Ga naar inhoud


accu / oplaadbare batterij


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

John Chen is een Engelsman, geboren in 1955 in Hongkong. Dat was toen een Britse kroonkolonie.

Zelfde jaargang als ik dus voor hem maak ik een uitzondering.

 

Een accu voor mijn BlackBerry Z10 kost €uro 5,50 incl. verzenden bij Amazon. Is orgineel BlackBerry. Geen clone dus...maar wel orgineel BlackBerry. Wel made in China.  En...hiep hiep hoera....ik kan hem zelf uitwisselen, dit in tegenstelling tot die Apple eidooier klungels.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/John_S._Chen

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bij lipo / lion accu's kan je vrij snel voelen of ze ongeveer dezelfde capaciteit hebben. De capaciteit staat namelijk zeer sterk in verband met het gewicht / volume. Ik heb wel eens "originele" batterijen gekocht via die veilingsite die veel lichter waren dan de originele. Dat bleek ook wel bij gebruik want de capaciteit was veel lager...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij lipo / lion accu's kan je vrij snel voelen of ze ongeveer dezelfde capaciteit hebben. De capaciteit staat namelijk zeer sterk in verband met het gewicht / volume. Ik heb wel eens "originele" batterijen gekocht via die veilingsite die veel lichter waren dan de originele. Dat bleek ook wel bij gebruik want de capaciteit was veel lager...

Je moet ze natuurlijk wel wegen als ze even "vol" zijn  ;)

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel opletten met niet originele accu's: vaak worden die te warm bij het opladen, waardoor zelfs brand niet uit te sluiten is.
(heel wat woningbranden ontstaan door oplaadtoestanden: zowel de accu's als de transfo's ontwikkelen warmte...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via o.m. engelse verzendhandel kan je ook namaak accu's van Duracell of Energizer kopen...  die Energizers heb ik nu in mijn Sony fotocamera... ik merk geen verschil met wat er aangegeven staat voor de merk-accu's van sony... de prijs is echter wel minder dan de helft.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je moet ze natuurlijk wel wegen als ze even "vol" zijn  ;)

Met windenergie of atoomstroom geladen?

 

Tja origineel of namaak, origineel is door de fabrikant van het apparaat gegarandeerd, gaat de boel stuk kan je bij hem verhaal halen.

Namaak kan goed zijn, maar het kan ook je kamera slopen.

Dan heb je bespaard op je accu, maar je dure kamera gesloopt.

Nog erger is wanneer je net de foto van je leven wilt maken en je goedkoppe accu niet thuis geeft.

Je hebt dan heel veel geld neergelegd voor de aanschaf van je kamera, maar het totale bedrag is weggegooid geld omdat je hem niet kunt gebruiken.

 

En op dat moment komt de aloude slogan weer in beeld, "moet het goedkoop zijn of mag het goed zijn."

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier om een acht jaar oude camera.

Als die stuk gaat ligt het aan de ouderdom, de kans dat je goedkope accu de camera sloopt is speculatief.

Als het goed moet zijn omdat je bang bent de foto van je leven te missen koop je een nieuwe camera met bijbehorende accu.

En zelfs dan heb je niets aan garantie want je camera mag dan wel vervangen worden maar de foto van je leven heb je dan toch gemist..

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of je huis, wanneer je namaak batterij een beetje warm zou worden.

 

http://www.bbc.co.uk/programmes/b04tt7c4

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel foto's maak je per keer, wat is het verbruik in milliampere, met of zonder invul flits of beeldstabilisator.

Dan het onderwerp nog, de gebruikte lens en het diafragma in verband met de beeldscherpte.

Is de brandpuntsafstand van het gebruikte objectief wel geschikt voor het op te maken beeld van het onderwerp, enz.

 

I=5A
hoeveel elektronen zijn hiervoor nodig?
I = 5A = 5C/s
e = 1.602e-19C
5/e = 3.12e19
Voor 5A zijn per seconde 3.12e19 elektronen nodig.

 

Nu maar uitrekenen en nakijken welke accu je voor die camera het beste kan kopen.

 

(Het is nog vroeg dus til er niet te zwaar aan.)

post-51681-0-40767300-1461818926.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...