Ga naar inhoud


Alden schotel ontvangt geen Astra 1 meer.


Albertinho

Aanbevolen berichten

Hi guys. Kan iemand mij helpen.

Ik ben onderweg met mijn caravan in Portugal.

Ik heb een Alden 64 cm schotel boven op het dak die automatisch de Astra 1 zoekt en overal vindt.

Ik heb een Denson 400 HDM tuner.

Zaterdagavond hebben wij in midden Portugal (Figueira da Foz) nog het Ruro isie songfestival zitten kijken. Heb zondag de schotel in geklapt en ben noordwaards naar Ponte de Lima gereden en daar bleef de schotel maar ronddraaien en zoeken

Uiteindelijk heb ik beeld gevonden na de Denson te hebben gerest. Dat had ik beter niet kunnen doen

Ik ben nu al mijn SD kanalen ook de Duitse free to air en BVN kwijt en als ik opdracht geef om canal digital zenders in te laden ,vindt hij er gen enkele

 

Ik heb wel zenders uit Bangla Dash of India en somige engelse zenders ,CNBC,Arabische zenders

Ik denk dat de antenne niet goed uitgericht is maar weet niet welke getallen bij de TP horen. Ik zie nu het getal 11479 er bijstaan. Dxantenneposititie "none" de LNB frequentie "universal"

Ik heb er geen verstand van maar wellicht is er iemand die mij kan adviseren mijn BVN en Duitse free to air kanalen terug te krijgen.

 

Ik weet dat de SD kanalen van Canal Digital binnenkort uit de lucht gaan en heb bij terugkomst in juni al gemeld dat mijn caravandealer een oplossing moet zoeken om een dubbele LNB kop op de Alden schotel te monteren.

 

Ik hoop dat iemand mij voor nu kan helpen. Dan kan ik in ieder geval op een Duitse zender de EK voetbalwedstrijden straks zien.

 

Met vriendelijke groeten uit Portugal

Albertinho

post-101209-0-39691200-1463396586_thumb.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is er bij de 22 KHZ Toon , een optie AUTO ? zoja , aanzetten !

 

Die 11479 V is een lege transponder daar zit geen signaal op , kun je die wijzigen in 10.744 H ? 

daar zit o.a Einsfestival

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, het probleem is dat je schotel bij Astra 1 naar een transponder kijkt die niet gebruikt wordt op de Astra 1, maar wel op de Astra 2.

Heb je bij Astra 1 de transponder frequentie veranderd in 10744 H?

Met de gegevens die nu in je schotel zoeker staan, ontvang je de verkeerde satelliet, namelijk Astra 2.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het probleem is dat je schotel bij Astra 1 naar een transponder kijkt die niet gebruikt wordt op de Astra 1, maar wel op de Astra 2.

Heb je bij Astra 1 de transponder frequentie veranderd in 10744 H?

Met de gegevens die nu in je schotel zoeker staan, ontvang je de verkeerde satelliet, namelijk Astra 2.

Meneer Cees. Ik heb uw advies opgevolgd maar geen resultaat zo ver.

Hij blijft Pakistan ,Abu Dhabi en veel Engelse zenders zien.

 

Als ik naar instellingen kijk geeft het scherm aan dat ik op ASTRA 1 (19.2E) sta.

De TP is 10744

Antennepositie "none". Wat dit moge zijn

LNB frequentie. Universal

DiSEqC 1.0 LNB

DISEqC 1.1 off

Netwerk zoeken AAAn

Alleen vrije kanalen OFf

PID filter all

22KHZ toon AAN

LNB power AAN

 

Ik weet niet wat het allemaal betekent en heb zojuist de schotel ingeklapt en weer aangezet en kom na zijn gezoek weer op Pakistan 1 en 2 uit.

Ik heb geen idee hoe ik de stand van de schotel kan beinvloeden dat hij wel ASTRA 1 vindt.

Misschien heeft u iets aan bovengenoemde gegevens

 

Zou ik de software van de Denson tuner moeten updaten ?

