Ga naar inhoud


bandenmaat


blitzteam

Aanbevolen berichten

o waarom? omdat jij dat niet doet hoeft men nog niet maf te zijn.

 

je krijgt tegelijk nieuwe ventielen elke keer

de balancering is duidelijk merkbaar na de 2 x jaarlijkse wissel

de velg wordt 2 x jaarlijks gecontroleerd op schade tijdens de wasbeurten met een rood goedje dat scheuren toont

de banden worden ook 2 x jaarlijks gecontroleerd door de Kfz Meister

 

bovendien is bij geval van een ongeluk de staat van de autobanden altijd een onderdeel van de eerste inspectie en ter beoordeling van de verzekeringsexpert.

 

De plicht die de auto bezitter heeft ten aanzien van derden zou nog veel kritischer onder de loep genomen moeten worden met de zogenaamde APK controles in Nederland wat mij betreft.

Er sterven nog steeds teveel mensen op de straten omdat iemand met een roestbak voor je neus in de tegenliggers raast.

 

je merkt of men het met automobilisten te maken heeft die hun auto in deugdelijke staat houden of die het geen zak interesseert qua veiligheid. Ook hier op dit forum. Ofschoon een velgenboom mij echt te ver gaat met het omdraaien als een lijf kaas.

 

Wielen wisselen doe je zelf, 2x per jaar banden wisselen en balanceren moet je laten doen. Kost je jaarlijks heel wat, los van de enorme vervorming die Johan al noemde.

Velgen koop je 1 keer voor weinig bij een sloperij en daar kan je auto de volgende vele jaren mee vooruit.

In 45 jaar 1x een ventielprobleem gehad bij een auto van 500 gulden op wat oudere banden.

Heb nooit trillingsproblemen gehad door slechte balans na het wisselen, noch mijn kinderen die ze hier ook wisselen.

Als je niet tegen trottoirbanden knalt blijven de velgen prima.

De banden controleer ik zelf 2x jaarlijks op beschadigingen, barstjes, profieldiepte, slijtagesporen, etc. en bij enige twijfel overleg ik met m'n buitengewoon goede garage.

 

De onderste helft van je verhaal heeft niets te maken met iemand die zorgvuldig een paar keer per jaar z'n wielen voor veiligere wisselt en de banden grondig inspecteert.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ventielen vervangen doe ik bij de bedrijfswagen alleen bij het vernieuwen van de banden en dat is dus bijna elk jaar.

Ik kan zo ongeveer 2 jaar met een set zomerbanden en 3 jaar met een set winterbanden, meestal hebben de banden dan tussen de 65.000 en 80.000 km gereden.

Dus dit jaar de zomerbanden, volgend jaar de winterbanden en het jaar daarop kan ik overslaan en bij het vernieuwen worden er ook nieuwe ventielen geplaats en worden de banden weer gebalanceerd.

 

En elke keer dat ze op de velgenboom gaan worden ze schoongemaakt, gecontroleerd en ingespoten.

Voor het schoonmaken heb ik spul van Nigrin, het is helder als je het er opsmeert en wordt paars als het zijn werk doet (remstof ed. oplost) het stinkt flink maar je krijgt je velgen er wel mooi mee.

 

Bij de Mondeo laat ik ze wel mooi zitten, ten eerste rijden we daar niet zo veel mee maar ook zijn het gecombineerde ventielen die tevens een transmitter hebben die aangeeft of je band zacht is ed. en het wordt een duur geintje om die regelmatig te gaan vervangen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...