooist, met in begin zo goed als geen regels. 'T was wel van, breng een gasmasker mee, want je kon ze soms niet zien van de zwarte rook. Laat staan, wat je in ademde. :grin:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Geeft een inkijkje in je gedachtewereld......

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bij mercedes mocht het filmpje iets meer kosten ;)

 

Komt volgens mij allemaal op zelfde neer. Hopelijk zit er een "manual override" op want als het spul wat op leeftijd raakt gaat het allemaal stuk en hoewel ze een raspberry Py Zero nu al voor 5 dollar kunnen aanbieden kost dit soort lampjes wisselen op zijn minst het 100 voudige.

 

 

 

 

http://www.***geen-reclame***/a/auto-onderdelen/verlichting/m983278673-nieuwe-koplampen-w221-s-klasse-facelift-xenon-led-ils.html

1400 euro perstuk(marktplaats)

dus voor 500 red je het niet

I

aangepast door mika-nl
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tegen de tijd dat het kapot gaat is zo een wagen allang niet meer eigendom van de eerste koper.

Zolang de eerste koper eigenaar is, zal er doorgaans ook garantie of coulance op een eventueel defect onderdeel zitten.

De eerste 3 jaar zijn er zo geen kosten, mijn ervaring is trouwens,dat doorgaans de eerste 3 jaar er geen noemenswaardige defecten te verwachten zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Ford beweren ze dat de led verlichting er op gebouwd is dat deze net zo lang als de levensduur van de auto meegaan.

Tja en als die dan eerder stuk gaat .................. ik heb de folder goed bewaard waar dit in staat :whistle:

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kom vaak op het platteland in Frankrijk, donkere bochtige smalle wegen.

Daar komt deze moderne verlichting goed tot zijn recht.

 

Een van de laatste reizen de laatste 30 km op een RN.

Een weg met toevallig een recht stuk van ongeveer 15 km, donker, droog en geen verkeer.

Ontspannen 90 rijdend, na een rit van 500 km, bijna op de bestemming.

 

Plotseling zie ik iets vreemds midden op de weg staan, vol in de remmen.

 

Een ontsnapte koe! Tot op centimeters genaderd, net op tijd kunnen stoppen.

Daarvoor zijn die schijnwerpers ontwikkeld, en dan heeft die meerprijs zich in een keer terug betaald.

 

Een koe van 600 kg door je voorruit levert biefstuk op, maar niet noodzakelijk van de koe.

 

Terug naar de motoren, en het reinigen daarvan.

In Duitsland worden regelmatig wagens gedurende een jaar onder praktijk omstandigheden getest.

Daarna worden ze helemaal uit elkaar gehaald om te kijken hoe de onderdelen eruit zien.

 

Moderne dieselmotoren lijken dan nagenoeg geen slijtage te hebben, of zo een reiniging zin heeft.

Een keer tijdens een wat langere rit de motor goed op bedrijfstemperatuur laten komen lijkt mij voldoende. 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Korte ritjes met een diesel?

Bij mij wordt er bijna dagelijks zo'n 300 tot 500 km gereden dus verwacht wel dat de motor op temperatuur zal komen :grin:

Afgelopen weken regelmatig per week bijna de 2000 km aangetikt.

Maar merk inderdaad nog geen verschil voor en na de reiniging (ook niet in het brandstofverbruik)

 

Inderdaad werken die lampen mooi, (bij Ford vanaf 1400 euro) de auto regelt zelf welke verlichting er nodig is en past deze ook aan op de snelheid en breedte van de weg, ga je een bocht in dan draaien de lampen de bocht al in zodat je ook dan beter kunt zien wat er in de bocht gebeurd.

Rij je een stad in dan worden ook de fietspaden, stoep enz. verlicht zodat je ook daar kunt zien wat er gebeurd  en staat er dan plots een koe op de weg, of iets anders, dan remt hij zelf (als je tenminste niet te snel rijdt) 

 

Enige waar ik nog steeds ruzie mee heb is het lane keeping system.

Die zorgt er voor dat je netjes binnen de witte lijnen blijft en zolang je maar keurig netjes consequent de richting aanwijzers gebruikt werkt dat ook prima, vergeet je een paar keer de richting aanwijzer aan te doen of ben je daar net te laat mee (dus bocht maken en gelijktijdig de richting aangeven) dan begint hij tegen te sturen en begint je stuur te trillen. Op zich prima dat hij op je veiligheid let maar om na een paar keer dan het advies te geven om eerst maar even koffie te gaan drinken :/  

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige waar ik nog steeds ruzie mee heb is het lane keeping system.

Die zorgt er voor dat je netjes binnen de witte lijnen blijft en zolang je maar keurig netjes consequent de richting aanwijzers gebruikt werkt dat ook prima, vergeet je een paar keer de richting aanwijzer aan te doen of ben je daar net te laat mee (dus bocht maken en gelijktijdig de richting aangeven) dan begint hij tegen te sturen en begint je stuur te trillen.

