Ga naar inhoud


bandenmaat


blitzteam

Aanbevolen berichten


Hoezo worden in Nederland al lang geen personenauto´s meer gemaakt?  Nedcar in Born (Limburg) heeft een productiecapaciteit van 200.000 auto's per jaar en heeft sinds de opening al 4,8 miljoen auto's gemaakt.

 

Dat zijn een handjevol BMW´s. Een typisch nederlandse wagen.

Dat hele NedCar staat al ik weet niet hoe lang op de rand van de afgrond.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nedcar is een assemblage bedrijf, ze ontwerpen zelf geen auto's.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens naar hun besluit om alle kerncentrales tot 2022 van het net te nemen.  Een moedig besluit en is onomkeerbaar.

En dat is het domste wat ze kunnen doen... Kernenergie is de meest schone energie die we kennen, en de productie ervan is erg betrouwbaar. De prijs per opgewekte KWh is het laagst, in vergelijking met andere methodes...

 

Verder sta ik met erg veel dingen achter de Duitsers, maar dit energiebeleid is oer en oerdom. Zet iedere vrije heuvel dan maar vol met die ondingen van windmolens, of leg gevaarlijke PV cellen op je dak....   tja....

 

Maar om on topic te gaan... die 4 banden zijn inderdaad jouw enige contact met de weg... dus is het wel verstandig om er enige aandacht aan te besteden.  Waarom veel mensen "andre" banden willen dan de gewone die voorzien zijn voor je auto is me niet altijd duidelijk...  ik heb het dan over speciale brede en/of laag profiel banden...  dat heeft geen enkele zin...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet alles zin hebben dan? Waarom kiest de een rode auto en de ander een poep bruine? Gewoon omdat je het mooi vind.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja... dat kan.... maar bij banden had ik niet gelijk aan "mooi" gedacht.  Ik heb ze in ieder geval nooit op die manier bekeken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Bij de aankoop van een wagen kan je de bandenmaat normaal toch ook kiezen.

 

 

klopt bij mijn Ford mondeo kon ik ook kiezen uit

bandenmaat%20ford.jpg

Dus of er u een 16", 17", 18" of 19" velg onder zit maakt niet uit als de bandenmaat maar klopt

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is het domste wat ze kunnen doen... Kernenergie is de meest schone energie die we kennen, en de productie ervan is erg betrouwbaar. De prijs per opgewekte KWh is het laagst, in vergelijking met andere methodes...

 

Verder sta ik met erg veel dingen achter de Duitsers, maar dit energiebeleid is oer en oerdom. Zet iedere vrije heuvel dan maar vol met die ondingen van windmolens, of leg gevaarlijke PV cellen op je dak....   tja....

 

Maar om on topic te gaan... die 4 banden zijn inderdaad jouw enige contact met de weg... dus is het wel verstandig om er enige aandacht aan te besteden.  Waarom veel mensen "andre" banden willen dan de gewone die voorzien zijn voor je auto is me niet altijd duidelijk...  ik heb het dan over speciale brede en/of laag profiel banden...  dat heeft geen enkele zin...

 

Tja over pakweg 25 - 30 jaar ben ik er niet meer. Maar wel andere generaties. En die zitten nog 700 miljoenen jaren met de halfwaardetijd van het Uranium 235/238. Dat is de halfwaardetijd !!. Dat wil zeggen dat dat spul nog gevaarlijk straalt totdat de zon is opgebrand.

Sverige...als jij gaat vertellen hoe we dat oplossen, dan ben ik het met je eens.

 

Chelaybinsk, Three Mile Island, Chernobyl, Fukoshima ? Moet ik nog meer vertellen?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja over pakweg 25 - 30 jaar ben ik er niet meer. Maar wel andere generaties. En die zitten nog 700 miljoenen jaren met de halfwaardetijd van het Uranium 235/238. Dat is de halfwaardetijd !!. Dat wil zeggen dat dat spul nog gevaarlijk straalt totdat de zon is opgebrand.

Sverige...als jij gaat vertellen hoe we dat oplossen, dan ben ik het met je eens.

 

Chelaybinsk, Three Mile Island, Chernobyl, Fukoshima ? Moet ik nog meer vertellen?

 

Natuurlijk is dit allemaal gigantisch off-topic.

