Ga naar inhoud


Raket geexplodeerd


Mojo

Aanbevolen berichten

Een raket van SpaceX is tijdens een test op het platform ontploft.

 

Bron is nu.nl

 

http://www.nu.nl/buitenland/4315513/raket-spacex-explodeert-lanceerplatform-cape-canaveral.html#raketexplosie-op-amerikaanse-basis-4

 

Dit zou volgens mij de raket zijn die de Amos6 moest lanceren. Wie weet of de Amos6 al op de satelliet gemonteerd was?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


quote : De satelliet en de raket kunnen als verloren worden beschouwd, meldt het bedrijf.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mojo schreef op 01 Sept 2016 - 16:32:

Een raket van SpaceX is tijdens een test op het platform ontploft.

 

Bron is nu.nl

 

http://www.nu.nl/buitenland/4315513/raket-spacex-explodeert-lanceerplatform-cape-canaveral.html#raketexplosie-op-amerikaanse-basis-4

 

Dit zou volgens mij de raket zijn die de Amos6 moest lanceren. Wie weet of de Amos6 al op de satelliet gemonteerd was?

 

Die zat er idd op, nu gaat het toch wel lastig worden voor amos wat dacht ik de amos5 ging vervangen.

aangepast door wapper
Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere berichten weer dat het om een satelliet gaan van meneer Zuikerberg......

Hoorde net idd op het radio nieuw dat het om een satelliet van facebook zou gaan .

 

Citaat :

 

De raket zou een Israëlische communicatiesatelliet van 85 miljoen dollar dragen, die mee vernield werd. De Amos 6 satelliet moest Facebook ondersteunen, internetconnectiviteit naar Afrika brengen en tv-diensten leveren aan Europa en het Midden-Oosten.

 

Facebook-oprichter Mark Zuckerberg had gisteren nog gesproken over de lancering tijdens een bezoek aan Nigeria. Facebook heeft ten zuiden van de Sahara ongeveer 84 miljoen gebruikers. De toegang tot internet is niet overal even goed. Daarom wil Facebook er provider worden.

 

Komt een krant , weet niet of ik de link mag plaatsen .

aangepast door bartjep
Link naar reactie
Delen op andere sites

De eigenaar van deze satellieten heeft een groot probleem!

De Amos 2, welke door de Amos 6 zou worden vervangen is al in lichte inclined orbit. Over 6 a 12 maanden is deze niet langer bruikbaar voor DTH toepassing.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij test uitgevoerd op  Cape Canaveral in amerika is een raket ontploft met daarbij de amos 6 welke op zaterdag zou worden gelanceerd

 

na het wegvallen van de amos 5 is nu ook  amos 6 verloren gegaan

 

A rocket operated by the aerospace company SpaceX has exploded on the launch pad at Cape Canaveral where it was being test-fired ahead of a launch.

In a statement, the company blamed the blast on "an anomaly" and said no-one had been injured.

It said the rocket's payload, a satellite due to be launched on Saturday, was also destroyed.

 

zie o.a een bbc filmpje via deze link


groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe komen jullie erbij, ik lees toch echt wat anders ''.......die bedoeld was om zaterdag een Israëlische sateliet in een baan rond de aarde te brengen. De satelliet en de raket kunnen als verloren worden beschouwd, meldt het bedrijf'' ;)

Doorlezen Sjaak, dan hoef je niet deze desinformatie te posten.

Amos, je kan het uit de naam al opmaken, is Israelisch.

 

Kijkend naar de foto hierboven, is die naam trouwens profetisch gekozen.......

 

Amos is een Hebreeuwse jongensnaam.

De betekenis van de naam is ` Brandende`.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amos 6 zou de Amos 2 hebben moeten vervangen.

Voor de Amos 5 is voor zover ik weet nog geen vervanging gepland.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de Amos 5 is voor zover ik weet nog geen vervanging gepland.

Dat zal nu nog een stuk lastiger worden.

 

Spacecom (eigenaar Amos) staat al jaren te koop en vorige week is er eindelijk een Chinese koper gevonden die het bedrijf wil overnemen op voorwaarde van het succesvol in bedrijf nemen van Amos 6....

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...