 

 

Ik hoor het graag

 

Met vriendelijke groeten

 

Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je tegen je schotel zegt dat hij Astra 1 moet ontvangen, is er een specifieke frequentie van die satelliet geprogrammeerd, waar hij naar gaat kijken.

Ontvangt hij beeld, gaat de schotel ervan uit dat hij de betreffende satelliet heeft gevonden.

Jouw ontvanger kijkt kennelijk naar een frequentie die niet op Astra 1, maar op astra 2 zit.

 

Wanneer je de transponder frequentie niet zelf kan programmeren zal je dat door de leverancier moeten laten doen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Googelen levert nog dit op:

 

Misschien ook op jouw ontvanger van tepassing?

 

Oyster- of SamyVision model 1, met de Europakaart.  probleem  Astra1 satelliet zoeken, maar dat de schotel dan uitkomt op Astra2.

 

Tijdens AUTOMATISCH ZOEKEN ASTRA1 in display, de twee middelste (pijl) toetsen drukken en dan een frequentie kiezen die met 11 begint, meestal 11686 of 11720, dan niet meer drukken, dan wordt de juiste satelliet gevonden.

Sommige modellen bieden deze oplossing niet.

Demonteren en naar de importeur is dan de enige oplossing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je tegen je schotel zegt dat hij Astra 1 moet ontvangen, is er een specifieke frequentie van die satelliet geprogrammeerd, waar hij naar gaat kijken.

Ontvangt hij beeld, gaat de schotel ervan uit dat hij de betreffende satelliet heeft gevonden.

Jouw ontvanger kijkt kennelijk naar een frequentie die niet op Astra 1, maar op astra 2 zit.

 

Wanneer je de transponder frequentie niet zelf kan programmeren zal je dat door de leverancier moeten laten doen.

Okay. Bedankt. Ik zet hem maar uit. Jammer van mijn betaalde recreatieseizoen aan Canal Digital dat toch onbruikbaar wordt op 31-5 as. Ik moet dan een dubbele lnb hebben blijkbaar. Weet niet hoe dat gaat passen op de Alden schotel Alden heeft ook geen importeur meer in Nederland naar verluidt.

 

Met vriendlijke groeten

Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met een draaibare schotel heb je geen dubbele lnb nodig.

Het probleem is kennelijk ontstaan doordat je de Denson hebt gereset.

Daarbij zijn actuele instellingen verloren gegaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je bij " antenne positie " niet 19.2 E invullen ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je dit schrijven Cees ?

 

post-30993-0-51636200-1463432258_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is precies de methode die ik al beschreef, op het camper forum schreef iemand over de Alden ''Even een zender kiezen op Astra 1 of Astra 3 en vervolgens even automatisch zenders laten zoeken met de smartcard in de de module in het CI slot'' :)

.Hopelijk leest Albert nog even mee en zit niet terneer geslagen naar zijn schotel te kijken. ;)

Nee hoor Sjaak. Ik blijf jullie comments lezen en probeer er mijn voordeel mee te doen..ik vind het fantastisch dat jullie allemaal met oplossingen komen. Ik ben zeer blij met jullie .

 

Wat mij nog intrigeerde is de opmerking van Cees V dat je met een draaibare schotel geen dubbele LNB nodig hebt om HD zenders te ontvangen.

Zou dat betekenen dat bij omschakeling van een SD zender op Astra 1 bv een Duitse free to air naar bv RTL4 HD op Astra 3 de schotel automatisch zoekt ? Of moet hij even handmatig -simpel bij de Alden te doen-zelf in beweging komt. Ik heb er geen ervaring mee want tot op heden-dwztot jl zaterdag ontving ik alleen SD zenders op Astra1.

 

Ik ga straks de voorgestelde methode van Sjaak uitproberen.

 

Vriendelijke groeten uit Portugal

 

Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay .ik heb dit nog nooit uitgeprobeerd

Ik weet niet of Alden die optie heeft.

Probleem is dat Alden geen importeur in NL meer heeft en mijn caravanleverancier er ook niets van weet en zegt. Breng hem maar hier dan kijken we wel..klinkt niet hoopvol vandaar mijn zoekttocht op internet en dit daarna gevonden forum.ik leer veel bij in korte tijd .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...