Ga naar inhoud


Prepaid creditkaart aanschaffen.


Debuurvrouw

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Omdat ik niet overal kan betalen met PayPal online overweeg ik een prepaid creditkaart.

 

Zijn er nog dingen waar ik op zou moeten letten?Behalve de vaste kosten per maand/ jaar voor de kaart?

 

Enig idee welke ik het beste zou kunnen gaan aanschaffen?

 

En welke wordt wel overal geaccepteerd?

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Waarom zu je een prepaid creditcard nemen? Wat is daar het voordeel van?

Volgens mij kost dat behoorlijk wat geld...

 

Heb je al eens overwogen om een bankrekening te openen bij de Duitse "DKB" (=Deutsche Kreditbank)?

Daar heb je alles gratis... een EC Karte (=Pinpas) en een Visa Creditcard... allemaal gratis.

Ze doen niet moeilijk... je moet uiteraard wel inkomsten hebben anders gaat het niet...  Je kan online ee rekening openen... daarna moet je door het legitimeringsproces, dat is het eenvoudigste als je naar een Duits postkantoor gaat, maar kan ook vanuit het buitenland. Ik heb het proces in Duitsland doorlopen, omdat dat eenvoudiger was, ik ik er toch regelmatig kom.

Het is mijn bedoeling om op termijn mijn NL bankverbinding stop te kunnen zetten... nu handel ik het allermeeste gewoon af via deze Duitse bank... het enige probleem is nog het automatische incasso van Nederlandse bedrijven... dat gaat (nog) niet vanaf een buitenlandse bank... maar dat zou eigenlijk nu al moeten kunnen... (als de bedrijven dat willen).

Reden om de NL bank er uit te gooien, is de niet te accepteren hoge prijs die je moet betalen om een bankrekening te "mogen" hebben...en dat zit mij dus niet lekker...  in NL ben je blijkbaar altjd verplicht om een heel pakket te betalen, terwijl je alleen maar een bankrekening nodig hebt ... de bankpassen heb je gratis uit het buitenland.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb diverse prepaid kredietkaarten gehad, nml van de Belgische BPOST, mijn ex bank, en nu van paysafecard.

De kosten zijn beduidend hoog, vooral bij paysafecard. Daar betaal je jaarlijks, en houden ze een vast percentage af, als je ze oplaad.

De enige plaats, waar ik ze niet kan/kon gebruiken (alle 3 de gevallen) was bij itunes bij apple. Bij mobistar zou ze volgens de site ook niet aanvaard worden (paysafecard).

Hou er rekening mee, dat je geen offline betalingen kan doen, bij bvb een kaartjesknipper op de trein.

Maar ik denk ze niet meer te houden, steeds meer webwinkels aanvaarden maestro, en paypal. Nu paypal een overeenkomst heeft met het bankcontact systeem, en je gemakkelijk kan opladen, zonder credit card koppeling, zie ik ze meer en meer werkloos bij liggen.

Soms kan je betalen via paysafecard, en een account zonder meer, is momenteel gratis. Kaartjes om op te laden, koop je bij een lokale winkel.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Debuurvrouw schreef op 16 Ma 2016 - 09:16:

Goedendag,

 

Omdat ik niet overal kan betalen met PayPal online overweeg ik een prepaid creditkaart.

 

Zijn er nog dingen waar ik op zou moeten letten?Behalve de vaste kosten per maand/ jaar voor de kaart?

 

Enig idee welke ik het beste zou kunnen gaan aanschaffen?

 

En welke wordt wel overal geaccepteerd?

 

De vraag is wat wil je er mee gaan doen.. zo nu en dan een internationale internet aankoop of zie je dit als vervanging voor je bankrekening? 

 

Als je denkt je bankrekening te vervangen kan ik alvast zeggen niet aan beginnen!

 

Voor incidentele internet aankopen kan het prima, je koopt ergens zo'n kaartje en zet er geld op.  Let op als het anoniem moet blijven dan moet je alles contant doen uiteraard.  Wat de exacte kosten en voorwaarden zijn hangt af van welke kaart je op het oog hebt. Verder is zo'n kaart meestal 2-3 jaar geldig.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ooit eens een 3V kaart aangeschaft, en ben daar best tevreden mee. Ik gebruik hem eigenlijk alleen wanneer CC de enige optie is om te betalen, voor mij is dat echt maar 2-3 keer per jaar maximaal. Het loont dan niet echt om een CC bij de bank aan te vragen. Ik betaal nu alleen €2 per keer dat ik wil opwaarderen, verder geen jaarlijkse kosten.

 

Deze kaart werk trouwens wel "offline" en heb hem ook in de iTunes stores wel eens gebruikt. Ook bij tolwegen eens gebruikt, en zelfs eens bij een hotel waar bij inchecken bleek dat ze een CC achter de hand wilden hebben, stond toen maar iets van 20 euro op  :P

 

De 3V kaart registreer je trouwens wel op naam en adres, dus die is zeker niet anoniem mocht je dat belangrijk vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties...

