Ga naar inhoud


Hoe doe ik overstap van CD naar allesin1?


Mags

Aanbevolen berichten

Zes jaar geleden begonnen met satelliet kijken, was toen VEEL voordeliger dan welke andere provider ook. Met als bijkomend voordeel keus uit waanzinnig veel buitenlandse radio en tv zenders in prima kwaliteit. Inmiddels is CD van € 10 voor de oranje en €,1,95 voor de grijze kaart gegaan naar € 15,95 voor de oranje en € 9,95 voor de grijze kaart, € 25,90 totaal.Terwijl de Engels- en Franstalige zenders waar ik het meest gebruik van maak ook gratis te ontvangen zijn.

 

Mijn internet/telefoonprovider is net zo hard gestegen, eerst € 14,95, gratis bellen, geen tikken naar nu een maandrekening van boven de € 30,- die wel afhankelijk is van telefoongebruik.

 

Voor de Nl zenders, internet en bellen wil ik dus binnenkort overstappen naar een provider met een zacht geprijsd alles-in-1 pakket.

 

Ik heb zojuist geprobeerd of mijn  TV's met ingebouwd CI slot ook mijn voorkeurszenders konden blijven ontvangen als de CI module met CD kaart eruit was. En dat ging probleemloos. Dus in principe kan ik lekker satelliet blijven kijken zonder CD kosten.

 

Maar als ik dat spul (CI en CD) van de hand doe, betekent dat dan dat ik bij een eventuele rescan zelf met de hand satellietposities, signal rate en de hele reutemeteut met de hand moet gaan invoeren? Is het daarvoor dan raadzaam om toch 1 setje CI en CD achter de hand te houden om in geval van nood een fastscan te kunnen doen? Of werkt fastscan sowieso alleen als het abonnement loopt? Of blijft fastscan toch wel werken?

 

Voor zover ik weet gaat van het kastje van mijn aanstaande provider het TV signaal de TV in via HDMI. Of zijn er ook dat soort kastjes die via de F connector mijn tv in willen? Helaas kan ik daar op de sites van de meeste providers niks over vinden...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik ook geen kastje, CI of CDkaart. Niks. Op mijn TV Sony Bravia kan ik gewoon voorkeurlijst HD of SD scannen.

Waar je in geïnteresseerd bent zijn de FTA zenders.

Volgens mij de snelste methode is om de lijst even van TV op USBstick te zetten, en dan met SonyEditor alles wat niet FTA is verwijderen.

Ik herschik de kanaal nummers niet, zodat ze hetzelfde blijven als op het lijstje van CanalDigitaal.

Wat je dan mist zijn de nederlandse FTAzenders, maar die vis ik op via de ether met een simpele coaxantenne (=mantel van coax op het eind 30 a 40 cm wegstrippen, rechtop zetten, en het werkt).

Als je dan een internet verbinding in je (smart-)TV prikt  kan je ook genieten van Uitzending gemist. En ook van wat buitenlandse zenders allemaal onder de rode/blauwe knop hebben zitten. Allemaal Gratis.

 

Je kan dus helemaal zonder provider met TV. Alleen internet is voldoende.

In het Nederlands  heb je zo enkel NOS 1, 2, 3 en een enkele regionaal. Geen RTL, SBS, Canvas,..., maar die mis ik persoonlijk maar een heel klein beetje.

aangepast door Zunigkyk
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zunigkyk, heel hartelijk bedankt voor deze zuinig-kijk-tips! Het lijkt me dat je dan SBS en dergelijke nog altijd via de KIJK app kunt zien. Ik heb al een provider gevonden die allesin1 aanbiedt voor 3 tientjes, dat betaal ik nu alleen aan foon en internep, dus dan spaar ik CD uit en houd ook RTL en Canvas.

 

Bedankt voor het noemen van Sony Editor! Maar hoe je een zenderlijst op usb stick zet mag je me nog uitleggen. Ik had nog nooit van SonyEditor gehoord, heb die zojuist gedownload, geinstalleerd. De help file zegt "Click in your SetEdit window on "File" -> "Read from receiver". You get a message which tells you how to transfer the settings from your receiver to the USB stick/drive." En als ik dat doe, zegt de Sony Editor "Please transfer the settings from the TV set to an USB stick". Jaja...

 

En zou het een probleem geven dat ik de kanalen graag wel herschik? Ik vind zappen tussen 1 t/m 40 een stuk makkelijker dan tussen 1 t/m 999.

 

En dan rest nog mijn vraag of die internet-alles-in-1 tv kastjes altijd hdmi uitsturen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nou geen behoefte hebt aan TV abonnement waarom dan alles-in-1?

Met alleen internet ben je denk ik nog voordeliger uit.