 

Geweldig dat dit er opzit, dat moeten ze verplichten voor elke auto.

Richting aangeven lijkt voor sommigen wel optioneel. En als ze een uitrit nemen geven sommigen pas richting aan als ze de uitrit oprijden.

Laat het dan maar helemaal achterwege want dat boeit echt niemand meer dat je dan nog naar rechts gaat, dat is toch al overduidelijk: je stuurt er immers naar toe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik las vanavond een bericht, waar de moderne techniek zich tegen de bestuurster richtte.

 

Een vrouw in een Ford! raakte betrokken bij een aanrijding, waarna ze er vandoor ging.

De wagen echter had de aanrijding gedetecteerd en belde automatisch 911.

De sheriff werd verbonden met de wagen en vroeg de bestuurster wat er aan de hand was, omdat hij een crash waarschuwing kreeg.

Alhoewel de vrouw bleef volhouden dat er niets aan de hand was, hielp ontkennen niet meer.

 

Erbij gelapt worden door je eigen wagen.

In dit geval juich ik het toe.

 

Mijn wagen belt niet de politie, maar de alarm centrale van mijn merk.

Die zien dan meteen een schaderapport zodat ze de te vervangen onderdelen klaar kunnen leggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal overbodige elektronica. Vooral bedacht om jouw merk van andere merken te onderscheiden maar waarvan nog lang niet vaststaat dat het ook daadwerkelijk de veiligheid ten goede komt. Met dit soort fratsen stoppen we met nadenken zodat uiteindelijk niemand meer echt kan autorijden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, je zult maar iets krijgen, hart aanval, herseninfarct, een tia, gewoon flink kramp of na een lange dag een moment in slaap sukkelen tijdens het rijden waardoor je zelf even de auto plots niet meer goed kunt besturen.

Denk dat je dan wel heel blij bent dat zo'n voorziening in je auto is gebouwd waardoor je niet de vangrail in gaat of nog erger op de weghelft van de tegenliggers komt.

Maar ook andersom, je bent als tegenligger maar wat blij als een auto van 1400 kg met een vaartje van 100 gewoon op zijn eigen weghelft blijft ipv. frontaal op jouw autootje van net 800 Kg klapt.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk naar mijn avatar. Iedere dag op de brommert. Daar zitten al die fratsen niet op.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar ook andersom, je bent als tegenligger maar wat blij als een auto van 1400 kg met een vaartje van 100 gewoon op zijn eigen weghelft blijft ipv. frontaal op jouw autootje van net 800 Kg klapt.

 

suc6

 

Gerrit

Die van mij zet leeg 1775 kg op de weegschaal, vol beladen mag die 2365 kg wegen.

Gelukkig blijf ik op mijn eigen weghelft.

 

Psychosammie, Wat weegt die "Brommert" van jou eigenlijk?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij staat op papier voor 1504 Kg.

Maar dat is dan nog zonder alle fratsen zoals Psychosammie dat noemt.

Dus half leren bekleding en 10 voudig verstelbare elektrische stoelen  (aan de hand van de sleutel herkent hij de bestuurder en stelt hij automatisch de stoel in) , volwaardig reservewiel, trekhaak, speciale achteras, automatisch achterklep, dynamische ledverlichting, extra geluidsysteem, enz. enz. maar dat alles weegt wel telkens zoveel Kg extra. Maar gelukkig tellen al die opties niet mee voor het totaal. 

 

Zet je hem echter met volle tank zonder bestuurder oid. op de weegschaal dan gaat die ook ver over de 1700 Kg.

En als zoiets frontaal botst met een gemiddelde 5 liter auto dan zit ik toch niet graag in die laatste en dan wil ik het al helemaal niet hebben over zo'n "brommer" als die vol wordt geraakt.

Wel zijn er weer allerlei voorzieningen getroffen om ook fietsers en voetgangers een betere kans te geven een aanrijding na te kunnen vertellen.

En met driver alert worden de handelingen van de bestuurder in de gaten gehouden om deze tijdig te waarschuwen dat het beter is om even rust te gaan houden om alle bovengenoemde situaties te voorkomen.

Vandaar dat het nu nog even lastig is als hij tegen begint te werken maar dat zal ook wel wennen waardoor je een andere (misschien wel betere) manier van rijden aan zult gaan houden om die meldingen te voorkomen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wel zijn er weer allerlei voorzieningen getroffen om ook fietsers en voetgangers een betere kans te geven een aanrijding na te kunnen vertellen.

Yep, die van mij heeft springladingen onder de motorkap.

Wanneer een voetganger frontaal geschept wordt, gaan die springladingen af en komt de motorkap als een soort springschans omhoog, met de bedoeling dat de voetganger niet tegen de voorruit en de dakrand klapt, maar eroverheen glijdt.

 

Die springladingen worden elke 3 jaar vervangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...