Ga naar inhoud


Satelliettelevisie onder druk


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Wallonië betalen wij het nog steeds :-(

Er is al sprake van het af te schaffen, maar dit wordt jaar na jaar uitgesteld.

Inderdaad, je hebt gelijk, ik dacht dat het sinds kort ook afgeschaft was, maar niet dus. Er gaan zelfs stemmen op om het in heel België terug in te voeren, om de zware besparingen bij de openbare omroep te verzachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Och, of men nu zegt dat het afgeschaft is of niet, je betaalt voor de VRT.

Indien niet, moet Astra Iris mij maar eens uitleggen wie de lonen van de ambtenaren daar betaalt.

 

Zo is dat. Blijkbaar zijn er nog steeds mensen die werkelijk geloven dat er zoiets als "gratis" bestaat.

Denk aan b.v. "gratis" openbaar vervoer waar een bepaald soort politici soms mee werft.

 

Kosten die bussen dan niks?

Is de brandstof dan "gratis"?

Werken de chauffeurs voor nop?

 

Nee dus! We betalen dat "gratis" uiteindelijk gewoon met z'n allen. Linksom of rechtsom.

 

De TV en radio dus ook......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu als je bvb de Turtel taks rekent als vervanger van een ander vervallende taks, dan is er altijd wel iets. Toen men de radio en tv taks afschafte, haalde de openbare omroep mega inkomsten van reclame die toegestaan werd, deze inkomsten lagen stukken hoger dan de opbrengst van het kijk en luister geld. Zouden ze daarmee de ambtenaren niet kunnen betalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

"die rotreclame van de commerciëlen" Als ik naar de publieken kijk in Nederland zie ik anders ook genoeg reclame voorbij komen..het eten van 2 walletjes zeg maar...alleen de programma's worden niet onderbroken en dat kan ook een gemis zijn...is altijd mooie tijd om de hond uit te laten..naar de koelkast te lopen of iets anders waar je dan de tijd voor hebt..reclame komt in Belgie misschien niet op de publieken..maar in Nederland zeker wel...he wat ook een ellende allemaal...als we nu gewoon de tv uitzetten zijn we van alle ellende verlost..nouja ik stoor me er niet aan maar voor degene die wel altijd zo zitten af te geven zou het een oplossing zijn...of ga een boek lezen..is advies ;-) 

Vu Duo +
Wavefrontier T-90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu als je bvb de Turtel taks rekent als vervanger van een ander vervallende taks, dan is er altijd wel iets. Toen men de radio en tv taks afschafte, haalde de openbare omroep mega inkomsten van reclame die toegestaan werd, deze inkomsten lagen stukken hoger dan de opbrengst van het kijk en luister geld. Zouden ze daarmee de ambtenaren niet kunnen betalen?

 

Heb geen illusie t.a.v. de afschaffing van die taks, de omroepbijdrage. Die is wel "afgeschaft", maar je betaalde in ruil vervolgens 1,1 % meer inkomstenbelasting over de 1e schijf, dus het werd evengoed nog geïnd. Daar kwamen de reclame-inkomsten incl. belasting nog overheen...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

"die rotreclame van de commerciëlen" Als ik naar de publieken kijk in Nederland zie ik anders ook genoeg reclame voorbij komen..het eten van 2 walletjes zeg maar...alleen de programma's worden niet onderbroken en dat kan ook een gemis zijn...is altijd mooie tijd om de hond uit te laten..naar de koelkast te lopen of iets anders waar je dan de tijd voor hebt..reclame komt in Belgie misschien niet op de publieken..maar in Nederland zeker wel...he wat ook een ellende allemaal...als we nu gewoon de tv uitzetten zijn we van alle ellende verlost..nouja ik stoor me er niet aan maar voor degene die wel altijd zo zitten af te geven zou het een oplossing zijn...of ga een boek lezen..is advies ;-) 

 

Op zich ben ik het met je eens, alleen kun je door wat preciezer overschakelen, bijvoorbeeld voor het nieuws van 18:00, 20:00 en 22:00 die reclame aardig omzeilen. Hetzelfde geldt voor een film of serie die je zien wilt, die wordt bij de publieke omroep nooit voor reclame onderbroken. Het is voor mij nog eerder pragmatisch dan dogmatisch: in de tijd dat ik nog wel eens een film op een commercieel net probeerde te kijken leidde de reclame me zo af dat ik vergat dat ik naar een film zat te kijken en ging ik na enige tijd zappen. Dan 's avonds in bed kwam ineens de vraag boven van "hoe is die film eigenlijk afgelopen?" en pas daarna realiseerde ik me dat in het zonder dat me te realiseren niet heb afgezien. Daarbij moet ik wel toegeven dat ik vaker dan niet een film kijk terwijl ik ook met andere dingen bezig ben, dat zal best een rol spelen. Maar bij ononderbroken programma's gebeurt me zoiets nooit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sat tv "algemeen" staat totaal niet onder druk...  het is in landen als Nederland en waarschijnlijk ook Belgie dat dit wel het geval is, omdat de mensen, die dus al betaald hebben voor hun nationale omroep, nog eens langs de kassa moeten om die programma's überhaupt te kunnen zien...  Komt er ook nog eens bij dat je ook nog eens voor de commerciele tv, die al door reklame betaald is, ook nog eens moet gaan betalen...   en als mensen deze zenders (publiek en/of commerciel uit Nederland (idem voor Belgie) ) willen zien, gaan ze de kosten afwegen van de diverse verspreidingswegen... en de moeilijkheidsgraad om tot ontvangst te komen is ook belangrijk... de meeste mensen zijn blijkbaar niet genoeg op de hoogte hoe eea precies moet.... Daarbovenop komt blijkbaar, en daar was ik mij niet van bewust, dat Sat TV in NL een negatief gevoel oproept... dat merkte ik toen ik mensen over schotels hoorde praten... ik was stomverbaasd.

