Ga naar inhoud


Heeft Brexit gevolgen voor het kunnen blijven kijken naar Engelse programma's?


sheeplover

Aanbevolen berichten

Gast Mimisiku

Ik sta dan wel voor OUT is OUT! Dus geen zachte handjeklap acties met 'speciale' privileges vanuit de EU... Dus nieuwe handelsverdragen, uit de Schengen-overeenkomst... De hele reut...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vermoed dat de engelse fta zenders via sat verder ontvangen zal kunnen worden.

Ik vraag me af, of de gemaakte contracten tussen engelse zenders en kabelaars,iptv en glavezel aanbieders zullen wijzigen?

Maar een vraag wat is verkeerd met Europa, was dat er mensen het dwars zat dat er in de digitale wereld, wel nog dikke grenzen zijn. Zowel media als via aankopen web. Misschien een doorbraak daarin versneld? Maar ja, Hollywood hè. Ik vraag me af of sky de en sky it daar gevolgen van zullen hebben?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat dat veel mensen dwars zat. Het probleem met de EU is dat het ooit begon om de handel te bevorderen. Maar het begon al gelijk niet lekker door die verdomde Fransen. Maar is de EU een politieke organisatie die wil bepalen wat wij in ons eigen land wel / niet mogen. En daar moet een einde aan komen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk een land met ballen, hopelijk valt door deze beslissing de gehele geld verslindende EU uit elkaar, en kunnen we met onze eigen vrijheden weer terug er enkel maar beter van worden in plaats van leven onder het geld zuigende JUK dat Brussel heet.

 

Jij geeft een onjuiste voorstelling van zaken.

Slechts 3,8 % gaf donderdag jl. de doorslag. Dat is m.i. veel en veel te weinig voor zo'n ingrijpende stap. De cesuur had minstens 60% moeten zijn.

Schotland en Noord Ierland willen helemaal niet OUT.

Met name de Britse jeugd wil REMAIN. De pensioners uit de vervlogen tijden hebben de doorslag gegeven, en menige jongere de toekomst afgepakt.

Maar de soap is nog niet afgelopen: de UK raakt nu intern verscheurd. Het referendum was ook daarom kortzichtig en onverantwoordelijk. Politieke toekomstvisie speelde geen rol in de discussie, alleen onderbuikgevoelens. En de pers van Rupert Murdoch heeft m.i. een bedenkelijke rol gespeeld. 

 

Ik denk niet dat dat veel mensen dwars zat. Het probleem met de EU is dat het ooit begon om de handel te bevorderen. Maar het begon al gelijk niet lekker door die verdomde Fransen. Maar is de EU een politieke organisatie die wil bepalen wat wij in ons eigen land wel / niet mogen. En daar moet een einde aan komen.

De EU zijn onze regeringen. Het is geen autonome organisatie.

De verlamming van de EU zit hem is het gebrek aan visie en korte-termijndenken van veel lidstaten.

De regeringen maken niet zichtbaar dat allerlei EU besluiten rechtstreeks uit de koker komen van nationale regeringen. Ze melden alleen hun eigen nationale succesjes en geven de EU de schuld van dingen die misgaan.

 

Het is te verwachten, dat op mediagebied (radio, tv, en internet) het VK in vele opzichten natuurlijk de EU blijft volgen.

Het VK niet meer het VK van de jaren 50 van de vorige eeuw. De VK zal net zo goed trendvolger zijn in onze global society, inclusief de EU . "Taking back control" is een goeddeels lege huls.

Behalve dan op radio en tv gebied. Maar die vrijheid hadden ze al. Net als wij die hebben.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sta dan wel voor OUT is OUT! Dus geen zachte handjeklap acties met 'speciale' privileges vanuit de EU... Dus nieuwe handelsverdragen, uit de Schengen-overeenkomst... De hele reut...

Je ziet nu al, dat bepaalde Britse politici uit het Leave kamp opeens geen haast meer willen maken met de uittreding.

