Ga naar inhoud


BREIN in actie tegen illegaal kijken: 231 websitess uit de lucht


Sprietje

Aanbevolen berichten

Dream on...

 

De door jou en mij gekozen regering heeft 2 zaken besloten.

 

 

Het probleem is dat regeringen na het in het zadel te zijn geholpen door de kiezer daarna volledig lak heeft aan diezelfde kiezer. Ik herinner me nog enorm goed hoe er rond 1981 of 82 een heel grootschalig onderzoek is gedaan naar de (on-)wenselijkheid van reclame op radio en tv. Er was berekend dat het toen nog geldend kijk- en luistergeld met 15 gulden omhoog zou moeten als we van ALLE reclame op de Nederlandse radio en tv af wilden. Commerciële omroepen waren er godzijdank nog niet.

 

Uit het onderzoek dat is gedaan bleek dat 85% van de Nederlandse bevolking daar heel graag die extra 15 gulden per jaar voor over had. Maar wat bleek? Toenmalig staatssecretaris Nuijs lapte dat volledig aan zijn laars. Van hem moest de reclame per se blijven.

 

Daar ga je met je keurige stemgedrag. Heel vergelijkbaar met de halvering van de zorg en de aanschaf van die JSF rommel. Had je ook nooit en te nimmer een meerderheid voor gekregen als mensen ervoor of tegen hadden mogen stemmen. Er zijn helaas heel andere krachten dan democratische aan het werk, ook al maken we onszelf van alles wijs op dat gebied. Het is niet voor niets dat steeds minder mensen zich nog door de politiek vertegenwoordigd voelen. Ik ga nog wel elke keer netjes stemmen maar zonder de daar ooit bijbehorende idealen of illusies. Ook na 15 maart zal alles wel na wat geharrewar net zo doorgaan als het de laatste 25 jaar is gegaan. Ongeacht wie oppositie is en wie regering. Uiteraard idiote ontwikkelingen zoals in Engeland en Amerika even uitsluitend. Maar een motief zoals jouw zin die ik hierboven zette kun je echt niet meer met droge ogen volhouden. "Das war einmal" om de woorden van Dries van Agt zoals hij deze bij een recente toevallige ontmoeting tot mij uitsprak even te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe wil je dat onderscheid maken, dan?

Aan iemands neus kun je niet zien of hij eerlijk is.

 

Dus dan moeten we maar alle verkoop van kunstmest radicaal verbieden want je weet nooit of iemand er een bom mee produceert zoals destijds in Oklahoma City. Om van enkele andere produkten uit bouwmarkten nog maar niet te spreken. O ja, misschien moeten we ook alle vrachtwagens maar vernietigen na Nice en Berlijn. Prima idee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar zijn onze rechten? of is het alleen maar betalen??

Daar draait het om , ALL 'bout the money !!

Ik kijk enkel FTA , en ik kijk al bijna geen TV meer ,

maar stel dat FTA ook ooit volledig mocht vallen , TV er uit !!

Trouwens , waar ik niet naar kijk of luister , wil ik zelfs ook NIET betalen !!

Via internet zijn er gelukkig ook nog legale FTI-TV-kanalen te bekijken !!

Zoals bv VTM & VRT , maar die kijk ik zelfs zo goed als NOOIT !!!!

Sommige programma's van NL zijn hier ook te bekijken , maar .... ik kijk toch niet !!

En illegale websites mogen voor mij part er allemaal uit gesmeten worden !!

 

FTI = Free To Internet ;)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cookie monster, ik ben het helemaal eens met je visie tot FTA kijken.

Ik kijk iedere avond gewoon lekker tv...  en het uitstekende Duitse FTA aanbod voldoet 100% aan mijn behoeften. Betalen voor iets waarin je niet geinteresseerd bent, doe ik ook niet... voor mij dus geen NL televisie...  via de computer kijk ik eigenlijk noot tv...  

illegale websites...  mij storen ze niet, en hebben zeker bestaansrecht. Al is het alleen maar uit protest tegen de vaak te hoge prijzen die er voor de legale weg gevraagd wordt, als legaal überhaupt al mogelijk is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Cookie monster, ik ben het helemaal eens met je visie tot FTA kijken.