 

Neem je internet+TV of Alles-in-1 bij Online, dan krijg je €14,95 per maand korting op je Canal Digitaal abonnement.

Dus bijv. €5/maand voor BasisHD. De interactieve TV van Online dan op de tweede TV (i.p.v. de extra smartcard) of andersom natuurlijk.

 

Telefoon kan ook stukken goedkoper via VoIP bij o.a. FreeVoipDeal (uitgaand) en Cheapconnect. Kosten v.a. ca. €47 per JAAR(!), incl. gratis bellen naar vaste nummers, NL-mobiel is 1,8 cent per minuut. Staat ook e.e.a. over hier het forum.

O.a. hier: https://www.sat4all.com/forums/topic/348286-ervaringen-met-bijna-gratis-bellen-met-voip-providers/?do=findComment&comment=2326301

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, Alex1970, al ben ik heel blij als mensen meedenken, zo enthousiast als ik was over de reactie van Zunigkyk, zo weinig snap ik van de jouwe. Zeg ik ergens dat ik van TV abonnement af wil? No way! Ik wil alleen de kosten beperken, maar de zapvrijheid behouden.

 

Je eerste en tweede alinea spreken elkaar volgens mij tegen. Eerst ga je er vanuit dat ik geen tv abo wil, dan ga je het hebben over online allesin1 plus CD aanhouden!? Online allesin1 is trouwens niet bepaald de goedkoopste. Dan kijk ik niet naar aanbiedingsprijzen en ook niet naar geadverteerde internetsnelheden. Bij Telfort hebben we ooit een 4Mb/s abo afgesloten, dat is weliswaar door Telfort kostenloos sneller gemaakt, maar daar hebben we nooit veel van gemerkt. Voor ons gebruik is 4Mb/s prima. En je moet ze de kost geven die voor 40Mb/s betalen die in een zo vreselijk overboekt gebied zitten dat ze niet eens feitelijk 4Mb/s halen...

 

Freevoipdeal, cheapconnect, skype etc zijn me min of meer bekend. Er zijn nog meer trucs om voice gesprekken te voeren over internet, zelfs via  usenet of POP3, beetje verouderde technieken maar werkt nog steeds, en kost geen cent bovenop je internet abo. Maar daar ben ik ook niet naar op zoek. Binnenshuis zijn 3 dect telefoons in gebruik, buitenshuis twee prepaid mobieltjes die per jaar per persoon 2 tientjes aan beltegoed opmaken. Die configuratie blijft voorlopig zo.

 

 

Met alleen internet ben je denk ik nog voordeliger uit.

Daar heb je groot gelijk in, zonder internet is nog voordeliger :grin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zunigkyk, heel hartelijk bedankt voor deze zuinig-kijk-tips! Het lijkt me dat je dan SBS en dergelijke nog altijd via de KIJK app kunt zien. Ik heb al een provider gevonden die allesin1 aanbiedt voor 3 tientjes, dat betaal ik nu alleen aan foon en internep, dus dan spaar ik CD uit en houd ook RTL en Canvas.

 

Bedankt voor het noemen van Sony Editor! Maar hoe je een zenderlijst op usb stick zet mag je me nog uitleggen. Ik had nog nooit van SonyEditor gehoord, heb die zojuist gedownload, geinstalleerd. De help file zegt "Click in your SetEdit window on "File" -> "Read from receiver". You get a message which tells you how to transfer the settings from your receiver to the USB stick/drive." En als ik dat doe, zegt de Sony Editor "Please transfer the settings from the TV set to an USB stick". Jaja...

Je selecteert op Sony Bravia: Home/Instellingen/Digitaal Set-up/Overdracht van programmalijst.

 

Je krijgt daar dan precies de instructies wat je moet doen! USB-stick er in steken enzo.

 

Het omsorteren is me nooit goed gelukt.

Het is een hoop werk, en ook moet ik dan zelf een optimaal lijstje verzinnen en onthouden: dat vraagt erom dat je van tevoren precies moet weten wat je wilt. Daar ben ik niet goed in, niet consequent genoeg. En ik ik wil er ook niet constant mee bezig zijn.

Dus heb ik de lijstnummering behouden, maar de ongewenste er tussen uitgehaald, zodat ik snel door kan zappen. Ik kan dan op het lijstje van CD bekijken welke de kanaalnummers zijn, mocht ik een zelden bekeken zender niet zo gauw kunnen vinden.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, Alex1970, al ben ik heel blij als mensen meedenken, zo enthousiast als ik was over de reactie van Zunigkyk, zo weinig snap ik van de jouwe. Zeg ik ergens dat ik van TV abonnement af wil? No way! Ik wil alleen de kosten beperken, maar de zapvrijheid behouden.

