Ga naar inhoud


bandenmaat


blitzteam

Aanbevolen berichten


  • Moderator

hee die wil ik wel voor 9,95 met velgen ceesv

Mijn banden passen niet op een E46.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mik de wielen van ons en onze kinderen al tig jaren op stapels van 4 tot 8 wielen (hoger is teveel tilwerk) zonder ooit ook maar welk probleem gemerkt te hebben. Bij elkaar een aantal honderd banden/wielen.

Bij een garage-opslag doen ze volgens mij niet anders.

Welke problemen heb ik over het hoofd gezien?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met of zonder velg?

 

Het gaat om vormbehoud, en dat niet de gehele tijd hetzelfde deel van de band belast wordt, waardoor vervorming kan ontstaan.

Stapel je ze liggend op elkaar, verwissel dan 1 x per maand de volgorde.

 

Zonder velg wordt een verticale opslag aanbevolen, waarbij de band 1 x per maand in een andere positie gedraaid dient te worden.

 

Mijn banden worden op velg opgeslagen op een velgenboom, waardoor er geen contact van de band met de omgeving is. Het gewicht hangt op de velg, ongeveer 25 kg/wiel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met of zonder velg?

 

Het gaat om vormbehoud, en dat niet de gehele tijd hetzelfde deel van de band belast wordt, waardoor vervorming kan ontstaan.

Stapel je ze liggend op elkaar, verwissel dan 1 x per maand de volgorde.

 

Zonder velg wordt een verticale opslag aanbevolen, waarbij de band 1 x per maand in een andere positie gedraaid dient te worden.

 

Mijn banden worden op velg opgeslagen op een velgenboom, waardoor er geen contact van de band met de omgeving is. Het gewicht hangt op de velg, ongeveer 25 kg/wiel.

Met velg natuurlijk want je bent maf als je 2x per jaar de banden laat omzetten en uitbalanceren.

En ik stapel ze verticaal tot 8 hoog en nog nooit wat voor probleem dan ook maar ervaren.

 

Het enige wat zou kunnen gebeuren is dat van de onderste de hoogte minimaal groter wordt door de druk van de bovenliggende. Dat is na monteren en 100 meter rijden echt wel weer terug naar de originele vorm met een dikke ton auto erop.

 

Bij een velgenboom gaat een band ongetwijfeld minimaal doorhangen. Dat is na monteren en 100 meter rijden echt wel weer terug naar de originele vorm met een dikke ton auto erop.

 

Maar een velgenboom staat wel heel netjes.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stapel ze ook gewoon...  en ik vermoed dat de meeste mensen in Scandinavie dat ook zo doen...

Als je een paar weken niet rijdt, omdat je auto bv bij een luchthaven geparkeerd staat, wordt de band een stuk eenzijdiger belast, ben ik bang...  en ook dat blijkt geen probleem te zijn.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergis je niet wat zwaartekracht kan doen , ik heb eens gehoord dat een glasruit in de loop van jaren aan de beneden zijde dikker wordt  :crazy:

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staand of liggend gaat allebei goed, minstens net zo belangrijk is dat je ze koel en donker opslaat, winterbanden nooit de hele zomer ergens buiten in de zon ergens opstabelen (natuurlijk band+velg  altijd goed wassen voor het opbergen)

google maar eens op: dekklagring  en bekijk de diverse foto's daar.

Alle bandenhotels die ik ken hier in Noorwegen bewaren de banden staand en de meeste die wel plaats thuis hebben bewaren ze liggend/gestapeld of in de garage of in een onverwarmde ruimte in de onderetage .

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met velg natuurlijk want je bent maf als je 2x per jaar de banden laat omzetten en uitbalanceren.

o waarom? omdat jij dat niet doet hoeft men nog niet maf te zijn.

 

je krijgt tegelijk nieuwe ventielen elke keer

de balancering is duidelijk merkbaar na de 2 x jaarlijkse wissel

de velg wordt 2 x jaarlijks gecontroleerd op schade tijdens de wasbeurten met een rood goedje dat scheuren toont

de banden worden ook 2 x jaarlijks gecontroleerd door de Kfz Meister

 

bovendien is bij geval van een ongeluk de staat van de autobanden altijd een onderdeel van de eerste inspectie en ter beoordeling van de verzekeringsexpert.

 

De plicht die de auto bezitter heeft ten aanzien van derden zou nog veel kritischer onder de loep genomen moeten worden met de zogenaamde APK controles in Nederland wat mij betreft.

Er sterven nog steeds teveel mensen op de straten omdat iemand met een roestbak voor je neus in de tegenliggers raast.

 

je merkt of men het met automobilisten te maken heeft die hun auto in deugdelijke staat houden of die het geen zak interesseert qua veiligheid. Ook hier op dit forum. Ofschoon een velgenboom mij echt te ver gaat met het omdraaien als een lijf kaas.

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een band is niet gemaakt om regelmatig gewisseld te worden.

Als je ziet hoe de band vervormd wordt op het montage apparaat kan je je er misschien wel wat bij voorstellen.

 

De kosten zijn lood om oud ijzer, of je nu demonteert en monteert of velgen aanschaft.

Na 5 jaar zal het ongeveer kosten neutraal zijn.

 

Ventielen gaan langer dan een bandeleven mee, indien je garage ieder jaar nieuwe ventielen monteert wordt je in je kont(zak) gepakt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je brand onder water wil verzekeren neem je een banden boom om je bandjes op te slaan.

Zeker de Koersk vergeten ?

http://wibnet.nl/transport/duikboten/koersk-zware-catastrofes-de-koersk

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...