Ik kijk iedere avond gewoon lekker tv...  en het uitstekende Duitse FTA aanbod voldoet 100% aan mijn behoeften. Betalen voor iets waarin je niet geinteresseerd bent, doe ik ook niet... voor mij dus geen NL televisie...  via de computer kijk ik eigenlijk noot tv...  

illegale websites...  mij storen ze niet, en hebben zeker bestaansrecht. Al is het alleen maar uit protest tegen de vaak te hoge prijzen die er voor de legale weg gevraagd wordt, als legaal überhaupt al mogelijk is.

 

100% mee eens, maar niet met de kritiek m.b.t. de Vlaamse en Nederlandse publieke omroepen. Ik heb heel wat dingen via met name Canvas gezien die ik enorm de moeite waard vind, en ook programma's als Tegenlicht zijn vaak zeer de moeite waard. Maar goed, veel is uiteraard afhankelijk van de mate waarin mensen naar programma's willen kijken die niet alleen "lang leve de lol" uithangen.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenlicht ken ik niet... ik heb even via Google gezocht wat het precies is...  

Dat programmatype heb je echter ook op de Duitse/Oostenrijkse/Zweedse zenders, en ik kijk er soms ook naar... maar het is erg afhankelijk van het onderwerp.  Maar daarvoor heb je geen Nederlandse of Belgische televisie nodig... Mijn stelling was, en is nog steeds, dat je de meeste genres via meerdere zenders op het scherm krijgt, en dat je met FTA zenders heel erg ver komt.

Mijn persoonlijke mening is, dat de Nederlandse tv (en ook de belgische) voor mij niets toevoegt wat ik belangrijk vind, en wat ik niet "elders" kan zien... dit alles uiteraard ook in het licht van de abonnementskosten die je er voor moet gaan betalen. (Extra zenders zijn altijd leuk, maar niet tegen iedere prijs).

"Lang leve de lol" zoals jij het noemt, en dan denk ik dat je aan spelshows en kwissen denkt, is ook niet weggelegd voor mij. De enige kwis die ik zo nu en dan kan waarderen, is de Millionenshow met Günther Jauch, of zijn Oostenrijkse en Zweedse equivalent...  maar zo nu en dan, is meer dan genoeg.  Ik ben liefhebber van Krimi's en Drama's van vnl Scandinavische en D/A/CH en ook wel UK oorsprong...

Daarvan kan ik genieten... vind het fijn dat de hoofdfilm om 20.15 uur begint en als je dan wil kan je op een normale tijd van ca 10 uur/half 11 gaan slapen...  

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is vreemd dan want kwaliteitsprogramma's kosten doorgaans meer (BBC producties bijvoorbeeld) maar zijn wel min of meer gratis te bekijken (kijk en luistergelden) en zonder reclame en gesponsorde zaken. 

 

Het pulp (subjectieve mening) kost geld, is gesponsord door reclameblokken plus uitgebreid in beeld gebrachte merknamen, wordt onderbroken constant, moeten je extra voor betalen bij diverse providers omdat het in een extra pakket zit. 

 

Snap nul van die logica. Wie het weet mag het zeggen. Of hoort het bij: geef het volk brood en spelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ook voor pulp is er een markt.

Geen kijkers, betekent dat die programma's verdwijnen, iedereen kan de kijk en lijster cijfers opvragen en zijn conclusie trekken.

 

Elk volk krijgt de TV programma's die het verdient.

 

Ik zie 's avonds reclame blokken van bijna 9 minuten voorbij komen bij programma's, je kan bijna speken van reclame uitzendingen, zo nu en dan onderbroken door programma's. :mad:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie 's avonds reclame blokken van bijna 9 minuten voorbij komen bij programma's, je kan bijna speken van reclame uitzendingen, zo nu en dan onderbroken door programma's. :mad:

 

Simpel, opname starten en half uur later je opname terug kijken dan kun je de reclames overslaan en je bent toch op dezelfde tijd klaar met je tv show, film, etc. :)  Je hebt dan meer tijd om iets anders  :whistle:  :sleep:  :sick:  te kunnen doen.

