Ga naar inhoud


VTi of PLi voor de VU+ solo 4K ?


Pedro4

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn dreamboxen pli draaien.

Nu heb ik een VU+ solo 4k gekocht.

 

Zijn er al ervaringen met de VU+ solo 4k met VTi of PLi ?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Ik heb vanaf het eerste moment 2 stuks Vu+  Solo 4K in gebruik met VTi software en ben er zeer tevreden over.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanaf het eerste moment 2 stuks Vu+  Solo 4K in gebruik met VTi software en ben er zeer tevreden over.

is dat qua menu vergelijkbaar met PLi?

Of bij jou onbekend?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Neen, VTi heeft een andere structuur. Maar is eigenlijk best logisch ingedeeld. De standaard Atile HD skin is niet echt mooi en er is weinig keus. Er zijn veel Duitse skin die vaak overmatig pompeus ingericht zijn. Overigens draait VTi 9.0.3 hier prima en stabiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb geen ervaring met Pli.

Toen de Solo 4K uitkwam was er nog een Pli beschikbaar voor deze ontvanger.

TVi bevalt mij uitstekend en ik heb daarom geen behoefte om Pli uit te proberen.

 

De Solo 4K is een hele mooie ontvanger, en TVi is stabiel en prettig in het geruik.

Na het toestel in de huiskamer kreeg ik van mijn betere helft de opdracht om ook het slaapkamer toestel te vervangen voor een 4K.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben best tevreden over PLi (2x dreambox) maar ik vraag me af of ik over ga naar VTi met de VU+ solo 4K.

misschien dat er nog adviezen komen.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is ondertussen ook PLi voor de Solo 4k, je hebt dus de keuze door te gaan met wat je kent.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben al vele jaren een enorme Pli-fan met Pli vanaf het begin op m'n Duo's toen ze net uit waren gekomen en ook op de duo2 draait het heel aardig, nog wat problemen met de zap-toestanden, maar weet nog niet of dit aan Pli ligt.

Maar op de Solo4K van m'n lief lukte het binnen Pli op geen enkele manier om een HDD te formateren. Zelfs met de nieuwste factory-software van de VU zelf lukte dit niet. Kostte uren samen.

Met VTI ging het prima in 1 keer.

M'n lief zal na al die jaren Pli aan VTI moeten wennen, vrees ik.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb jaren pli gedraaid op mijn duo en later op mijn ultimo. Toen een keer op een blauwe maandag vti op mijn ultimo gezet en daar ben ik toen bij gebleven. Geen enkele moppers gehad overigens van vrouw en kids toen er ineens vti op stond. Voor tv kijken en opnemen en bladeren door de epg maakt het ook niet echt een verschil.

 

Zoals Cees al zei, er is voor de solo 4k ook een pli versie, test ze beiden en maak zelf je beslissing welke je fijner vindt.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het aardige is natuurlijk dat je ze gewoon beide kunt testen zonder da0t, de een of de ander iets zou missen wat dringend gewenst is.

Beiden kunnen het volle spectrum leveren wat uw receiver per hardware mogelijk maakt.

 

daar waar zich de verschillen voordoen is, dat VTI reeds heel veel voorgeinstalleerd heeft en Openpli mager op de borst is

en

daar waar zich een verschil voordoet is de Ondertiteling (dat is beter geregeld in Openpli) voor die het nodig heeft.

 

eerlijk is eerlijk

ik ben ook sinds de Dreambox modellen geen voorstander van het Openpli concept, maar dat is heel persoonlijk.

 

zelf testen dus

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

......daar waar zich de verschillen voordoen is, dat VTI reeds heel veel voorgeinstalleerd heeft en Openpli mager op de borst is

 

zelf testen dus

Hier ben ik het niet helemaal mee eens.

Ondanks dat ik ook VTI gebruik vind ik dat OpenPli voor m.n. een nieuwkomer gemakkelijker te installeren is.

O.a. heb jij daar tijdens de installatie al de keuze om Oscam te installeren en daarna is OpenPli volledig bedrijfsklaar.

Bij VTI moet dit nog steeds naderhand uit de Feed geïnstalleerd worden en daar gaat het vaak mis.

 

Als ik op afstand iemand moet helpen om een Image voor het eerst op een VU+ te installeren raad ik toch OpenPl aan en laat zonodig later alsnog VTI installeren.

Bij eerstinstallatie OpenPli heeft nog niemand problemen ondervonden en kon onmiddellijk de ontvanger gebruiken.

Ik geef wel toe dat na verloop van tijd uiteindelijk toch VTI wordt geïnstalleerd.

 

Maar ja, zoals al geschreven, iedereen zijn mening en voorkeuren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks de vele berichten die ik hier al gelezen heb over VTI, keer ik toch telkens terug naar OpenPli terug.

Image werkt voor mij stabiel en kan makkelijk alles terugvinden. 

Ik geraak echt niet gewend aan de lelijke Atile HD skin en vind het ook niet logisch. 

Inderdaad, ieder zijn mening en voorkeur  ;)

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voorkeur gaat naar VTI aangezien ze enkel images maken voor de VU en PLI images maakt voor heel veel merken Linux ontvangers.

PLI moet dus rekening houden met het maken van aanpassingen die moeten op alle merken Linux ontvangers werken dat hoeft VU niet te doen (dat zorgt voor niet de meest ideale oplossing zo nu en dan mochten er problemen zijn).

Atile vind ik trouwens een hele mooie skin daarbij ben ik er zeker van dat VU de beschikking heeft over veel meer skins dan PLI.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals inplaats van altijd maar terug te gaan naar OPENPLI, probeer eens OPENATV, wil je advies laat maar horen.

ATV heeft zelfs veel meer te bieden dan VTI, echt waar, en stabiele werking erboven op.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...