Waarschijnlijk om nog zo lang mogelijk te kunnen profiteren van de privileges die het VK straks kwijt is.

 

Een zeer bedenkelijk referendum. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het "geen haast maken" heeft uiteraard te maken dat je de zaken netjes een voor een moet afwerken. Privileges krijg je pas door weer een zelfstandige souvereine staat te worden, en dat is wat er gaat gebeuren.

Het is een eerderheid van bijna 1.5 Miljoen mensen die voor hun vrijheid kozen. Jonge mensen zijn zó geindoctrineerd daar de EU dat ze niet meer weten hoe het was voordat de macht van de EU de overhand kreeg. 

Als je nu gaat zeggen dat de overwinning te 'mager' was, dan moet je iedere verkiezing die er in Nederland gehouden wordt afkeuren, omdat daar vaak de partij die de meeste stemmen krijgt niet eens de kans krijgt mee te doen, omwille van coalities en gekonkel in achterkamers...  Het is een mooie winst voor "Leave" en ik ben er van overtuigd dat het beter zal gaan met het land.

Nu zitten we in een overgangsfase...  en bovendien spreken de machtsdespoten uit Brussel nu 'boze bezwerende toverspreuken' uit... jongens jongens, het zijn met palingen op het droge zoals ze nu kronkelen daar in Brussel. Ik durf te beweren dat het met de UK binnen 5 jaar veel beter gaat dan met landen die gedwongen lid moesten blijven omdat de bevolking die demokratische kans niet kreeg.

De tijd zal het leren...   maar nog dit, zelfs als het niet "beter" gaat (en wat is dan beter?? economisch???) zou voor mij het gevoel van onafhankelijkheid meer waard zijn dan al het andere. Je ziel en zaligheid verkopen voor meer economische macht is niet goed. Het gevoel om weer baas in eigen land te zijn is belangrijk. Het gevoel niet meer gedicteerd te worden uit Brussel is zó veel beter voor de bevolking.

 

Het was een prachtig referendum wat navolging verdient!  En ik ben er van overtuigd dat volgende verkiezingen in diverse landen dit wel duidelijk zullen maken!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het "geen haast maken" heeft uiteraard te maken dat je de zaken netjes een voor een moet afwerken.

Zo reageer jij ook als na jaren huwelijk je vrouw aankomt dat ze wil scheiden, maar voorlopig in jouw huis blijft wonen en profiteert van al jouw leuke dingen omdat ze tijd nodig heeft alles te regelen?

Na twee jaren heeft ze alles geregeld inclusief nieuwe partner en is ze eindelijk bereid weg te gaan.

Ik weet zeker dat je dat niet pikt en vind dat als ze weg wil, ze zo snel mogelijk moet vertrekken en niet na jaren.

 

Jonge mensen zijn zó geindoctrineerd daar de EU dat ze niet meer weten hoe het was voordat de macht van de EU de overhand kreeg.

Je bedoelt dat die oude Engelsen nog steeds leven met het idee "Britain rules the waves." Totaal achterhaalt en absoluut niet meer van deze tijd.

 

De tijd zal het leren... maar nog dit, zelfs als het niet "beter" gaat (en wat is dan beter?? economisch???) zou voor mij het gevoel van onafhankelijkheid meer waard zijn dan al het andere.

Waarom loop je dan zo weg met Poetin? Als er iemand is die alle oude Sovjet landen weer al dan niet gedwongen onder een bestuur wil brengen is hij het wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het "geen haast maken" heeft uiteraard te maken dat je de zaken netjes een voor een moet afwerken.

Daar zijn twee partijen voor nodig, en ik vind het allerminst netjes en zelfs bedenkelijk dat je voor het minste geringste een speciaal partijcongres bijeenroept maar alle tijd neemt voor iets als dit. Het is nagenoeg schofferend. Dat je daar geen kritische opmerkingen over maakt, maar er als de kippen bij bent om de EU te bekritiseren.