Klopt, dat was inderdaad Zunigkyk die dat zei. Sorry.

 

Online allesin1 is trouwens niet bepaald de goedkoopste. Dan kijk ik niet naar aanbiedingsprijzen en ook niet naar geadverteerde internetsnelheden. Bij Telfort hebben we ooit een 4Mb/s abo afgesloten, dat is weliswaar door Telfort kostenloos sneller gemaakt, maar daar hebben we nooit veel van gemerkt. Voor ons gebruik is 4Mb/s prima. En je moet ze de kost geven die voor 40Mb/s betalen die in een zo vreselijk overboekt gebied zitten dat ze niet eens feitelijk 4Mb/s halen...

 

Freevoipdeal, cheapconnect, skype etc zijn me min of meer bekend. Er zijn nog meer trucs om voice gesprekken te voeren over internet, zelfs via  usenet of POP3, beetje verouderde technieken maar werkt nog steeds, en kost geen cent bovenop je internet abo. Maar daar ben ik ook niet naar op zoek. Binnenshuis zijn 3 dect telefoons in gebruik, buitenshuis twee prepaid mobieltjes die per jaar per persoon 2 tientjes aan beltegoed opmaken. Die configuratie blijft voorlopig zo.

Ik dacht alleen aan een mogelijkheid om toch satelliet-tv te behouden, ik heb ook niet gezegd dat dat het goedkoopste zou zijn.

Nu betaal je €30+15,95+9,95=55,90

Bij Online+CanDig+voip zou dat dan zijn: €34,50+1+€3=€38,50

En dan kijk ik ook niet naar de aanbiedingsprijs. En Online geeft (zoals elke provider dat inmiddels verplicht is aan te geven) de maximaal haalbare snelheid op je postcode, wat inderdaad dan nog tegen kan vallen. Mee eens.

 

Die €38,50 is inclusief gratis bellen naar vaste nummers, en ongeveer €3,-/maand aan beltegoed dat je gebruikt voor bellen van vast naar mobiel of servicenummers (die ook al vaak te omzeilen zijn).

 

De DECT telefoons kunnen gewoon gebruikt worden voor bellen via VoIP, ik heb zelf twee DECT handsets via mijn Fritz!Box lopen en je kan er ook nog vaste toestellen en nog meer handsets op aansluiten. Geen gekke dingen via een PC of bellen met prefixen of zo, je toetst gewoon normaal het (tiencijferig) nummer in.

 

Maar het allergoedkoopste is dan denk ik inderdaad die drie tientjes. Maar komen daar nog de belkosten bij?

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij het opheffen van het Setopbox pakket dezelfde afweging gemaakt. Ik had juist Canaal digitaal om goedkoop (niet de investering, maar maandelijkse kosten) te kijken. In de krap 10 jaar dat ik het heb gehad, heeft het me circa 500-600 euro bespaard (na aftrek van de initiële  investeringen in de schotel/decoder en voor een hd recorder) Omdat ze het steeds duurder maakten werd dat steeds minder interessant. Wel had je daardoor minder NL zenders en veel meer Duits en Engels, kon ik mee leven.

 

Omdat ze hadden aangekondigd het Setopbox pakket te stoppen, heb ik besloten op ziggo over te stappen (wat ik 9 jaar gelden niet wilde). Wat ook mee speelde dat mijn internet maar 14Mb/s was en dat er nog geen ADSL upgrade was (en het maar de vraag was hoe snel het dan werd)

 

Ik heb een standaard tv abonnement van Ziggo genomen (Play start 24, 95 euro) en daarbij gebruik gemaakt (na aansluiting) van de actie internet en bellen voor 10 euro (formeel voor nieuwe abonnees, maar bestaande kunnen het ook krijgen)  waardoor ik 34,95 euro betaal voor

  • TV 60 zenders veel HD (check site welke)
  • Internet 25 Mb/s (sommige hebben 40 Mb/s, up 2,5 Mb/s, ziggo.nl/tientje )
  • Bellen (ziggo is duur met bellen, maar voor iets van 10 euro extra koop je alle NL gesprekken incl mobiel af als je dat wil, ik heb dat niet, voor mij hoefde dit niet, ik bel goedkoper met mijn mobiel)
  • Ik heb mijn KPN nummer naar een voip prepaid provider overgezet, kosten -910 euro per jaar, 83 cent per maand

Totaal 35,78 euro

 

Ook hun aanbod voor mobiel is interessant qua prijs, dat ga ik voldoen jaar overwegen (zit nu bij Hollands Nieuwe, heeft ander voor en na-delen) 

 

Ik heb inmiddels een extra smart kaart op marktplaats gevonden voor 10 euro. Ook extra decoders kan je daar vinden, ik heb een oudere samsung gekocht voor 10-15 euro, want de decoder die ik er bij kreeg had geen schijf (usb was mogelijk)

