Ga naar inhoud


Geen beeld meer op NPO en RTL kanalen (oplossing)


Varkentjes

Aanbevolen berichten


Ben ook bezig met een SRP-2401CI+ en kan inderdaad geen symbol rate aanpassen noch kan ik een transponder toevoegen..

Wat een drama dat ding. Toch belachelijk dat je geen TP kan toevoegen? Ik zie het nergens in het TP-bewerken menu. Symbol rate is greyed out.. Ik wist nog goed vroeger met de 4000PVR dat dat ook zo'n drama was.

 

Wat dat betreft is mijn eigen Vantage HD8000 een stuk makkelijker. Gewoon met blindscan de hele satelliet opnieuw scannen. Moet ik daarna wel de zenders weer op volgorde zetten, maar ach..

 

Hopelijk gaat CD Fastscan nog eens mogelijk maken op de Astra 3, wordt wel eens tijd nu.

 

Leone, wat heb je gedaan??

aangepast door JazzySOB

Open the pod bay doors, Hal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik o.a. de philips dsr 7141 van canaal digitaal op 23.5E + 28.2E. De fastscan lijst inladen lukt me normaal alleen als ik de schotel tijdelijk op 19.2E richt. Tot mijn verbazing startte de ontvanger vandaag gewoon op met het inladen van een nieuwe scanlijst, en hij vond (voor zover ik kan beoordelen) de normale kanalen. Heeft hij deze nu toch via 23.5 ingeladen? Daar lijkt het wel op aangezien de 19.2 lijst net iets anders lijkt te zijn dan de 23.5 @ 12070 Mhz lijst, en ik nu de 23.5 fastscan lijst lijk te hebben.

 

Ik snap het eigenlijk niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de bijlage niet meegekomen...

JazzySOB, heb ne nog ergens de handleiding? dat dikke boekje? Ik had hem alleen in het Duits, maar je kunt een engelse dowloaden. ff google-en. Dan vind je een PDF van 110 blz. dan moet je op pagina 26 onderaan zijn. Je moet bij zenders zoeken bij de zoekmode "uitgebreid" selecteren. dan kan je op de Symbo rate gaan staan en gewoon met de knoppen van je afstandbediening 29900 intypen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook bezig met een SRP-2401CI+ en kan inderdaad geen symbol rate aanpassen noch kan ik een transponder toevoegen..

Wat een drama dat ding. Toch belachelijk dat je geen TP kan toevoegen? Ik zie het nergens in het TP-bewerken menu. Symbol rate is greyed out.. Ik wist nog goed vroeger met de 4000PVR dat dat ook zo'n drama was.

 

Wat dat betreft is mijn eigen Vantage HD8000 een stuk makkelijker. Gewoon met blindscan de hele satelliet opnieuw scannen. Moet ik daarna wel de zenders weer op volgorde zetten, maar ach..

 

Hopelijk gaat CD Fastscan nog eens mogelijk maken op de Astra 3, wordt wel eens tijd nu.

 

Leone, wat heb je gedaan??

 

12187 op symbol rate 29900 zetten:

 

Menu kies Installatie

Kies zenders zoeken

Kies handmatig druk op o.k.

 

Nu verschijnt submenu Zoek Modus

Typ bij Frequentie 12187

Symolrate 29900 (lan gewoon ingetypt worden)

Polarisatie: kies V (H of V altijd makkelijk te zien of je goed zit: wel/niet signaal)

Modulation kies daar DVB-S2/8PSK

FEC: kies 2/3

Pilot: Kies AAN. (niet beslist nodig, maar schijnt te helpen als signaal "op randje zit" van gaan "blokken")

 

Druk dan op MENU knop.

Ga in dat menu naar "Zoeken starten"

 

Zo lukte het mij om 12187 te doorzoeken en aantal zenders konden in de favorietenlijsten gezet worden en de oude zenders met symbolrate 27500 gedelete worden. Heb nu m.b.v. de opgegeven frequenties de Nederlandstalige lijst weer grotendeels op orde, behalve paar zenders die al eerder niet lukten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat pel schrijft heb ik inderdaad al gedaan na lang zoeken. Alleen op die plek is inderdaad de frequentie en de symbol rate te wijzigen en niet bij TP bewerken zoals je zou verwachten...

