Ga naar inhoud


Hoe doe ik overstap van CD naar allesin1?


Mags

Aanbevolen berichten

Ik vind overstappen naar Ziggo veel te duur, want je zit dan vast aan die horizon boxen. In onze regio was het UPC en kun je niet met losse smartcards werken.

Heb nu de combinatie van Tele2 100mbit/30mbit DSL + bellen voor 28 euro. En 17,95 bij CDS voor Basis + Hd + Thema.

Je zit niet vast aan de Horizonbox, maar wel verplichte apparatuur (mediabox of CI+), dus komt op hetzelfde neer.

 

Hoe kan dat 100/30 Mb DSL???

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


24,95 + 10,00 = 34,95 , ook na 3 maanden.

Wiskundig geheel correct.

 

Maar ik bedoelde de aboprijs van Ziggo alles-in-een "connect&play start" @jeanj te analyseren. Die is slechts de eerste 3 maanden €34,95 omdat je (ik) dan €10 korting krijgt.

Je maakt me niks wijs. Ik woon in 'Ziggo-territorium' en men heeft me 2 jaar lang bestookt met allerlei aanbiedingen omdat ik er nog niet bij hoorde. Ik heb vaak vergeleken. Mijn conclusie: duurder dan Ziggo bestaat niet.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zit niet vast aan de Horizonbox, maar wel verplichte apparatuur (mediabox of CI+), dus komt op hetzelfde neer.

 

Hoe kan dat 100/30 Mb DSL???

 

In oud-ziggo gebied heb je vaak nog wel smartcards die je in een Linux ontvanger kunt gebruiken. Horizon is op zich best een leuke box (tov de gemiddelde rommel die je krijgt bij KPN/Canaldigitaal e.d.), maar het is wel prijzig.

 

100/30 is de maximale snelheid van VVDSL. Meestal wordt het geadverteerd als 100/10, behalve bij fiber. Maar bij tele 2 is het dus ook gewoon 100/30.

De lengte van het koper is in mijn geval nog geen 100 meter. De straatkast staat verderop in de straat en daar zitten de VDSL modems in. Vervolgens gaat alles via glasvezel.

aangepast door cheapwatcher

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wiskundig geheel correct.

 

Maar ik bedoelde de aboprijs van Ziggo alles-in-een "connect&play start" @jeanj te analyseren. Die is slechts de eerste 3 maanden €34,95 omdat je (ik) dan €10 korting krijgt.

Je maakt me niks wijs. Ik woon in 'Ziggo-territorium' en men heeft me 2 jaar lang bestookt met allerlei aanbiedingen omdat ik er nog niet bij hoorde. Ik heb vaak vergeleken. Mijn conclusie: duurder dan Ziggo bestaat niet.

Het is ook handig als je leest wat iemand schrijft. Het gaat niet om "alles in een" maar om "play start" + "internet/vast bellen".

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een die niet kan lezen.

 

quote van jeanj uit bericht 8:

 

Ik heb een standaard tv abonnement van Ziggo genomen (Play start 24, 95 euro) en daarbij gebruik gemaakt (na aansluiting) van de actie internet en bellen voor 10 euro (formeel voor nieuwe abonnees, maar bestaande kunnen het ook krijgen)  waardoor ik 34,95 euro betaal voor

  • TV 60 zenders veel HD (check site welke)
  • Internet 25 Mb/s (sommige hebben 40 Mb/s, up 2,5 Mb/s, ziggo.nl/tientje )
  • Bellen (ziggo is duur met bellen, maar voor iets van 10 euro extra koop je alle NL gesprekken incl mobiel af als je dat wil, ik heb dat niet, voor mij hoefde dit niet, ik bel goedkoper met mijn mobiel)
  • Ik heb mijn KPN nummer naar een voip prepaid provider overgezet, kosten -910 euro per jaar, 83 cent per maand

Totaal 35,78 euro " 

 

 

Het is toch geen chinees???

  • Like 1

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In oud-ziggo gebied heb je vaak nog wel smartcards die je in een Linux ontvanger kunt gebruiken. Horizon is op zich best een leuke box (tov de gemiddelde rommel die je krijgt bij KPN/Canaldigitaal e.d.), maar het is wel prijzig.

 

En die zijn in oud-UPC gebied ook te gebruiken.

 

100/30 is de maximale snelheid van VVDSL. Meestal wordt het geadverteerd als 100/10, behalve bij fiber. Maar bij tele 2 is het dus ook gewoon 100/30.