 

Ik kwam van

- ADSL 20 Mb/s (in het echt 10-14 MB/s), 25 euro

- KPN bel budget, 12/13 euro

- Canaal digitaal (aanbieding na setopbox 100 pj) 8,33 euro

Totaal 46+ euro

 

Ik heb mijn schotel behouden en wil nu een nieuw decoder voor DVB-S2 en C (en T1/T2) en dan ben ik geheel blij. Ik denk aan iets van 200-250 euro, dan heb ik dat er binnen 2 jaar uit (of al minder want ik heb nu al bijna een jaar 10 euro pm bespaard). Mijn andere decoder kan dan naar boven, een kabel vanuit de meter kast trekken en daar heb ik ook tv (of een tweede Enigma met plugin via ethernet, misschien kan mijn oude vu+ duo dat voor mij doen, als ik een nieuwe afstandsbediening aanschaf)

 

Ik heb nu meer NL zenders, (ik heb formule 1 bij ziggo, voetbal (don't care), FOX, Comedy Central, Discovery en Nat geographic en BRT en ben goedkoper uit. Dus blij, alleen moet alles nog 1 apparaat. En ik mis mijn automatisch opnemen functie, die was zoooo handig, dus daarom weer en Eningma 2 ontvanger.....

 

Ik kwam van

- ADSL 20 Mb/s (echt 14 MB/s), 25 euro

- KPN bel budget, 12/13 euro

- Canaal digitaal (aanbieding na setopbox 100 pj) 8,33 euro

 

NB ik had al een keer een apparaat aangeschaft waar ik mijn voip nummer op laat uitkomen, alsmede een POTS switch die beide nummers aan mijn interne POTS infra koppelt.

 

NB2 Ik woon alleen, maar via markplaat kan je zo aan extra smartkaarten decoders komen, je kan tot 5 smartkaarten koppelen (de laatste twee via de helpdesk)

Ik download wel veel, maar 25 Mb/s is voor mij voldoende, ik kan toch niet sneller kijken dan 6-10mb/s ...

Misschien is dat anders bij een gezin met kids dia alles via YouTube kijken

aangepast door jeanj
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een standaard tv abonnement van Ziggo genomen (Play start 24, 95 euro) en daarbij gebruik gemaakt (na aansluiting) van de actie internet en bellen voor 10 euro (formeel voor nieuwe abonnees, maar bestaande kunnen het ook krijgen)  waardoor ik 34,95 euro betaal voor

  • TV 60 zenders veel HD (check site welke)
  • Internet 25 Mb/s (sommige hebben 40 Mb/s, up 2,5 Mb/s, ziggo.nl/tientje )
  • Bellen (ziggo is duur met bellen, maar voor iets van 10 euro extra koop je alle NL gesprekken incl mobiel af als je dat wil, ik heb dat niet, voor mij hoefde dit niet, ik bel goedkoper met mijn mobiel)
  • Ik heb mijn KPN nummer naar een voip prepaid provider overgezet, kosten -910 euro per jaar, 83 cent per maand

Totaal 35,78 euro

"waardoor ik 34,95 euro betaal"

 

Na 3 maanden €44,95. Lijkt mij dat je er dan weinig mee bent opgeschoten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

begin nooit aan online,ik heb ook een Abbo gehad bij online gecombineerd met CD abbo en inderdaad 15 pm korting,maar de ellende die ik gehad met onlineweegt niet op tegen de korting.

 

in januari zou mijn 2 jarig kontrakt aflopen,maar ik ben er tussentijds mee gestopt.

telefonie was een grote ramp nooit kon je een normaal gesprek voeren altijd wegval van gesprekken.

Ze waren wel zo fair om het Abbo kosteloos voortijdig te beëindigen.

Nu Telfort is wel iets duurder maar zeer tevreden geen uitval van telefonie en internet snelheid 50mbs standaard is 40 maar ik krijg 50 binnen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, en ik heb nooit Storing gehad bij Online, en iedereen die ik ken ook niet.
Wellicht is dat alleen van toepassing op telefonie, maar zoals ik al probeer uit te leggen neem ik die nooit af van de providers van internet omdat dat vele malen duurder is dan de constructie die ik nu gebruik.

Maar internet via xDSL is voorlopig te langzaam voor mij, vandaar overgestapt naar Ziggo.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind overstappen naar Ziggo veel te duur, want je zit dan vast aan die horizon boxen. In onze regio was het UPC en kun je niet met losse smartcards werken.
Heb nu de combinatie van Tele2 100mbit/30mbit DSL + bellen voor 28 euro. En 17,95 bij CDS voor Basis + Hd + Thema. 

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...