 

Verder vraag ik me af, wat jouw reactie was geweest, als het REMAIN kamp met 3.8 % had gewonnen. Ik kan het haast wel raden

 

EDIT:

 

https://www.theguardian.com/uk-news/video/2016/jun/24/what-do-young-people-think-about-brexit-video

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Waarom loop je dan zo weg met Poetin? Als er iemand is die alle oude Sovjet landen weer al dan niet gedwongen onder een bestuur wil brengen is hij het wel. 

Daar heb je een punt...  waarschijnlijk omdat ik meer in de Sovjet Unie zie dan in de EU. Ik ben uiteraard ook maar een mens. De USSR had uiteindelijk wel meer goede dan slechte dingen. De EEG was op zich niet slecht begonnen, maar het is volledig uit de hand gelopen. Machthonger is een kwaal die veel mensen hebben...  en waarschijnlijk is de USSR daar ook aan ten onder gegaan. Putin heeft uiteindelijk wel goede bedoelingen (al ziet niet iedereen dit nu al) maar omdat mensen vaak toch kiezen voor onafhankelijkheid, zal hij niet echt slagen in zijn opzet. De EU is een slecht voorbeeld...  Geldverslindend en dwangmatig...  maar goed, je hebt een punt, ik geef het toe.

 

 

 

Verder vraag ik me af, wat jouw reactie was geweest, als het REMAIN kamp met 3.8 % had gewonnen. Ik kan het haast wel raden.

 

Dan had ik het heel erg jammer gevonden, en waarschijnlijk dezelfde dingen aangehaald als die jij nu schrijft... alleen had jij dan gezegd dat het een overtuigend bewijs was voor wat de mensen willen etc etc...

Feit blijft dat je nooit voor iedereen goed kan doen...  als je mensen uit 2 dingen laat kiezen, die niet voor de 100% duidelijk zijn voor iedereen, krijg je dit soort dingen.  Mensen stemmen uit hun hart andere mensen stemmen omdat ze dingen napraten en nog andere doen dan precies het omgekeerde van wat een ander voorschrijft.

 

Ik heb een behoorlijk aantal van die debatten gevolgd op de BBC en op Channel4 (o.m. het allerlaatste debat)... Die debatten, vooral die van de BBC, waren heel erg goed uitgebalanceerd... evenveel tijd voor beide partijen, geen chaos etc etc...  Misschien dat daardoor de 2 uitslagen zo dicht bij elkaar zaten. Voor beide kanten is wel iets te zeggen, voor mij is de Leave kant wel de betere, en dat zou ik ook gekozen hebben.  Ik ben al jaren fel tegen de EU, en dit is alleen maar versterkt door op opdringen van de Euro in veel landen, het verplichte openen van de grenzen zonder enige controle, De grote bedragen die je als contributie moet betalen voor die club, en het dicteren van wetten en regels. Het gebied wat de EU bestrijkt is gewoon te groot... daardoor zijn dezelfde regels nooit oe te passen op alle landen en regio's... zo is het Romeinse rijk ook mislukt, en misschien zelfs de USSR is daardoor over de kop gegaan, wie weet.

 

Bij verkiezingen zijn altijd verliezers en winnaars.  Nederland is een land waar het vaak zinloos is om een stem uit te brengen, want die wordt door diverse constructies naar de eigen hand gezet... coalities, of het gewoon naast zich neerleggen van de uitslag, en dan binnenskamers de stemming nog eens overdoen (denk aan het referendum over de europese grondwet).

 

Het gaat nu niet om een paar stemmen zoals bij de Oostenrijkse verkiezingen, doen Hofer van de FPÖ het net verloor tegenover de uitgetreden groene Alexander van der Bellen die nu won... toen ging het om 49,7% tegen 50,3 % van de stemmen.... en dat was blijkbaar voor iedereen heel normaal, geen enkel probleem.... want ja, dat kwam in hun kraam te pas....

Ach, een meerderheid is een meerderheid... en als die meer dan 50% bedraagt is er geen discussie.  Dat is democratie, of dat nou leuk is of niet, het werkt aan beide kanten.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...