Ga naar inhoud


V&D failliet


Amager95

Aanbevolen berichten

En aan het openbaar vervoer en trein heb ik me al genoeg geërgerd tijdens mijn studentenperiode. 

 

Ik heb eind vorige eeuw autoloos prima het meeste met de trein gedaan, daaronder dagelijks woon-werk verkeer tussen Nijmegen en Utrecht en veel uithoeken van Nederland bezoeken.

Goede herinneringen aan (behalve dat ik vooral laat thuis was).

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, nu zie je waar machtsconcentraties toe kunnen leiden: a domino-effect. Men hield elkaar in feite in de houdgreep. Benieuwd welke volgende keten omvalt door de problemen van Perry Sport et al..

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De dienst parkeermeters legen van de vestigings-steden?

:D

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind betaald parkeren not done... en zal binnensteden zo veel mogelijk mijden waar je moet betalen.... en dat zijn ze vrijwel allemaal in Nederland. 

Er zijn inderdaad dingen die je moeilijk Online kan kopen... tenzij je heel goed weet wat je hebben wil. Als je steeds hetzelfde merk schoenen koopt, en steeds hetzelfde type kan het wel... dat heb ik nu al een paar keer zo gedaan. Maar kleding , inderdaad... dat koop ik dan ook in een winkel...  meestal een groothandel-zelfbediening in Duitsland...  die zit in een industrieterrein... en je parkeert er gratis. In de buurt heb je dan nog volop andere zaken.

Binnensteden zijn voor mij toch steeds minder aantrekkelijk geworden... je hebt er meestal wat duurdere boetieks met merkwaren, en dat is nou net wat ik niet hebben wil.  Geef mij maar de winkelcentra aan de rand van de stad...   daar ga je dan gewoon met de autio heen... ik ben geen treinmens... wat een gedoe, en bovendien is de trein erg duur... als je toch een auto hebt, is het dan alleen de benzine die je ervoor betaalt... en het grenzeloze gemak van de auto tegenover openbaar vervoer is ook wel wat geld waard. Dat spaar ik dan wel weer door niet bij de te dure Nederlandse detailhandel te kopen ;)

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard ben ik zuinig....  je krijgt geen geld bij elkaar door het uit te geven  :P

En soms heb ik nog steeds het gevoel dat ik meer geld uitgeef dan nodig is.  Maar ik ben wel tevreden met mijn behaalde resultaten.  Ik leef liever ultra zuinig dan te veel en te lang te moeten werken, als je begrijpt wat ik bedoel ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach een dagje statten met het vrouwtje, en dan een gezellig terrasje pakken met een etentje er bij, en mensen kijken is ook wel leuk hoor.

En dat is mij best wel eens een keer een paar euro's waard voor parkeergeld.

 

Want op een bankje ergens op een industrie terrein, is de lol er snel af.

 

Je leeft maar 1 keer, wat niet wil zeggen dat je je geld elke dag moet opmaken, maar wel moet genieten van het leven.

Je kunt ook verkeerd bezuinigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik leef liever ultra zuinig dan te veel en te lang te moeten werken, als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Bedenk dat het laatste hemd geen zakken heeft....

 

En je leeft maar een keer.

Dan kan je er maar beter van genieten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je leeft maar een keer.

Dan kan je er maar beter van genieten.

Precies! En het geld besteden aan de exorbitante parkeertarieven in de binnensteden valt bij mij niet onder "genieten".

 

Sterker nog: Ik krijg bij het betalen eerder het gevoel dat ik eigenlijk niet welkom ben. :crazy:

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn steden die zelfs de "stinkende dieselbussen" niet meer in het centrum willen hebben, dus P&R langs de ringwegen wordt nog ingewikkelder gemaakt.

V&D en Bijenkorf zijn eigenlijk ook weggepest. Vroeger had een V&D zelfs ook een supermarkt in de kelder en boven een kampeerafdeling.

Maar ja, toen kon je nog voor de deur parkeren om in te laden en de stadsbussen hielden er station voor de deuren.

 

Wie heeft er zin de hele zaterdag- of zondagmiddag met tassen rond te sjouwen doordat de auto met bagageruimte ver verwijderd is?

 

Hoe anders is dit in de landen om ons heen! De Duitse warenhuizen in de centra hebben vaak nog wel die supermarkten. Maar ja, de Duitse warenhuizen hebben ook vaak een  parkeerdek.

Gratis!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat laatste klopt, wanneer je iets aanschaft, dan wordt je parkeerkaart veranderd in een uitrij kaart.

Wanneer je niets koopt, betaal je alsnog het parkeer tarief.

In vergelijking met Nederland betaal je dan in Duitsland per dag, wat je in Nederland per 30 minuten betaalt.

 

Zelfs een parkeerbon in Duitsland is meestal nog goedkoper als wat je in Nederland in de meter moet gooien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...