Ga naar inhoud


bandenmaat


blitzteam

Aanbevolen berichten


denk het wel maar stel mss de vraag eens op hun faceboek pagina.Zou normaal in de handleiding moeten staan.Je moet dan wel de juiste velgen hebben hé

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De moderne boardcomputers in de auto's geven ook info over de banden, maar dan moeten dat wel banden zijn die matchen met autotype en model.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je ook je velgen vervangen. Wij hebben 16 inch winterbanden tegen 17 zomerbanden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik rijd met all seasons en is veel makkelijker hier in het lage land.Je moet kijken bij het merk wat toegelaten is en natuurlijk kan je 16 inch banden niet op een 17 inch velg leggen en omgekeerd.

PS : als je all seasons kiest  neem een snelheidscategorie hoger want die zijn enkele milimeter dieper van groef en kosten nauwelijks meer.Kan je veel langer mee rijden.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

leuke rekenschuif wanderer

andere velg met band voor de winter!

Ik zie geregeld van die gepimpte golfjes en volkwagenbussen met extra kleine velg en banden (laag gelegen en misschien ook andere ophanging) op de Duitse autowegen.

Op navraag werd mij verteld dat kleinere velg wel gaat, maar groter dan oorspronkelijk niet, vanwege het koppel / draaimoment.

 

echt begrepen heb ik dat niet

maar dier moet je dat wel laten keuren door de TUV, alles wat niet origineel is moet een TUV beoordeling hebben

ook als Nederlandse vakantie ganger of grensganger

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En die keuring is niet goedkoop.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

p.s. dat gold voor psychosammie die nabij de grens woont

of hij nu nog naar Duitsland gaat voor benzine tanken is overigens wegens het invoeren van de auto MOUT nog de vraag.

 

Ik woon niet aan de grens hoor. Eerder in het midden van het land. Maar ik mag wel graag in Duitsland komen.

 

Wil je beweren dat ik mijn winterbanden / velgen moet laten keuren in Duitsland? Dat doet natuurlijk helemaal niemand. Bovendien, wat valt er te keuren?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alleen wanneer je een andere afmeting band monteert als waarvoor de typegoedkeuring van je wagen is afgegeven.

 

Dat is in Nederland net zo, je mag alleen die onderdelen monteren/vervangen als waarmee je wagen Type goedgekeurd is.

Je wagen zal dan in Nederland bij de RDW gekeurd moeten worden, waarna er in vermelding gemaakt wordt op je kenteken bewijs.

 

Ga je met een wagen de weg op waar geen type goedgekeurde banden onder zitten, en die banden zijn niet door een keurmeester van de rdw op je kenteken bijgeschreven, ben je zowel in Nederland als in Duitsland strafbaar.

 

In Duitsland wordt er door de Polizei aktief op gecontroleerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...