Ga naar inhoud


Satelliettelevisie onder druk


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ja, dus niet gratis.

Het bedrag verschilt per land.

In Duitsland betaal ik € 210 per jaar.(per huishouden)

In Nederland kan een familie afhankelijk van de samenstelling en inkomen een veelvoud van dat bedrag betalen.

 

In Frankrijk kan je FTV satelliet kijken,

In Duitsland is de satelliet ontvangst FTA.

 

In Nederland gaat er een steeds kleiner bedrag van de inkomsten naar de Omroepen en daarom dien je voor de satelliet ontvangst extra te betalen.

 

Daarom verschillen de toekomst perspectieven voor satelliet verspreiding per land.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die materie zat al bij de deelstaten, dus eigenlijk moet je zeggen : hier in Vlaanderen, want elk van die deelstaten kan het systeem op gelijk welk moment veranderen.

Maar als je er even over nadenkt, dan besef je dat wij net zo goed betalen.

Het is immers niet zo dat als je indertijd kijk-en luistergeld betaalde, dat ze precies dat geld namen en gebruikten om er de VRT mee te betalen.

En nadat het werd afgeschaft, zendt de VRT nog altijd uit, en het personeel moet ook nog altijd betaald worden.

Al die belastingen komen dan ook gewoon in een grote pot, en men gaat dan eruit nemen volgens men nodig heeft voor alle diensten die men aanbiedt.

Enkel de heffing van de belastingen is dus wat veranderd.

Waar vroeger mensen met een TV toestel (en er werd onderscheid gemaakt tussen zwart/wit en kleur) en/of een radio betaalden, betaalt iedereen er nu voor.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je Frankrijk met België of Nederland kunt of mag vergelijken staat los van het feit dat satelliet tv algemeen onder druk staat.

En het staat ook los van wat men betalen moet of wil als klant.

 

dat CanalPlus zijn rekeningen niet meer kan betalen heeft natuurlijk helemaal niks met kijk en luistergeld te maken, daar het een private dienst is los van openbaar publieke diensten.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sat tv "algemeen" staat totaal niet onder druk...  het is in landen als Nederland en waarschijnlijk ook Belgie dat dit wel het geval is, omdat de mensen, die dus al betaald hebben voor hun nationale omroep, nog eens langs de kassa moeten om die programma's überhaupt te kunnen zien...  Komt er ook nog eens bij dat je ook nog eens voor de commerciele tv, die al door reklame betaald is, ook nog eens moet gaan betalen...   en als mensen deze zenders (publiek en/of commerciel uit Nederland (idem voor Belgie) ) willen zien, gaan ze de kosten afwegen van de diverse verspreidingswegen... en de moeilijkheidsgraad om tot ontvangst te komen is ook belangrijk... de meeste mensen zijn blijkbaar niet genoeg op de hoogte hoe eea precies moet.... Daarbovenop komt blijkbaar, en daar was ik mij niet van bewust, dat Sat TV in NL een negatief gevoel oproept... dat merkte ik toen ik mensen over schotels hoorde praten... ik was stomverbaasd.

In de meeste andere landen is satelliet tv gewoon leidend... in de Duitslatlige landen, in veel oosteuropese landen....  ook in UK is sat tv groot...  Zelfs in Zweden, waar je uiteindelijk ook diep in de buidel moet tasten om zweedstalige tv te kunnen zien via sat, is sat tv veruit het populairste. Er wordt steeds weer in diverse tests bewezen dat Sat tv de beste beeldkwaliteit heeft in vergelijking met cable en iptv en boxer (DVB-T).

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra er in dat Franse buitengebied genoeg inwoners komen te wonen, zal daar ook glasvezel komen.

 

Je geeft zelf het antwoord al, zolang er dus niet genoeg inwoners wonen gaat er geen glasvezel komen. Daar komt nog bij dat men ook veel ruimer woont, dus huizen verder uit elkaar.

 

Daarbovenop komt blijkbaar, en daar was ik mij niet van bewust, dat Sat TV in NL een negatief gevoel oproept... dat merkte ik toen ik mensen over schotels hoorde praten... ik was stomverbaasd.

 

Ja, meest gehoord: "Schotel? Je bent toch geen Turk of zo?"

En antennes en schotels zijn lelijk. Alsof de wildgroei aan ventilatiepijpjes en schoorstenen mooi zijn.

En wat te denken van zonnepanelen?

 

Dat geheel gratis?

 

Ik betaal € 130,00 per jaar om gratis te mogen kijken.

 

https://www.service-public.fr/particuliers/vosdroits/F88

 

Daarvoor zijn de programma's dan wel per satelliet ftv te bekijken zonder extra kosten voor de satelliet provider te moeten betalen.(slechts eenmalig kosten voor ftv kaartje)

 

€130 per jaar per huishouden voor 27+ zenders (veel in HD): Mag ik daarvoor tekenen? KOOPJE!

 

In Nederland ben je, naast de inhouding op elk inkomen (dus niet 1x per huishouden), ook nog eens minimaal €9,95 per maand kwijt voor zo'n 30 zenders in SD (soms nog slechter).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dan zullen ze het wel in de "normale" belasting hebben gestopt zoals in NL.