In de meeste andere landen is satelliet tv gewoon leidend... in de Duitslatlige landen, in veel oosteuropese landen....  ook in UK is sat tv groot...  Zelfs in Zweden, waar je uiteindelijk ook diep in de buidel moet tasten om zweedstalige tv te kunnen zien via sat, is sat tv veruit het populairste. Er wordt steeds weer in diverse tests bewezen dat Sat tv de beste beeldkwaliteit heeft in vergelijking met cable en iptv en boxer (DVB-T).

 

Toch heb ik zojuist een Ziggo abonnement afgesloten. Een beduidend groter aantal programma's dan in het basispakket van Canal Digitaal en een gegarandeerd altijd goede ontvangst, ook al is er de zwaarste onweersbui buiten. En mocht het een keer uitvallen als ik in het buitenland ben dan kan mijn vrouw gewoon hun storingsdienst bellen zonder zich druk te hoeven maken of de schotel, een LNB of de kabel die naar beneden loopt schuld is. Nee, voor mij heeft CD zich volledig uit de markt geplaatst. Ik had nog even gedacht aan het voordeel van een 2e kaart om mee op reis te nemen maar zelfs die is in prijs verdubbeld en naar ik op hun website lees moet het de blauwe kaart zijn en is de oranje waar ik er nog twee extra van heb liggen daar niet meer voor bedoeld. En last but not least, hun extra analoge signalen maken het weer mogelijk mijn kleine binnenshuis kabelnetje weer te gebruiken voor wat extra radio's op slaapkamers, werkkamers en de serre.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu als je bvb de Turtel taks rekent als vervanger van een ander vervallende taks, dan is er altijd wel iets. Toen men de radio en tv taks afschafte, haalde de openbare omroep mega inkomsten van reclame die toegestaan werd, deze inkomsten lagen stukken hoger dan de opbrengst van het kijk en luister geld. Zouden ze daarmee de ambtenaren niet kunnen betalen?

Fout.

Toen er nog kijk-en luistergeld was, was er ook al de "sponsoring", officieel heeft de VRT immers geen reclame, het is "sponsoring" of informatie van de overheid, of publiciteit voor eigen programma's.

Dus toen er nog kijk- en luistergeld was kwamen ze ook al niet toe met die overheidsbijdrage, en moesten ze geld ophalen van radioreclame (bestaat nog altijd), en publiciteit op TV.

Kijk- en luistergeld werd afgeschaft, en het geld werd op een andere manier geïnd.

 

Zoals ik al zei, het is een illusie te denken dat er iets als gratis bestaat.

Je betaalt het altijd.

Bijv. commerciële zenders die dan "gratis" te bekijken zijn via internet, die gefinancierd worden met reclamegeld.

Dat reclamegeld maakt dan op zijn buurt weer de producten die je koopt duurder.

Dus uiteindelijk, via via, betaal je altijd wel de rekening.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo kan dan wel, volgens jou, 52.2 in handen hebben, maar dat komt omdat ellen niet weten wat sat TV wel niet is.

Alle Duitse kanalen in HD, ook BBC/ITV Channel Four en 5.

Hebben ze dat bij Ziggo, nee dus.

 

Ik woon dan wel al jaren niet meer in NL, maar heb in 1996 de kabel er al uit gegooid, zelfs als het gratis was kwam het er bij mij niet meer in.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat een negativiteit toch weer over Ziggo, komt vaak van afgunstige mensen die zelf geen Ziggo (meer) hebben of een slechte ervaring uit het verleden hadden, ik denk dat @T90user veel beter af is bij Ziggo dan met CDS. ;) Ik zit al jaren bij Ziggo en ben zeer tevreden met het tv aanbod waar CDS nog een puntje aan kan zuigen.

Ondanks het weglopen van Ziggo klanten, wat gelukkig af begint te nemen is het nog steeds de grootste kabelaar van Nederland en nog steeds groter als KPN. Ziggo heeft 52.2% van de markt in handen en KPN met een schamele 28.7%.

Dat zijn een hoop tegenstrijdige zaken in die paar regels.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo kan dan wel, volgens jou, 52.2 in handen hebben, maar dat komt omdat ellen niet weten wat sat TV wel niet is.

Alle Duitse kanalen in HD, ook BBC/ITV Channel Four en 5.

Hebben ze dat bij Ziggo, nee dus.

 

Ik woon dan wel al jaren niet meer in NL, maar heb in 1996 de kabel er al uit gegooid, zelfs als het gratis was kwam het er bij mij niet meer in.

In België hebben Telenet , Proximus bijna gehele markt in handen. Daar tegen opboksen is titanen werk en is voor velen de drempel om over te gaan naar satelliet nog steeds te hoog. Maar degenen die eenmaal satelliet tv geproefd hebben blijven er ook vaak bij, al is het soms maar voor de fta zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...