Ga naar inhoud


bandenmaat


blitzteam

Aanbevolen berichten


bij renault verdelers is een lijst voorhanden met de toegelaten maten van banden en velgdiameter per model.Ik heb een nieuwe espace en daar kunnen wettelijk velgen vanaf 17 inch tem 19 inch op met natuurlijk bijhorende aangepaste bandenmaten.

Daar moet je dan een keuze uit maken want het voertuig heeft een europese keuring hiervoor welke dus in alle landen geld.

Wel rekening houden met landenregels zoals periodes winterbanden en zomerbanden.Daarom dat ik met All seasoins rij.Hoef ik niet te veranderen want die worden als zomer en winterband aanvaard.Belgie heeft die wet nog niet en raad enkel aan.Duitsland is strenger maar zolang er geen sneeuw ligt mag je theoretisch met zomerbanden rijden.Ook zelfs door verzekering gedekt.Is het gevaarlijk door ijsvorming of sneeuw dan begeleiden ze je wel naar een bandencentrale en hopelijk heb je geen ongeval want dan trekt verzekering aan de bel.

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel rekening houden met landenregels zoals periodes winterbanden en zomerbanden.Daarom dat ik met All seasoins rij.Hoef ik niet te veranderen want die worden als zomer en winterband aanvaard.Belgie heeft die wet nog niet en raad enkel aan.Duitsland is strenger maar zolang er geen sneeuw ligt mag je theoretisch met zomerbanden rijden.Ook zelfs door verzekering gedekt.Is het gevaarlijk door ijsvorming of sneeuw dan begeleiden ze je wel naar een bandencentrale en hopelijk heb je geen ongeval want dan trekt verzekering aan de bel.

even een opmerking uit het buitenland waar wij een winterbandenplicht hebben bij winterse omstandigheden. Een all-weatherband voldoet niet aan het criterium van winterband. Het opdrukken van een M+S symbool is geen maatstaf dat de band wintereigenschappen heeft. Volgens de ANWB kwam zelfs het volgende naarvoren "Van de vier all seasonbanden waarmee de gehele testcyclus hebben kunnen afronden en waarvan we de resultaten kunnen publiceren, scoren er twee matig (2 sterren) en 2 slecht (1 ster)." Dus zo bijster goed scoren die banden niet.

Mocht je dus in het buitenland tijdens winterse omstandigheden een ongeluk krijgen, dan vergoed je verzekering de schade niet en kan je direkt je auto laten aflepen naar een plaats waar ze hopelijk nog winterbandjes hebben. Tevens gelden er voor winterbanden andere profieldieptes per land. Waar dit in Duitsland een profieldiepte van ten minste 1.6mm is, is dit in Oostenrijk bijv 4mm voor winterbanden. Ik geloof dat dit met all-season banden snel bereikt is.

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel kijken als je all seasons (all weather ) koopt of het sterretje erop staat.Mijne gekocht en verzekering op de hoogte gebracht.Geen enkel probleem want zijn goedgekeurd als gemengde zomer en winterband.Zelfs voor Duitsland waar men vrij streng is.Als je er hebt zonder sterretje dan zijn ze niet oke.Ps : is dan wel geen goedkope versie ook.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

...dus schrijven '...een All-weatherband voldoet niet aan het criterium van de winterband...' is wat kort door de bocht want zo heeft o.a. de 4-seizoenband Vredestein Quatrac 5 het 'Three Peak Snowflake’ en voldoet daarmee volledig aan de criteria voor een winterband.

Dus kan bij sneeuwval o.a. in Duitsland volwaardig toegepastworden.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt .. had moeten zijn .. "niet elke all-weatherband voldoet ..." .. een goede all-weather band krijg ik echter niet hier ... en eerlijk gezegd wil ik ook niet met een compromis rijden in zowel de zomer als de winter - minder grip in de zomer en de winter ivm een vergelijkbare zomer resp winterband. Tegenwoordig rijd ik ook wel weer een auto waar er absoluut geen all-weather banden voor te krijgen zijn. Bij vredestein houdt het op bij 225 .... ik heb nodig 295/45 R20.

denk dat we het dan ook eens zijn dat alleen banden met een M+S opdruk (zonder sneeuwvlok in het Alpinesymbool) niet als winterbanden deugen.

snopper
 

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tonski

 

 

Vind je dit zelf ook niet een beetje flauwekul? Gelukkig doen we hier niet aan die flauwe kul.

vooral als het mij ook nog extra geld kost ja

maar hetgeen ceesv schrijft is uiteraard ook waar

 

het dure TÜV zegel heeft ook zijn voordeel, hier zijn beduidend minder zotten met een doorboorde knalpot die hun civic en golf het geluid van een mustle car geeft

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja laat dat nou net zo een band zijn die ik hier heb : zelfs de extreme versie. :)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tonski

 

 

Vind je dit zelf ook niet een beetje flauwekul? Gelukkig doen we hier niet aan die flauwe kul.

Nee, dat is helemaal geen flauwekul.

Aan veiligheid kun je niet genoeg serieusiteit besteden. En laat het maar wat kosten.

Die Duitsers zijn niet op hun achterhoofd gevallen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland worden al lang geen personenauto´s meer gemaakt. Dus dan kan je daar ook niet meer de mist mee ingaan.

Verder had Duitsland al vele jaren de TÜV en daarna de AU terwijl ze in Nederland daar nog niet eens over nadachten.

Totdat de regering daarover ook eens wakkergeschud werd.

 

Verder loopt Duitsland voorop wat betreft leefmiljeu/leefomgeving. Kijk eens naar hun besluit om alle kerncentrales tot 2022 van het net te nemen.  Een moedig besluit en is onomkeerbaar.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...