Ga naar inhoud


Waarom lukt het niet?


ceje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Schotel beter uitrichten, LNB skew (hoek van de LNB t.o.v. de horizon) goed ingesteld?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Debuurvrouw schrijft:

Ben benieuwd of het lukt met de Lnb?
Je hebt namelijk een 3 graden lnb op je schotel zitten.


Wat is daar mis mee Debuurvouw?
4,3 graden x 60cm = 258 graad/cm
3 graden x 85cm = 255 graad/cm
Dat is toch hetzelfde. Dus de koppen van een 4,3 graden monoblock voor een 60cm schotel staan precies even ver van elkaar dan een 3 graden monoblock voor een 85cm schotel namelijk 38mm.
Het enigste is dat bij een 3 graden monoblock de antennes niet gedraaid staan maar bij een 4,3 graden monoblock staan ze ook niet helemaal goed.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de duo-lnb zo dicht mogelijk naar de schotel toe moet staan is helemaal niet zeker. Bij een Triaxschotel zoals de instructie aan geeft is dit wel want een Triax 64lnb-arm is namelijk 10mm te lang.
ceje heeft echter een Inverto schotel en dan is het nog maar helemaal de vraag of die helemaal naar voren moet staan.
Gewoon even controleren in welke stand (voor-midden-achter) je de beste signaalkwaliteit hebt op de lnb die in de klem staat.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje,

 

Zouden 2 schotels van 64cm met Dou Quad LNB van de tekening die je hebt staan beter werken dan met een Triple Quad LNB voor de Astra 1, 2 en 3 ? Zou het ook werken om zo bijvoorbeeld de Hotbird erbij te pakken? Ik neem aan dat er dan wel een Spaun of iets dergelijks tussen geplaatst moet worden

 

Even mijn fantasie op de loop laten:

 

1 schoet 64cm met een triple Quod LNB en een aparte LNB met draaibare schotel, of fantaseer ik dan te veel?

 

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje,

 

Zouden 2 schotels van 64cm met Dou Quad LNB van de tekening die je hebt staan beter werken dan met een Triple Quad LNB voor de Astra 1, 2 en 3 ? Zou het ook werken om zo bijvoorbeeld de Hotbird erbij te pakken? Ik neem aan dat er dan wel een Spaun of iets dergelijks tussen geplaatst moet worden

 

Even mijn fantasie op de loop laten:

 

1 schoet 64cm met een triple Quod LNB en een aparte LNB met draaibare schotel, of fantaseer ik dan te veel?

bij multytenne van technisat heb je die alle 4

play more,play sport, betv, movie&series, film1, hbo, ziggosport,  tophd, hd+, telenet, proximustv, canal digitaal, netflix,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ilseonline

Als jij op meerdere tv's de drie Astra's wilt ontvangen en op één tv ook nog flink wat andere satellieten wilt ontvangen, dan is een triple-lnb samen met een draaibare schotel best een leuke optie. Je hebt dan een uncommitted switch nodig om de rotor samen met de drie Astra's te koppelen.
Gaat het alleen om de drie Astra's samen met de Hotbird, dan zou ik altijd voor een rail gaan of multifocusschotel.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Debuurvrouw schrijft:

 

Ben benieuwd of het lukt met de Lnb?

Je hebt namelijk een 3 graden lnb op je schotel zitten.

 

Wat is daar mis mee Debuurvouw?

4,3 graden x 60cm = 258 graad/cm

3 graden x 85cm = 255 graad/cm

Dat is toch hetzelfde. Dus de koppen van een 4,3 graden monoblock voor een 60cm schotel staan precies even ver van elkaar dan een 3 graden monoblock voor een 85cm schotel namelijk 38mm.

Het enigste is dat bij een 3 graden monoblock de antennes niet gedraaid staan maar bij een 4,3 graden monoblock staan ze ook niet helemaal goed.

 

Nou ik vroeg het mij af omdat ik ook 3graden (GT Sat) lnb's heb liggen die ik dus niet goed krijg afgesteld.Doe ik daarna een "originele"Duo Lnb in de houder dan is de afstelling wel 99% (mijn Horizon satfinder gaat niet hoger).

 

De schotels zijn meestal een TDS 64 of een TDS 78

aangepast door Debuurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland moet de duo-lnb ongeveer 11 graden schuin staan. Dan staat de antenne van de Astra 23,5 ook 11 graden schuin. De skew moet 7 graden zijn. Dat is slechts een afwijking van 4 graden. Bij een CanalDigitaal duo-lnb is de afwijking ook 3 graden. Het maakt dus nagenoeg geen verschil uit. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat je GT-Sat duo-lnb in orde is.
De diseqc-volgorde bij de GT-MO3 is hetzelfde als bij een duo-lnb, A= de zuidelijke satelliet, B= de oostelijke satelliet.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland moet de duo-lnb ongeveer 11 graden schuin staan. Dan staat de antenne van de Astra 23,5 ook 11 graden schuin. De skew moet 7 graden zijn. Dat is slechts een afwijking van 4 graden. Bij een CanalDigitaal duo-lnb is de afwijking ook 3 graden. Het maakt dus nagenoeg geen verschil uit. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat je GT-Sat duo-lnb in orde is.

De diseqc-volgorde bij de GT-MO3 is hetzelfde als bij een duo-lnb, A= de zuidelijke satelliet, B= de oostelijke satelliet.

 

Dank je Sprietje.

 

Ja dit is me allemaal duidelijk hoor...ik heb meerdere GT-Sat lnb's en het viel mij gewoon op dat deze nooit "perfect" uit te richten waren...mijn software vd Horizon is up2date en alle andere Lnb's worden hiermee 99% goed uitgericht.

 

Ik hoop voor Ceje dat hij het wel goed voor elkaar krijgt..

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouja......vanmiddag maar weer eens het dak op. De klem op 19,2 klem bevestigd. Tijdens het veranderen bemerkte ik dat er water druppelde uit de LNB. Ik ben een betrekkelijke leek, maar dit lijkt me toch niet in orde. Is mijn conclusie juist? En kan ik de LNB eventueel openen (hoe?) en de zaak proberen te herstellen?

Ik ontvang nu ook weer beide satellieten, alleen de Ned. zenders zijn allemaal blokkerig, de Duitse HD zenders ook, maar de Duitse SD zenders niet. Is hier een conclusie aan te verbinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...