Ga naar inhoud


Nieuwe aanbieder voor Astra? Joyne kondigt komst nieuw satellietpakket aan.


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ik citeer nog even uit punt 57 van de beslissing en doe een beroep op het collectieve geheugen hier.

 

Gezien het feit dat zowel het ‘Basis-pakket’ als het ‘Recreatiepakket’ 32 zenders bevatten en ook in het verleden bevatten, ...

Zaten er bij de 32 wellicht zenders die ook gewoon FTA via de satelliet waren te ontvangen of ging het in alle gevallen om zenders die zonder smart card niet open gingen?

 

Vraag is vervolgens of dat wel relevant is, want de beslissing van het Commissariaat gaat helemaal niet over pakketten met 30 zenders maar juist over het ontbreken van een deel van de Belgische zenders. Wat dat betreft kreeg de M7 groep haar zin niet.

 

Ja, deze uitspraak gaat m.i. uitsluitend over de verplichting tot het doorgeven van de Belgische zenders en niet over een pakketminimum van 30 zenders.
Ik kan me een dergelijke uitspraak ook niet herinneren en ook niet voorstellen gezien het grote aantal FTA zenders wat mede is opgenomen in de zenderpakketten. (fastscan)

 

We komen er wel.
​Wellicht kunnen we CD een zetje geven in de goede richting.

 

De goede richting is in mijn ogen een uitgekleed en goedkoop basispakket zonder alle commerciële zender (maar wel veel HD FTA in de lijst).
Het huidige gedoe met Discovery cs over de kosten kan daartoe een goede aanleiding vormen.

 

Daar hebben we volgens mij allemaal baat bij. CD zal een aanvullend standaardpakket met Nederlandse commerciële zenders best nog wel verkopen, zeker als het totaal wat minder kost dan het huidige basispakket en/of verhogingen achterwege blijven.

aangepast door Prawo
  • Like 1
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Een mens kan zich ook nog afvragen waarom in een Nederlands pakket, de Belgische televisie moet zitten?  Dat het 'mag' lijkt me logisch, maar "moeten"??

In Zweden ben je ook niet verplicht de Noorse of Deense tv door te geven... Doe je dat is het alleen maar interessamt voor de kijker, om ook naar de buren te kunnen kijken... maar om het verplicht te stellen vind ik gewoon onzin.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk dat ze in Scandinavië in elk van die landen een eigen taal spreken.

 

België en het Vlaamse gedeelte van België hebben een gemeenschappelijke taal en zitten in de Taalunie.

Dat men in in Nederland en België elkaars publieke omroep kan bekijken (wat je ook vindt van de inhoud) vind ik vrij normaal. Wat dat dan vervolgens mag kosten is een andere vraag.
Maar wellicht heb ik makkelijk praten omdat ik als Brabander al mijn hele leven naar Belgisch tv kon kijken (en dat ook deed).

 

Volgens mij betalen we in Nederland alle pakketboeren vooral heel veel voor het mogen zien van commerciële zenders.

Ooit (bij de opkomst van kabeltelevisie) vonden we dat een verademing. Maar dat zal voor sommigen inmiddels wel anders liggen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat dat nu allemaal met een nieuwe aanbieder te maken heeft vraag ik me af

 

dat men een nieuwe concurrent voor TV wil zien als uitkomst voor een probleem, gezien de monopolist M7 op Satelliet, is evident

of die nieuwe aanbieder bestaansrecht heeft is dus niet het PUNT van discussie

of die ook echt komt en blijft bestaan dat is interessant om te weten

 

maar dat is in een glazen bol kijken en enkel vermoedens uiten.

 

Vanuit mijn perspectief is elke aanvulling van de keuzevrijheid beter dan geen vrijheid hebben.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enig wat dit alles met die nieuwe aanbieder te maken heeft is dat ook Joyne zes zenders verplicht moet gaan doorgeven (in haar standaardpakketlijst opnemen en de codering openen voor haar klanten), daaronder de drie publieke Belgische.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...