Ga naar inhoud


cd nieuws


de vrije fries

Aanbevolen berichten

hoi,

 

Overzicht van wijzigingen per 5 januari:
Na Serious Request en Top2000 aangeboden te hebben via de evenementenzender (kanaal 13) zetten we deze zender per 5 januari weer uit. Hiermee keert de zender NPO Doc voorlopig terug in de zenderlijsten (op kanaal 54). 

Vanaf 5 januari worden de radio-uitzendingen van Radio 538 gecodeerd. De zender is vanaf dat moment niet langer vrij-te-ontvangen en is te beluisteren vanaf het Basis-pakket. De radiozenders Slam FM en NPO Radio 6 verdwijnen uit het zenderaanbod van CanalDigitaal.
 
 

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites


Erg jammer dat ze Radio 6 niet meert uitzenden.

Ok de zender was soort van gestopt, heet nu NPO Soul & Jazz.

Maar ze zenden nogsteeds uit....

 

http://www.radio6.nl/nieuws/detail/5788/Live-programma%E2%80%99s-op-NPO-Soul-%26-Jazz-van-onder-meer-Andrew-en-Winfried

 


NPO Soul & Jazz is op dezelfde manieren als het huidige Radio 6 te beluisteren: via DAB+, de kabel, online en via de app.

 

Zelfde manier dus niet meer... (ok ze noemen schotel niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

hoi,

 

Met ingang van vandaag is de zender Eurosport 2 SD NL te bekijken vanaf het Basis-pakket voor bestaande klanten. 

Nieuwe klanten ontvangen de zender vanaf het Basis-HD pakket.

Er zijn geen aanvullende handelingen vereist om naar de zender te kijken, de kijkrechten zijn toegevoegd aan de betreffende pakketten.

 

bron: CDS via sattellietforum

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat ze dit gedaan hebben. Voor de mensen met het familie-pakket is het eigenlijk weer het terug draaien van de oude situatie toen ze Eurosport 2 wel konden bekijken.
Maar het is geen kijken naar deze SD uitzending. Ik kijk al maanden naar Eurosport 2 HD op 12109,5H die helaas niet Nederlands gesproken is maar liever met Engels geluid deze zender in HD bekijken dan met Nederlands geluid in SD.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

. Ik kijk al maanden naar Eurosport 2 HD op 12109,5H die helaas niet Nederlands gesproken is maar liever met Engels geluid deze zender in HD bekijken dan met Nederlands geluid in SD.

 

 

Welke versie is deze zender eigenlijk?.

Het is niet de NL versie van Eurosport 2.  Maar ik kom er niet achter welke versie het dan wel is.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je die transponder scant, staat er gewoon Eurosport 2 HD zonder Nederland of DUT er achter.

De PID's zijn:

A : 3531

V : 3511

P : 3511

 

 

Dat is geen probleem.  Ik heb  die ook wel op mijn receiver staan.

Maar ik heb geen idee welke EPG ik eraan moet hangen.  Wegens het niet weten welke versie het is.

 

Oost-Europese versie:  Ja maar er zijn een vijftal Oost Europese verschillende versies.  Mischien gaat het hier om een CZ/SK versie omdat het nog op een M7 transponder zit.  Maar waarom is er dan geen CZ/SK geluid?

 

Zal eens proberen de EIT EPG aan te zetten en kijken wat eruit komt.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er hangt nog steeds de NL EPG aan:

 

Basketbal
18:45
100 min.
Eurocup.
20:25
Laatste 32, dag 4 Neptunas Klaipeda (Litouwen) - AC Milan (Italië).
         

 

Dit kan echter niet.  De EPG is de van Eurosport2 NL.  Zie: http://tv.eurosport.nl/tvschedule.shtml

Maar ondertussen weten wel dat dit HD kanaal een andere programmering heeft.  Ik heb in Rytec nl. de EPG verwijdert van dit kanaal omdat ik regelmatig vaststelde dat e.e.a. niet klopte.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een versie die zogezegd niet bestaat, ja is wel raar, maar is zeker de CZ versie niet, zou de NL versie moeten zijn, maar er is geen audio voor NL geluid en is dus bedoeld voor Oost Europese markt, maar of hij daar open gaat weet ik ook niet. Volgens mijn instellingen Eurosport 2HD Transponder 12109H 27500 3/4 Sid 5065, Vpid 3511, Audio 3531 Eng. en 3551 NL ( maar dat geluid is er niet). Ook als ik zap naar deze zender moet ik telkens Engels geluidspoor activeren, maar mijn EPG iswel juist.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

astro iris schrijft:

"Ook als ik zap naar deze zender moet ik telkens Engels geluidspoor activeren"

Dan heb je niet de goede Eurosport 2HD gekozen.
Dat had ik eerst ook als je Eurosport 2HD Dutch of NL kiest maar als je Eurosport 2HD kiest zonder iets er achter, dan krijg je bij zappen automatisch het Engelse geluidsspoor.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...