Ga naar inhoud


carbon motorcleaning gebakken lucht of?


gerrit B

Aanbevolen berichten


Hier een linkje naar een Amerikaanse site waar de gehele procedure wordt uitgelegd

Het is wel een verkoopsite maar denk dat er weinig mensen daar naar toe zullen gaan om dat even uit te laten voeren. :)

http://www.carboncleaningusa.com/the-carbon-cleaning

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik vraag mij af hoe mijn motor management zou reageren op dat goedje in de luchtinlaat?

Waarschijnlijk krijg ik meteen een telefoontje van de garage, met de mededeling dat het remote diagnostics en telemetrie systeem om hulp roept.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet toch ook niet gekker worden... En dan rij jij hem zeker direct door naar de garage en ga je zielsgelukkig 80 euro armer weer je weg vervolgen. Toch mooi he dat preventief onderhoud :cry:

 

Straks bellen ze je ook nog als je een paar drempels te hard neemt en daardoor de schokdempers veel te zwaar belast!

 

Ik heb nu voor mijn doen al een erg "luxe" auto. Maar ik verlang zo langzamerhand weer terug naar een kar waar ik zelf navigatie in moet prutsen, een gewone din autoradio, geen poespas met SOS telefoon en Service telefoon of die bandenspanning flauwekul.

 

Wat ook leuk is: FULL LED verlichting... ja ja... behalve voor de kenteken verlichting... gewoon gloeilampjes aan beide kanten. Dat noem ik verkeerde zuinigheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook leuk is: FULL LED verlichting... ja ja... behalve voor de kenteken verlichting... gewoon gloeilampjes aan beide kanten. Dat noem ik verkeerde zuinigheid!

Hmmmm.

Vandaag net de nieuwe auto opgehaald met inderdaad dynamic led verlichting (een bijzondere ervaring om er mee te rijden moet ik zeggen)

Uiteraard alles led aan verlichting en ook is binnen alles led maar de kentekenplaat verlichting en de lampjes in het make-up spiegeltje lijken inderdaad gewoon gloeilampjes. :(

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mercedes mocht het filmpje iets meer kosten ;)

 

Komt volgens mij allemaal op zelfde neer. Hopelijk zit er een "manual override" op want als het spul wat op leeftijd raakt gaat het allemaal stuk en hoewel ze een raspberry Py Zero nu al voor 5 dollar kunnen aanbieden kost dit soort lampjes wisselen op zijn minst het 100 voudige.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik verlang zo langzamerhand weer terug naar een kar waar ik zelf navigatie in moet prutsen, een gewone din autoradio,

 

Aparte navigatie is nog steeds nodig want de ingebouwde navigatiesystemen zijn razendduur, updates (als die er al zijn) zijn ook gelijk weer kassa en de kwaliteit, gebruikersvriendelijkheid en actualiteit van die systemen zijn om te huilen.

Kon ik inderdaad maar een DIN-radio er in zetten. Dan had ik wél DAB+ in de auto gehad... De plek waar DAB het meest tot z'n recht komt ontbreekt dat nog te vaak op peperdure af-fabriek meegeleverd multimediasystemen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... Kosten 85 euro en het advies dit 1 keer per 20.000Km te herhalen.

 

Zoek ik echter naar gebruikers ervaringen dan kom ik nagenoeg niets tegen (alleen wat Engelse sites)

Kijk ik of de motor nu zuiniger loopt, nee niet merkbaar in de 1e 120 Km

meer trekkracht? (ik trap hem nooit op de kop dus zou het niet weten)

 

Wie heeft hier ervaring mee?

 

 

Volgens mij is dit ook mosterd na de maaltijd.

Hoor je niet deze vragen te stellen VOORDAT jij besluit om een dergelijke behandeling uit te voeren?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb al een aantal jaren automatisch dimbaar licht, en zoals met veel van deze ontwikkelingen,

wanneer je het niet kent mis je het niet, heb je het eenmaal ter beschikking wil je niet meer zonder.

 

Ondertussen met versie 2, waarin een soort projectiescherm zit, zie je wanneer een tegenligger je nadert een steeds groter wordende donkere vlek in je lichtbeeld ontstaan, die ervoor zorgt dat de tegenligger niet verblind wordt.

 

Tja, en wat betreft de motor reiniging, zolang het niet in het instructieboekje staat en door de dealer wordt aangeprezen is toepassing ervan iets waarvan je zelf je beter gaat voelen,maar waar verder niemand anders iets van merkt.

 

Je hebt ook van die reinigende brandstof, waarvan je wagen ook beter en zuiniger van zou moeten gaan rijden, de een zweert erbij, de ander kan geen verbetering vaststellen, anders dan dat het meer geld aan de pomp kost.

 

Misschien is de kwaliteit van de brandstof in sommige landen slechter?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dit ook mosterd na de maaltijd.

Hoor je niet deze vragen te stellen VOORDAT jij besluit om een dergelijke behandeling uit te voeren?

 

Ik kreeg de 1e behandeling gratis  ;) en ze garandeerden me dat het absoluut niet schadelijk zou zijn voor de auto of levensduur.

Dus wat kan je overkomen lijkt me zo, alleen toen ik ging zoeken over het hoe en wat kwam ik alleen maar buitenlandse sites tegen en was er niets in het Nederlands te vinden en hier zijn meer flinke gebruikers te vinden vandaar dus de vraag wie dit kent.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben bij het googelen ook een Nederlands bedrijf tegen gekomen die dit aanbiedt, onder een iets andere merknaam.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sjaak, ik stel dat je iets over het hoofd ziet met motoren en water.

Bij de oude zuigermotoren van vliegtuigen werd bij de take-off water injectie toegepast.

 

De verklaring staat hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Water_injection_%28engine%29

 

Zoek maar eens op de definitie van een katalysator in een proces.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...