 

Ik wil zeker niet mijn bankrekening opzeggen.

 

100% anoniem hoeft van mij ook niet..

 

Gaat voornamelijk gebruikt worden voor betalingen waar ze alleen CC accepteren, schat in zo'n 10 tot 15x per jaar.

 

Zou ook wel handig wezen als mensen ook gewoon geld kunnen overmaken op deze kaart in plaats van b.v naar mijn paypal rekening.

 

Verder leef ik ouderwets ben meer van het handje contantje...in plaats van een stukje plastic.

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een advies, laat je niet naaien, ze zijn ten alle tijden op je centen uit, en dan ook zeker met die kredietkaarten, dit zou verboden moeten worden in de EU.

 

Elke bank en commercieel bedrijf is uit op je centen, wat is nu je punt? Ik denk dat je een beetje overdrijft.  En waarom moeten creditcards verboden worden? Ik geloof dat jij het concept van een prepaid CC niet helemaal begrijpt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dus dat u veel te goedgelovig bent, en dat zijn dus net zulke lui die ze lekker kunnen naaien, goed bezig jongen.

 

http://www.schuldhulp.org/hetsluipendegevaarvancreditcards.html

 

http://financieel.infonu.nl/lenen/103135-de-creditcard-voordelen-en-risicos.html

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach verbieden, dat is iets waar de EU erg goed in is... Laat de mensen zou eens zelf kiezen wat ze wel of niet willen.

Wat ik wel vind , is dat er verpicht gratis basis-bankrekeningen in ieder land aangeboden zouden moeten worden...  Nederland is een erg duur bank land, waar je geen alternatief hebt om het gratis te regelen. Jammer, jammer....

Ik heb zelf 2 creditcards... een Duitse Visa en een Zweedse Mastercard...  ben ik erg tevreden mee...  

 

Als mensen niet met geld en creditcard kunnen omgaan is dat de schild van de mensen zelf... ze geven maar geld uit alsof het alleaal niets kost... ik begrijp het niet hoor....  Maar ja, hier op het forum wordt ook vaal erg makkelijk over "geld" gedacht door veel mensen. Ik vraag me af hoe dat mogelijk is......

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de goedkoopste creditkaart is de VISA card van de ANWB, per jaar ik meen 14,50, je moet wel lid zijn van deze club....

Dat is niet helemaal waar... misschien wel als je een Nederlandse creditcard wil hebben.... ben je tevreden met een Duitse, is die van de DKB het goedkoopste... kost namelijk NIETS!  En je kan er ook nog eens zonder extra kosten geld mee opnemen aan bank automaten... (geen vast bedrag per transactie en ook geen koersopslag, slechts de normale koers van Mastercard international )

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach verbieden, dat is iets waar de EU erg goed in is... Laat de mensen zou eens zelf kiezen wat ze wel of niet willen.

Wat ik wel vind , is dat er verpicht gratis basis-bankrekeningen in ieder land aangeboden zouden moeten worden...  Nederland is een erg duur bank land, waar je geen alternatief hebt om het gratis te regelen. Jammer, jammer....

Ik heb zelf 2 creditcards... een Duitse Visa en een Zweedse Mastercard...  ben ik erg tevreden mee...  

 

Als mensen niet met geld en creditcard kunnen omgaan is dat de schild van de mensen zelf... ze geven maar geld uit alsof het alleaal niets kost... ik begrijp het niet hoor....  Maar ja, hier op het forum wordt ook vaal erg makkelijk over "geld" gedacht door veel mensen. Ik vraag me af hoe dat mogelijk is......

Of de domme massa beschermen tegen zichzelf, helaas blijkt dat maar al te vaak nodig.

 

De oorzaak van het blijvend falen van de EU en aanverwante economie is het voortdurend boven zijn stand handelen van alle lidstaten en inwoners,

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dus dat u veel te goedgelovig bent, en dat zijn dus net zulke lui die ze lekker kunnen naaien, goed bezig jongen.

 

http://www.schuldhulp.org/hetsluipendegevaarvancreditcards.html

 

http://financieel.infonu.nl/lenen/103135-de-creditcard-voordelen-en-risicos.html

 

Deze beide links gaan over mensen die zichzelf naaien. Wat doet de creditcard maatschappij fout in jouw ogen? Je krediet geven? 

Je moet geen auto rijden als je te moe bent, je moet geen niet uit een vliegtuig springen zonder parachute en je moet geen credit card nemen als je dat niet aan kan. De maatschappij kan mensen niet beschermen tegen hun eigen domheid, slecht helpen als de gevolgen te ernstig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...