  • Like 1

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ook vaak de reclameblokken nagenoeg tegelijk.

Zeg maar bijna altijd, maar dat spreekt toch voor zich. Anders zou je gaan zappen naar een andere zender en dat is niet de bedoeling.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoelang zal het nog duren vooraleer doorspoelen reclame geblokkeerd zal worden. Moeilijk mischien bij module met een seca pasje, maar waarschijnlijk kinderspel met een ci+

Om bij het toppic te blijven, zag ik dat er gisteren een goede site met films e.d uit de lucht is gehaald door brein.

Maar mogelijks zijn ze bezig om op een andere plaats te herbeginnen, en weer in de ether te komen.

Maar volgens het vrt journaal zou er al veel meer legaal gestreamed zijn dan vroeger.

Wat ik ook merkwaardig vind, is dat bvb medialaan hoge doorgifte vraagt voor hun zenders, terwijl ze via een app hun programmas gratis aanbieden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook voor pulp is er een markt.

Geen kijkers, betekent dat die programma's verdwijnen, iedereen kan de kijk en lijster cijfers opvragen en zijn conclusie trekken.

 

Elk volk krijgt de TV programma's die het verdient.

 

Ik zie 's avonds reclame blokken van bijna 9 minuten voorbij komen bij programma's, je kan bijna speken van reclame uitzendingen, zo nu en dan onderbroken door programma's. :mad:

 

Elk volkm krijgt de tv programma's die het verdient?  Ja en nee, ik denk dat het wel iets gecompliceerder ligt. Speciaal onder jongeren. Verbijsterend en huiveringwekkend toen men gisteravond wat jong-volwassenen, stemgerechtigden, een vraag stelde als "welke politieke partijen kun je opnoemen?" Een meisje van pakweg 20 moest heel lang nadenken en was uiteindelijk toch opgelucht dat ze er één kon noemen: "De GGD!"

 

Een direct gevolg van het verwoesten van ons medialandschap waarin de omroepen een heel duidelijk omschreven taak hadden om naast amusement ook educatieve en informatieve programma's te brengen. Wat heeft het nog voor nut om stemrecht te hebben zonder dat je een flauw idee hebt welke partij jouw belangen het best behartigt?

 

We hebben op Moldavië na het allergoedkoopste publieke bestel van heel Europa. Maar rechtse stemmingmakers die het liefst willen dat we alle informatie uit commerciële bron halen vinden het nog steeds "te duur". Ik was in mijn jonge jaren ook een tegenstander van dat "zuilenverhaal" waar iedereen zo driftig op afgaf. Totdat ik in de VS kwam te wonen en erachter kwam dat letterlijk niemand om me heen een flauw idee had van hoe de rest van de wereld eruit zag. Ik herinner me nog dat iemand wist dat we een koningshuis hadden en me heel serieus vroeg hoe ik het voor elkaar had gekregen dat onze koningin mij zomaar toestemming had gegeven om mijn land te verlaten.

 

We zij hard bezig om alles wat met kennis en educatie te maken heeft de nek om te draaien. Zelfs het correcte gebruik van ABN wordt volslagen belachelijk gemaakt. Dan kun je wel roepen dat de scholen toch vooral meer moeten doen aan het leren van Nederlanders aan allochtonen, maar als er in de publieke media, zelfs op het NOS Journaal, de taalfouten over elkaar rollen dan ben je feitelijk bezig om je eigen cultuur vakkundig om zeep te helpen. Een van de vele gevolgen is de zinloze en redeloze kwaadheid die tot allerlei extremiteiten lijdt. Mensen hebben niet meer de meest elementaire kennis om dingen te kunnen begrijpen en in plaats van zich meer in dingen te verdiepen worden ze razend kwaad op die "elite" die het wel allemaal begrijpt. Uiteindelijk verwoest het onze samenleving tot op het bot, en dat is niet alleen in ons land zo.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...