Ga naar inhoud


Hybride Ontvangers en alweer beperking Hardware


Tripleboy

Aanbevolen berichten

Op Totaal TV geeft men alweer droevig nieuws te melden.

 

Ziggo begon enkele maanden geleden met de nieuwe hybride OTT constructie. Via eeh app voor de Horizon TV mediabox kunnen op dit moment meerdere Franse publieke tv-zenders in goede beeldkwaliteit – bij sommige zenders zelfs HD – bekeken worden. Het kabelbedrijf kondigde deze week aan dat in september een nieuwe app beschikbaar komt waarmee zes Italiaanse tv-zenders – waaronder RAI UNO – bekeken kunnen worden.

CanalDigitaal volgt met OTT

Hoewel satelliet waarop CanalDigitaal zenders aanbiedt, minder bandbreedte problemen kent, heeft deze aanbieder toch met bandbreedte problemen te maken. De satellieten waarop door eigenaar M7 Group zenders worden doorgegeven is eigendom van satellietbedrijf SES. M7 Group huurt bij SES bandbreedte in de vorm van transponders.De huur van transponders is een kostbare zaak, Te kostbaar voor een relatief kleine lokale speler als CanalDigitaal. Hierdoor is hybride een oplossing om het zenderaanbod maximaal te kunnen uitbreiden. CanalDigitaal gaat binnenkort de eerste zenders OTT aanbieden. In tegenstelling tot Ziggo gebruikt CanalDigitaal hiervoor geen apps maar gaat OTT aangeboden zenders gewoon in de zenderlijst en hoeft de abonnee geen extra handelingen uit te voeren.

Geen vrije keus hardware

OTT biedt dus vele extra mogelijkheden voorkjabel- en satellietaanbieders en hun klanten, Het zenderaanbod kan hierdoor makkelijker uitgebreid worden. In principe ontstaat een krachtigere combinatie dan IPTV-only aanbieders omdat het beste van twee uitzendtechnieken gecombineerd worden. Daarbij gaat CanalDigitaal een veel betere gebruikerservaring dat Ziggo leveren. De reden hiervoor is dat CanalDigitaal traditioneel en OTT aangeboden zenders in een zenderlijst samenvoegt en de kijker hierdoor het minste last van de schakeling tussen beide uitzendtechnieken ondervindt. Toch kleeft er een groot nadeel aan hybride ontvangst. In verband met eisen van contentaanbieders en bescherming van content kan het hybride aanbieden van zenders alleen door aanbieders in bruikleen geleverde tv-decoders aangeboden worden. Ziggo gebruikt hiervoor de Horizon TV mediabox en CanalDigitaal de onlangs door M7 Group gepresenteerde interactieve HD-satellietontvangers. Eigen keuze van hardware is bij OTT gebruik dus verleden tijd.

 

Bron: Totaal TV

 

Dit en Orca maakt dat ze er hier binnenkort uitgaan, tijd voor een andere hobby.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik vraag mij af als legaal abbonnement en je bent op vakantie in het buiten land , en de reclame wat ze maken voor recreatie Abbo . Die zenders kunnen dan niet gekeken worden door geoblokking volgens mij?

Wie weet hier meer van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

oplossingen genoeg

voor iptv aanbod hoef je niet persé bij M7/CD aan te kloppen, en je kan je "gewone" unix ontvanger gewoon blijven verdergebruiken.

kortom : ze zijn wéér eens hun eigen ruiten aan het instampen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean claud , denk je nu dat alle abonnees gelijk wij van alles op de hoogte zijn? Je moet denken dat het grootste gedeelte nog nooit gehoord heeft van Linux en sat4all als je me begrijpt .

De normale gebruiker gaat hier volgens mij weer de dupe van zijn. Of wel,moeten ze geoblokking opheffen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik er zo over denk, dan denken er anderen ook zo over. En er zijn voldoende forums die je kan opzoeken die je hierover gaan informeren (hier niet dus  :grin: ). Maar wie een enigma2 ontvanger heeft die vertikt het om naar die restrictieve ontvangers over te stappen, en die vinden wel een alternatieve oplossing.

en wat dat geoblock betreft, dat valt wel mee ook. Om mijn argument wat kracht bij te zetten :

post-37116-0-97035700-1467561384.jpg

 

rtl-crime NL op een enigma2 ontvanger in Vlaanderen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de geoblocking niet snappen, je kunt het aanbod namelijk enkel op de bewuste ontvanger kijken icm met een abonnement van CanalDigitaal, niemand anders kan er gebruik van maken en aangezien je er gewoon voor betaald moet ook over de grens te bekijken zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De weinigen, die ik ken, gebruikt het systeem van hun ouders. Ze willen hun programma's zien, en hoe, is hen gelijk. De menigte die ik onrechtstreeks ken, liggen van die ristricties niet wakker, zolang ze hun zender of programma's kunnen zien.

Probleem 2 is dat ze het hier degene die ik ken het normaal vindt, dat voor alles extra betaald moet worden, zelfs opnemen.

Aanbieders en zenders weten dat, en kunnen hun willetje doordrijven.

Hoeveel percentage kijkers maakt zich druk over meer gesloten ontvangers? Meesten weten niks beter.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wat je noemt er met de pet naar gooien, of ik denk dat het zo is en de rest moet me maar geloven.

Graag wat meer onderbouwing en concrete cijfers, anders is je bericht niet geloofwaardig.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de vraag gesteld aan de CD helpdesk of je met een CD abonnement in België de iptv zenders zou kunnen ontvangen en het antwoord was het volgende; De streams van die zenders zijn alleen te bekijken met een M7-101 of een MP-201. Wat betreft home location, dat kan per (zender) aanbieder verschillen, al kun je er vanuit gaan dat het alleen binnen Nederland werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd sattv4iedereen . Vind het dan helemaal flauw dat ze dan het beeld laten kijken hier en niet zeggen hoe het in zijn werk gaat. Of mag dat weer niet.

Mijn reactie gaat betreffende hybride ontvangers, restricties en dat de jongeren ( waar ze het meest aan verdienen) zich er niks vaan aantrek, zolang ze hun ding kunnen zien. Ik reageerde niet over betreffende zender en reactie, om on topic te blijven.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd sattv4iedereen . Vind het dan helemaal flauw dat ze dan het beeld laten kijken hier en niet zeggen hoe het in zijn werk gaat. Of mag dat weer niet.

nee, niet op dit forum, valt onder de noemer "payservers" en daar houd men hier niet van. Google maar eens op 'commerciële iptv servers' - meer zeg ik niet.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar toch ook niet gratis.

niet gratis, nee, maar zonder de beperkingen die opgelegd worden door m7/CD. 

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...