Ga naar inhoud


Hoe muziek legaal downloaden en via USB / Smartphone in de auto afspelen?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Jaren geleden heb ik meer dan 100 van mijn eigen CD's naar MP3 omgezet en op een USB stick gekopieerd om in de auto af te kunnen luisteren.

Ondanks dat ik die MP3's random laat afspelen heb ik het nu wel zo langzaam aan gezien of beter gehoord.

 

Ik zou nu best weer een nieuwe eigen collectie muziek willen vergaren maar kom er niet uit op welke wijze dit het beste kan of mogelijk is.

In feite wil ik wat verzamel CD's beluisteren waardoor je dus over gevarieerde muziek kunt beschikken.

Ik zag wel dat via het Internet diverse mogelijkheden zijn om muziek on-line te streamen maar ik heb op mijn Samsung Smartphone geen Internet abonnement.

 

In feite is het de bedoeling om vanuit thuis muziek naar wens te downloaden, deze op een USB stick of op mijn Samsung Smartphone te slaan zodat ik die op elk gewenst moment onderweg in de auto kan afspelen.

 

Is dit eigenlijk wel mogelijk en zo ja op welke wijze?

Ik weet dat hieraan kosten verbonden zijn maar dat zie ik dan nog wel.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik denk dat hier geen legale opties voor bestaan. Als iedereen de muziek zou kunnen downloaden en verspreiden (op USB zetten) dan is het met die dienst snel gedaan.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn natuurlijk meer wegen die naar Rome leiden.

Als het legaal MOET, dan heb je hierboven al wat mogelijkheden.

Natuurlijk kun je ook via nieuwsgroepen, bijna alle muziek downloaden.

Maar ook alle filmpjes van muziek, op YouTube kun je met een programmaatje omzetten naar mp3.

Ik weet niet of dat echt illegaal is, als je het alleen voor persoonlijk gebruik download bij YouTube.

Tenslotte word daar veel muziek getoond die iedereen kan bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wetgeving is 1, gebruik 2. Het online luisteren (streamen) van beeld en muziek op youtube, kan legaal zijn. Het downloaden van diezelfde muziek op youtube kan illegaal zijn.

En je kan bij een iphone wel legaal muziek kopen, die je kan downloaden, en dan offline kan beluisteren. Android en anderen zullen dat ook wel hebben. Het kan dan wel zijn, dat het enkel op dit apparaat af te spelen is, maar t.s., heeft daar blijkbaar geen probleem mee.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spotify offline mode. Zolang je thuis maar wifi hebt werkt dat. Goede kwaliteit, supersnel en makkelijk in te stellen, 10 euro per maand.

Ik heb er even naar gekeken maar weer niet of ik het nu wel goed begrijp.

Ik begrijp dat ik op verschillende apparaten waaronder op één van mijn 2 Android Smartphones met 64 Gb extern geheugen de Spotify App moet gebruiken.

Via deze App kan ik muziek naar keuze op mijn Smartphone downloaden en schijnbaar daarna zonder Internetverbinding weer kan afspelen.

Dus dat zou dan ook betekenen dat ik via dezelfde Smartphone de opgeslagen muziek in de auto al dan niet via Bluetooth kan afspelen, correct?

Is mijn aanname correct dat deze opgenomen muziek alleen op de Smartphoe af te spelen is waarop de muziek is opgeslagen?

 

Wat gebeurt met de op de Smartphone opgeslagen muziek als ik het abonnement op Spotify opzeg, blijft de eerder opgenomen muziek dan nog afspeelbaar?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ha, ik voel hem al aankomen. Jij denkt, ik neem 1 maand een abonnement, plemp mijn hele telefoon vol muziek en dan beëindig ik het abonnement weer.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets ja maar ik ben slim genoeg om te kunnen bedenken dat dit niet zal lukken.

Dit betekent dus in de praktijk dat ik zolang ik naar de opgenomen muziek wil luisteren ik per jaar daarvoor € 120,= kwijt ben en dat zonder eventuele toekomstige prijsverhogingen.

Op zich nu ook geen schokkend bedrag want als ik het goed begrijp heb ik daarvoor onbeperkt toegang tot de meest uiteenlopende muziek.

Kan ik zonder eerst een account aan te maken ergens zien wat ik zoal voor muziek kan downloaden?

Ik heb het nog niet zo 1-2-3 kunnen vinden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op mijn Windows 10 een "tegel" en die heet Tubebox, is wel voor video.

Zou legaal moeten zijn, heb deze gedownload in de Windows Shop.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spotify is leuk als je van top 40 hitjes houd, ben je wat meer clubbing en jaren 80 kun je het daar al vergeten net zoals met al die andere services allemaal 1 pot nat. Zonde van je centen.

nou dat vind ik erg overdreven negatief, je moet of zelf goed zoeken of bestaande playlists oproepen (browsen)

maar er is toch echt erg veel mooi's hoorbaar op spotify

 

ik heb hem dagelijks in bureau op mijn premium account draaien.

 

Usura Open your Mind

Plastic Dreams

Demis Roussos

Pat Metheny

Joan Gilberto

Golden Earring

the PianoGuys

ELO

Hans Zimmer

Vangelis

Michel Jarré

RAMMstein geile musik

post-30989-0-75959000-1462381376.png

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...