Ga naar inhoud


opzeggen cd


Frank1234

Aanbevolen berichten


Ja, en dat is niet echt raar. De incasso gaat automatisch rond de 28-ste. Van september zal dus keurig gestorneerd worden (-3 dagen). Vooralsnog niets aan de hand dus..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Even afwachten of er binnen een maand verrekend wordt, zo niet dan het gehele bedrag storneren (heb je geloof ik 3 maanden de tijd voor) dan melden zij zichzelf wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekend euvel bij CanalDigitaal.

De automatische afschrijving blijft altijd een maand te lang doorlopen.

Dit is bekend bij CanalDigitaal maar ze kunnen het boekhoud systeem blijkbaar niet veranderen.

Het advies van CanalDigitaal is dan ook om te storneren, dan komt het vanzelf goed en hoef je niet drie maanden op je geld te wachten.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch lijkt me dit niet handig. Hoe banaal ook, ze hebben recht op 5 dagen vanaf je eerste posting. Nu heb je die 5 terechte dagen ook teruggehaald... Juist daar kunnen ze weer naar over gaan doen, incassorente bijrekenen, incassokosten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gewoon wacht komt het vanzelf goed, dan loop je totaal geen 'kans' dat er dingen fout gaan.

Het kan inderdaad 3 maanden duren... maar ik vind dit nog steeds de beste manier... geen gedonder etc...

Gelijk gaan storneren is heel erg arrogant vind ik. Dat doe je niet als je netjes wil zijn.... (en nu komen er vast wel weer een hoop tegen argumenten, maar dat maakt niet uit). Storneren is een aller uiterste maatregel die je neemt... niet als je net opgezegd hebt, en het incasso nog gewoon doorloopt omdat de opdracht al aan de bank verzonden was.

 

Dat doet Telfort e.a. ook...  maar dat komt altijd gewoon goed als je er zelf niet aan gaat sleutelen.

  • Like 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er zeker van dat e.e.a. wel goed komt als je niets doet.  Maar soms wil je een statement maken.

 

Heb ook eens zo'n gevalletje gehad.  In dit geval met de internet provider Scarlet (Belgie).  Na maanden storingen (5 maanden) en die maar niet opgelost geraakten, heb ik het abonnement opgezegd, en bij een concurrent een abbo afgesloten.  Prompt werd er een nieuwe maand abbo afgehaald van mijn rekening.

Hierover zo kwaad (en ook gezien de 5 maanden storing en de complete onwil van Scarlet) dat ik onmiddellijk dit bedrag terug gehaald heb.

 

En dan gewoon gewacht tot ze mij een correcte afrekening stuurden.  Die kwam uiteindelijk.  Bleek dat ik nog 0.24 % verschuldigd was voor gevoerde telefoon gesprekken.  Die heb ik dan betaald.

 

Willy

 

PS:  bij de nieuwe ISP bleek er van een storing geen sprake meer te zijn, niettegenstaande die op dezelfde lijn opereerde.  Waarmee meteen het bewijs geleverd was, dat de storing ergens in de Scarlet keten zat.

  • Like 1

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, heb cd opgezegd per brief. Netjes een bevestiging ontvangen van cd dat per 2-9 het abonnement +signaal stopt, maar ze schrijven doodleuk voor de maand sept het maandbedrag af! Kun je daar weer achterheen....Meer mensen dit meegemaakt bij cd?

 

Mijn abonnement is beëindigd op 19/06/16.

Op 27-06 werd er nog 12.95 afgeschreven en op 11-08 kreeg ik 21,80 terug (restitutie).

 

Hoe cd bij die 21,80 komt is mij een raadsel.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank,

 

Je abo betaal je altijd achteraf! In dit geval stond Canal Digitaal volledig in haar recht om die 5 extra dagen in rekening te brengen! Je hebt in zoverre gelijk dat het 'netter' zou zijn geweest van Canal Digitaal om slechts die 5 resterende dagen te incasseren. Helaas kent CDS dit soort snelle verrekeningen niet en hanteren ze dus het 'achteraf berekenen' systeem. Ze zien wel degelijk dat je op 28-9 géén abonnement meer hebt en storneren dan jouw maandbedrag minus die 5 dagen.....

 

Blijf dus bij mijn eerdere antwoord dat je directe stornering niet echt handig was...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...