 

Het menu van de Topfield zit wat dat betreft erg onlogisch in elkaar. Het gaat om de ontvanger van vrienden van mij in Portugal. Ze hebben nu weer alle zenders.

 

Morgen de boel sorteren, maar ook dat is een crime. Om de één of andere reden begint de Topfield de zendernummering bij 1000 i.p.v. gewoon bij 1. Erg irritant. Ook als je de zenders sorteert, blijft de nummering gewoon hetzelfde. Erg wazig.

 

Ik heb vanavond mijn Vantage ook opnieuw laten (blind)scannen maar die begint gewoon bij 1 en kon ze daarna gewoon sorteren in de volgorde en nummering die ik wens.

Open the pod bay doors, Hal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste jmv2009

Je schrijft:

Daar lijkt het wel op aangezien de 19.2 lijst net iets anders lijkt te zijn dan de 23.5

Is de fastscanlijst die je via de Astra 23,5 binnen haalt iets anders dan als je hem via de Astra 19,2 binnen haalt? Ik heb er nog nooit van gehoord en ook op de site van CanalDigitaal is er maar één HD-lijst.
Het zou natuurlijk kunnen dat ze er van uit gaan dat als je hem via de Astra 23,5 binnen haalt, je de Astra 19,2 niet kunt ontvangen en dat ze dan bijv. bij de eerste 80 posities de zenders van de Astra 19,2 weg laten.

Geef eens aan wat je precies bedoeld?
Zijn er mensen die de zenderlijst ook via de Astra 23,5 binnen halen die verschil hebben gemerkt in volgorde van de lijst?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat je gewoon niet kan instellen op welke satelliet of frequentie je de Fastscanlijst kan ophalen. Nu kan dat alleen op de 23.5 als de betreffende ontvanger daarvoor speciaal een firmware update heeft gehad. Teminste, dat heb ik ergens op de site van Totaal-TV gelezen. Nou, dan zal geen enkele niet CD gecertificeerde ontvanger dat kunnen, want bij de meeste fabrikanten is er geen support meer. Heb nog even op de Topfield site gekeken, maar de laatste firmware was ergens van 2013 of zo...

aangepast door JazzySOB

Open the pod bay doors, Hal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste jmv2009

 

Je schrijft:

Daar lijkt het wel op aangezien de 19.2 lijst net iets anders lijkt te zijn dan de 23.5

 

Is de fastscanlijst die je via de Astra 23,5 binnen haalt iets anders dan als je hem via de Astra 19,2 binnen haalt? Ik heb er nog nooit van gehoord en ook op de site van CanalDigitaal is er maar één HD-lijst.

Het zou natuurlijk kunnen dat ze er van uit gaan dat als je hem via de Astra 23,5 binnen haalt, je de Astra 19,2 niet kunt ontvangen en dat ze dan bijv. bij de eerste 80 posities de zenders van de Astra 19,2 weg laten.

 

Geef eens aan wat je precies bedoeld?

Zijn er mensen die de zenderlijst ook via de Astra 23,5 binnen halen die verschil hebben gemerkt in volgorde van de lijst?

Satdreamgr image

We Zijn nu in Spanje, in Javea en ik heb op de DM 800se de Satdreamgr image in(op open pli gerealiseerde image) ,er zit een fastscan in met de keuze tussen astra 1 of astra 3 , de scan gedaan op astra 3 en op alles beeld, en omzeggens geen verscil in signaal, hier is dat 72 % en geen verschil in de volgorde van mijn lijst.

Groetjes tokkio

Dreambox 800 Se multytenne qatro,hotbird,astra 1,2,3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de zenders opnieuw geladen maar krijg geen beeld.

kan het zijn dat HUMAX iCord HD problemen heeft met 29,900?

 

ik had dat ook al bij de vorige aanapssing (Film1,) naar 29,900 

Toen heb ik de schotel opnieuw laten afstellen en uiteindelijk Film1 opgezegd, maar nu helemaal geen HD zenders meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat voor schotel heb je en in welke regio staat die schotel?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...