Het moet tenslotte ergens van betaald worden want "gratis" bestaat niet.

 

Nu klaagt men in NL al genoeg dat de programma's niet het je van het zijn,, maar ook in Duitsland zit het vol met herhalingen.

Neem alleen al Tatort, eerst op Das Erste dan nog op dezelfde dag/nacht 2X op One, daarna nog dinsdag in de nacht weer op

Das Erste en later nog op alle Dritten zoals NDR, WDR en SWR.

Dus dan is het toch nog niet zo slecht in NL.

 

Als men in Vlaanderen gratis kijkt, dan is dat de reden dat de VRT niks voorstelt.

één; begint pas na 12.00 u. daarvoor een stilstaande camera waar je naar Radio 2 of Feratel weerbeelden kan kijken.

Canvas, begint "al" om 12.30 met de Rolkrant, een slechte versie van teletekst, met alleen maar koppen en micro verhaaltje en op zijn vroegst na 19.00 een paar uurtjes echte uitzending.

Ketnet van 06.00 tot 20.00 u.

Wat een armoe, ze kunnen beter terug gaan naar twee zenders, één en Canvas/Ketnet, zoals het voorheen was.

Geen wonder dat er velen  naar VTM en de andere commerciëlen zijn overgestapt, al hoewel, die zenden overdag waarschijnlijk nog veel teleshopping uit.

Weet dit niet, want woon al 13 jaar niet meer in Vlaanderen en kan ze hier wegens geen abo niet ontvangen.

 

Resumé, VRT is onnodige transponder vulling, kijk dan maar via de kabel.

 

Alles wat ik wil zien, neem ik op en dat doen velen, daarvoor lijkt mij sat TV het beste medium, of het moest zijn dat je via kabel of IP

ook tot 16 programma's tegelijkertijd kan opnemen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nu klaagt men in NL al genoeg dat de programma's niet het je van het zijn,, maar ook in Duitsland zit het vol met herhalingen.

Neem alleen al Tatort, eerst op Das Erste dan nog op dezelfde dag/nacht 2X op One, daarna nog dinsdag in de nacht weer op

Das Erste en later nog op alle Dritten zoals NDR, WDR en SWR.

Dus dan is het toch nog niet zo slecht in NL.

Die herhalingen in de nacht zijn bedoeld voor mensen die in ploegendienst werken.

 

En in Nederland wordt tegenwoordig 's nachts ook herhaald.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in België betaal je dat niet, radio en tv taks is in de jaren 90 afgeschaft. 

 

In Wallonië betalen wij het nog steeds :-(

Er is al sprake van het af te schaffen, maar dit wordt jaar na jaar uitgesteld.

aangepast door ketupa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Genoeg te zien, vooral op Duitse en Engelse zenders. Vaak kwaliteit en zonder reclame. Het is tenenkrommend als je in de avond even een rondje zapt langs de sbs en rtl velden maar ook discovery enz. dat ze haast simultaan reclame de kamers laten binnendringen.

 

Bij bovengenoemde landen is dat stukken minder, Arte, Phoenix, BBC, derde Duitse netten....schitterende tv in goede kwaliteit te zien en bovendien haast zonder reclame en in hd. Dan komt een schotelinstallatie heel goed tot zijn recht.

 

Dat ben ik 100% met je eens! Ik kijk voor het merendeel naar de Duitse publieke zenders, heerlijk, zoveel informatie, educatie en alles zonder die rotreclame van de commerciëlen! Geen enkel land ter wereld dat zoiets biedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Daar had ik even niet bij stil gestaan, de overspil van DVB-T in de grensregio.

Maar verder betaalt iedereen die een ontvangst toestel op Frans grondgebied heeft staan

Contribution à l'audiovisuel public (redevance télé)

 

 

 

Tja, het zou wel gek zijn als je niet voor de productie en uitzendrechten voor tv programma's betaalde. Via de publieke zenders komt dat via een vorm van belasting of kijk- en luistergeld, voor de commerciëlen doordat de bedrijven die adverteren alles van hun belastingen af kunnen trekken zodat wij voor hun infrastructuur en nog veel meer mogen betalen. Om van de ergernis van al die vaak deels of helemaal gelogen opschepperij te moeten zien of horen nog maar te zwijgen. Geen enkel TV net beschikt over een eigen geldboompje, je betaalt er overal voor, of nu publiek, commercieel of via abonnementen. "There's no such thing as a free lunch" zeggen de Amerikanen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Resumé, VRT is onnodige transponder vulling, kijk dan maar via de kabel.

 

Ik ben heel blij met de Vlaamse televisie. Met name Canvas komt met nieuws en aktualiteiten die met kop en schouders boven het niveau van andere zenders uitsteken. Mensen die alleen amusement zoeken en niet goed geïnformeerd willen worden kunnen misschien aan de commerciëlen genoeg hebben. Helaas zie je de gevolgen steeds meer terugkomen als je hoort wat voor meningen mensen hebben over publieke zaken, en hoe vaak die op gebrek aan feitenkennis zijn gebaseerd. De educatieve taak van de media is helaas steeds meer losgelaten en dat is geen goede zaak voor een democratische samenleving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...