 

Maar ik merkte in een gesprek met een Franse controleur van centrales (en ze hebben daar veel kerncentrales) dat men in dat land bijzonder slecht voorgelicht is (net als in Nederland overigens). Men heeft daar het idee dat de halfwaardetijd betekent dat dan alle straling verdwenen is. Los van het feit dat men daar (en hier ) geen idee heeft van de halfwaardetijd van dit soort stoffen.

 

Er is nog geen van alle afgedankte kerncentrales in de wereld opgeruimd.

Het is te duur.

Dus ze staan te stralen, tigtig generaties.

 

Als je het opruimen meetelt is kernenergie (kernsplitsing) helaas verreweg de duurste energievorm.

Maar het opruimen moeten de generaties na ons doen, als ze het al kunnen....

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk eens net over de grens bij Limburg in Duitsland.

Bruinkolen delving vernietigt daar de hele omgeving, wie gaat dat opruimen?

 

Kolen centrales, met hun uitstoot zijn nu schadelijker voor de omgeving, er gaan meer mensen dood aan de gevolgen van kolen centrales als je jezelf kunt voorstellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat mensen erg kortzichtig zijn... de kernsplitsing is een tussenstap naar de kernfusie...  en dat komt er... maar ja, dan moet de hele "kernenergie" uiteraard niet in het verdomhoekje geplaatst worden, want dan komt er geen nieuwe ontwikkeling.

Het opslaan van afgewerkte producten is nog ee probleem... geef ik toe. Het opnieuw opwerken van materiaal is wat dat betreft niet verkeerd, al is daar ook veel tegenstand door onwetende burgers... ingegeven door "groene waanzinnigen" die menen dingen beter te weten.

Op erg veel plaatsen is de natuurlijke straling hoger dan in het reactorgebouw van een centrale.

 

PS zelf werkzaam in deze nering.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sverige, jij als Rusland liefhebber moest eens weten wat daar allemaal gebeurd is met betrekking tot fouten in kerncentrales  zonder dat het Westen dat wist.

Als er landen zijn die volkomen onachtzaam met kernenergie omgaan, dan is Rusland dat wel.

 

En dan heb ik het niet over "nieuwkomers" als Iran en Co.

 

Wanneer het weer eens helemaal misgaat weet ik niet. Dat het gaat gebeuren weet ik zeker.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, IJzerbout... daar gebeuren soms wel eens foutjes... maar ook in Nederland en Belgie, en Zweden gebeuren er foutjes waar niemand iets vanaf weet...   Het hangt er allemaal vanaf hoeveel impact zo een fout heeft...

Exact hetzelfde in chemische bedrijven... waarvan de impact vergelijkbaar is.... Bij een ramp met een nukleaire centrale blijft de ellende uiteraard langer hangen dan bij een chemische ramp... maar de eerste jaren is het resultaat vergelijkbaar.

 

Ik ben erg nuchter wat dat allemaal betreft...  Er is altijd "gevaar"... maar er gaan nog steeds meer mensen dood door het autoverkeer en gewone ongelukjes dan door kernrampen...   Zo een bedrijf is iets angstigs voor de meeste mensen, en die angst wordt steeds aangewakkerd door belanghebbenden...  De nukleaire wereld probeert het "tabu" te doorbreken door allerlei informatiemateriaal...   maar de snesatiepers doet dit binnen enkele seconden weer teniet.

Dat er weer eens iets zal gebeuren zal wel zo goed als zeker zijn...  maar dat kan nog honderden jaren duren... dat weet gewoon weg niemand...   en geloof me maar dat vrijwel iedereen probeert om een ramp te vermijden... ook de russen.

Als je de Duitse pers over de belgische centrale Tihange hoort lijkt het wel alsof dat ding iedere minuut kan ontploffen...  ik ben er geweest en weet dat het helemaal niet zo is... Ook over Temelin (CZ) wordt heel wat de wereld in gestuurd in de Duitse media...  ook dat is lang net allemaal waar, maar is voeding tot weerstand, op poten gezet door de zgn. groene beweging....

 

Veiligheid voor alles... of het nu autobanden of energie is.... maar een aantal dingen houden nu eenmaal risiko in, ook met je auto de weg op gaan....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...