Ga naar inhoud


Ivm digitale zenders, alles nieuw, maar tv meld na 2 minuten: gelieve smartcard


tennschipper

Aanbevolen berichten

QUOTE

Hallo, de 23,5 heeft 100 signaal en 55% quality.....

UNQUOTE

 

Is veels te weinig!!!!

 

Je schotel staat niet goed afgesteld.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als @ tennschipper schrijft dat hij de Astra 2 kan ontvangen, dan kan het alleen om de Europa Beam gaan. Geen BBC dus.
En 55% op de Astra 23,5 is erg weinig en het kan goed zijn dat het signaal niet vastgehouden kan worden.
Mogelijk staat ook de schuinte van de triple-lnb niet goed maar dat is ook locatie afhankelijk.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Carlo666

 

Met een quality van 55% is de kans zeer groot dan de ontvanger die zenders niet logt, hij kan ze wel inlezen als hij ze gescant heeft, maar hij kan ze niet bekijken omdat de quality te laag is.

 

Oplossing: schotel en/of Lnbf beter afstellen.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dwalen een beetje af , ts meld dat zijn ontvanger kaart vraagt , er is geen melding van gecodeerde kaart , ik vermoed dat hij zijn decoder best eens naar fabrieksinstelling kan resetten en dan een upgrade uitvoerd

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nja /Catweazle (ik keek vroeger altijd naar jouw series)

ik ben ervan overtuigd dat -omdat de quality te weinig is- dat de ts deze zenders wel kan inlezen maar geen beeld heeft; juist omdat de quality te laag is.

 

De schotel/Lnbf staat niet goed.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ervan overtuigd dat -omdat de quality te weinig is- dat de ts deze zenders wel kan inlezen maar geen beeld heeft; juist omdat de quality te laag is.

 

De schotel/Lnbf staat niet goed.

 

Nja, D-box, is dat wel zo?

 

TS schreef:

 

Via de vXsarius wordt aangegeven dat ik alle drie de satellieten ontvang. ik heb bvn, tv drenthe, etc.
en in het begin ook een aantal minuten NPO 1 HD, 2,3, RTL.., SBS,etc. maar na een paar minuten komt de melding: '' gelieve uw smarcard in de module te steken''.

 

Ik interpreteer dat als dat hij gewoon beeld heeft, en alleen op de gecodeerde zenders deze melding krijgt.

 

Dus waardoor ben jij zo overtuigd?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi A33

 

Ik denk dat het met de signaalsterkte temaken heeft.

 

Mijn schotel krijgt bv teweinig signaal op 57E 11044V, 1775, DVBS2 (Duhok TV); ik kan m wel inlezen maar niet bekijken.

 

Ik heb hetzelfde probleem op 11W 11565H, 8000, DVBS2, ik kan die zenders gewoon inlezen en alleen héél soms bekijken.

 

Wat ik probleemloos ontvang op 11W is de DVBS-zender: Conad TV (11520H, 1185, DVBS met een signaalsterkte van 87% en een kwaliteit van 91%.

 

Dus heeft het volgens mij met de signaalsterkte temaken.

 

Groetjes,

D-box

 

P.S. ik heb een draaibare 80cm schotel.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal er wellicht niets mee te maken hebben maar het verschijnsel ken ik in een heel andere context. Afgelopen zomer ben ik met mijn Dr. HD Grand Triple ontvanger "vreemd gegaan" door hem mee naar Roemenië te nemen en er daar een UPC Focussat kaart in te gebruiken naast de al aanwezige Canal Digitaal kaart. Terug in Nederland met alleen maar die Canal Digitaalkaart erin gaf het ding keer op keer diezelfde foutmelding, maar dan ook bij de Duitse FTA zenders zoals WDR Duisburg. Je bleef de zender dan wel gewoon ontvangen maar dat blokje ging niet meer uit beeld weg. Dat heeft af en aan wel een paar maanden gedoord, de enige optie als dat gebeurde was om de stekker er echt even uit te halen en dan te rebooten. Aan/uit met de AB deed niets.

Uiteindelijk heeft het probleem zichzelf opgelost. Lang verhaal, korte vraag: gebruik je, of heb je gebruikt, een tweede Zweedse kaart naast die van het Nederlandse Canal Digitaal kaartje? Want gezien mijn ervaringen zou ik niet uitsluiten dat er iets van een soort geheugen in die ontvangers (kan) zit(ten) waardoor je rare reacties krijgt als een verder niet relevante kaart er ineens niet meer in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afstemmen op SBS6,Smartcard er uit halen,even wachten op de tekst 'insert smartcard' en dan weer terug stoppen.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke productiedatum heeft je CI+ module? Er zijn modules waarbij een kunststof hulpkaartje wordt gebruikt waar het smartcardje in zit. Die staan er bekend om dat ze een slecht contact kunnen maken. Wanneer de CI+ module warm wordt, zal de smartcard niet meer herkend worden. Deze modules moeten worden omgeruild.

 

Het betreft hier alleen de modules met geintergreerde smartcard. 

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...