De lengte van het koper is in mijn geval nog geen 100 meter. De straatkast staat verderop in de straat en daar zitten de VDSL modems in. Vervolgens gaat alles via glasvezel.

 

Tja, dat gaat bij mij met 1200 meter dus nooit lukken. Xs4all komt met max. 50/2 en dan gaat me dat €43,50 per maand kosten.

 

Bij Tele2 kon ik pas achter de uploadsnelheid komen door te bellen. Down en up zijn momenteel max. 28/4* voor €25 per maand.

 

Telfort komt met 28/2.8 Mb/s voor €30 per maand.

(De 2.8 Mb/s uploadsnelheid klinkt mij logischer dan die 4 Mb/s die Tele2 me belooft. Vraag me af of Tele2 dat ook waarmaakt).

 

Nu betaal ik €59,50 voor 200/20 internet plus TV wat ik nog zou kunnen wijzigen naar 40/4 plus TV en dan kost het €44,95 per maand. (Of 150/15 plus TV voor €56,45 per maand).

 

*Tele2 gaf aan ergens in februari aanpassingen te gaan doen aan het netwerk op mijn postcode waarbij max. 100 Mb/s mogelijk zou worden.

 

Ik ben vaak van huis en wil nog wel eens wat streamen vanaf thuis of wat van mijn NAS halen, dan is een hoge uploadsnelheid wel zo fijn.

Jarenlang nog net geen 1 Mb/s opload gehad, terwijl me 3 Mb/s beloofd was...dus ik ben nog een beetje sceptisch.

 

Ik denk dat ik (voorlopig) maar bij Ziggo blijf....

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

En die zijn in oud-UPC gebied ook te gebruiken.

 

 

 

Hoe kun je dan zo'n smartcard verkrijgen bij een nieuw ziggo abonnement? Ik zie die optie niet op de bestelsite van ziggo.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Als wat langer geleden gemeld op tweakers, ziggo heeft basic pakketten voor tv en internet, met name worden deze aangeboden bij mensen die dreigen weg te gaan.

 

Echter prijs technisch zijn ze niet interessant, je kan beter voor het lossen kabel tv  of play start gaan met  de tientjes acties die nog steeds loopt, zeker als je een nieuwe klant bent en voldoend hebt aan 25 mb/s

(bron post bij tweakers)

"

Kabel  TV + Tientje: 18,70 + 10 = 28,70
- 40 zenders + 2HD ("Kabel TV")
- 25mbit/s

Play start + Tientje: 24.95 + 10 = 34.95
- 70+ zenders ("Play start")
- 25mbit/s

Voordeelpakket: 39.95
- 44 zenders (25 HD) (Niet bestaand los)
- 40mbit/s

Basic pakket: 39.95
- 70+ zenders ("Play start")
- 25mbit/s

AiO Start: 45,95
- 70+ zenders ("Play start")

- 40mbit/s

"
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kun je dan zo'n smartcard verkrijgen bij een nieuw ziggo abonnement? Ik zie die optie niet op de bestelsite van ziggo.

De Irdeto smartcards zijn via Ziggo niet meer te verkrijgen. Je zal een Nagravision smartcard i.c.m. CI+ module of i.c.m. een Mediabox aangeboden krijgen, maar die kaart is alleen in de meegeleverde Mediabox of CI+ module te gebruiken.

 

De Irdeto smartcards zijn wel in de handel of tweedehands nog te koop echter:

Woon je in het "oude" UPC-gebied dan zal je die nooit kunnen aanmelden op je eigen abonnement.

In het "oude" Ziggo-gebied kan je dit nog proberen maar n.a.v. de berichten hier op het forum zijn ze nu al bezig met een ontmoedigingsbeleid o.i.d.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Irdeto smartcards zijn via Ziggo niet meer te verkrijgen. Je zal een Nagravision smartcard i.c.m. CI+ module of i.c.m. een Mediabox aangeboden krijgen, maar die kaart is alleen in de meegeleverde Mediabox of CI+ module te gebruiken.

 

De Irdeto smartcards zijn wel in de handel of tweedehands nog te koop echter:

Woon je in het "oude" UPC-gebied dan zal je die nooit kunnen aanmelden op je eigen abonnement.

In het "oude" Ziggo-gebied kan je dit nog proberen maar n.a.v. de berichten hier op het forum zijn ze nu al bezig met een ontmoedigingsbeleid o.i.d.

In ziggo gebied krijg je bij "play start" een human 5300c box met irdeto-smartcard in bruikleen.

aangepast door youriy

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...