Ga naar inhoud


Nieuwe aanbieder voor Astra? Joyne kondigt komst nieuw satellietpakket aan.


Sprietje

Aanbevolen berichten

Is er al een Quad LNB in de maak voor Asra 1, 2, 3 en de Hotbird met 4 aansluitingen voor de satelliet ontvangers?

 

Canaldigitaal neemt van de Astra1 andermans zenders af, anders zat alles op de Astra3, dus het is een samengesteld deels buitenlands pakket wat in een abonnementsvorm wordt aangeboden.

 

De M7 groep moet misschien minimaal 30 zenders in een basispakket aanbieden, maar RTL zenders vallen onder de Luxemburgse regels i.v.m. dat het een Luxemburgs bedrijf is, dat staat er dus los van.

 

Wat Joyne betreft, concurrentie is welkom, maar dan wacht ik nog even met aanschaffen van een triple LNB en 2 CI+ modules van Canaldigitaal, i.v.m. dat als ze in een andere norm/codering gaan uitzenden het waardeloos zal worden.

 

Ik heb overigens nog tot ergens oktober een contract met CDS, maar even afwachten waarmee ze gaan komen.

 

Misschien wordt het de prijsvechter van CDS, dat doen telecomproviders ook.

 

Indien het echt een concurrent zal worden, dan zou het fijn zijn dat er interne CS gebruikt kan worden voor de Linux ontvangers.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het staat Astra en een van haar afnemers vrij exclusiviteits-afspraken te maken voor een regio.

Volgens het bericht van Sprietje is dat gebeurd.

 

En dat zenders of programma content exclusief beschikbaar is, kijk eens naar Ziggo, daar hebben 15 kleinere kabelmaatschappijen tegen geprotesteerd, dat ze geen Formule 1 beschikbaar krijgen.

 

Canaldigitaal betaalt een doorgifte vergoeding aan de zenders voor doorgifte via satelliet, wanneer die zenders dat recht nog een keer gaan verkopen, zakt het aandeel van Canaldigitaal en daarmee de waarde van de vergoeding die Canaldigitaal betaalt.

Iets wat ze zeker in hun contracten zullen hebben voorzien.

 

Het is dus maar de vraag op een nieuwe provider toegang krijgt tot alle gewenste zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zo zie je maar dat er allerlei haken en ogen zitten aan de verspreiding van zenders per satelliet.

Veel meer dan bij verspreiding bij een gesloten systeem als de kabel. (Wat ook veel goedkoper is.) 

 

We gaan via Joyne wellicht meemaken wat er bij het opzetten van een satellietplatform zoal komt kijken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me voorstellen dat CD SES Astra onder druk zet om geen zaken te doen met een concurrent. Maar dat zal informeel zijn, het staat iedereen vrij om te concurreren, wetgeving eist dat. En ook SES zal zich niet in een hoek willen laten drukken door een relatief kleine afnemer die bovendien zelf ook 'buiten de pot piest'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat regent het hier al een poosje veronderstellingen, het "IK DENK" niveau scheert hoge toppen, en concrete informatie is helemaal zoek, beter is afwachten wat het gaat worden, en dan de zaak eens onder de loep te nemen.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je in Nederland abonnementen verkoopt als op de Nederlandse markt gerichte provider zal je je aan de Nederlandse omroepwet moeten houden.

 

Men kijkt waar de dienst geleverd wordt, op die plek ben je BTW plichtig en zal je bijvoorbeeld het Nederlandse BTW tarief aan de Nederlandse fiscus moeten afdragen.

Mede daardoor zal de wetgever je zien als op de Nederlandse markt gericht bedrijf waardoor ook de overige Nederlandse wetgeving van toepassing verklaard wordt.

 

M7 dacht ook een uitzonderingspositie te hebben als Luxemburgs bedrijf, maar kreeg wel een forse boete voor het settop box pakket, omdat dat niet voldeed aan de 30 zenders must carry regel.

Destijds was M7 uitsluitend op Nederland gericht met zijn merk Canaal Digitaal...  het was zelfs verboden om met een niet-nederlands adres een abonnement te nemen. Dan ben je duidelijk op Nederland gericht, en betaal je inderdaad daar BTW.

De BTW regel is zo dat je in principe de BTW aanrekent van het land waar je gevestigd bent. Overstijgt de handel met een bepaald land een welbepaalde grens, dan moet je aan de klanten van dat land de BTW van dat bepaalde land aanrekenen. Dat fenomeen zie je bij bepaalde grote internetshops terug.  Als je nu een legaal abonnement op een tv pakket uit Kroatie afneemt, dan betaal je echt gewoon de kroatische BTW, en is het bedrijf echt niet verplicht om 30 zenders in dat pakket te hebben...  Dat is alleen als ze als zuiver nederlands aanzien worden.  Daarom zou het verstandig zijn om het internationaler te zien, en eventueel ook niet-nederlandse zenders aan te gaan bieden, aan heel europa. Ik dacht dat dit nu in principe makkelijker mogelijk was...

Je kan overigens ook het belgische TV vlaanderen in Nederland officieel abonneren... en je bataalt daarbij ook Belgische BTW aan de belgische staat, en niet aan de Nederlandse...  ik weet niet hoeveel zenders er in die pakketten zitten, maar ik ga er vanuit dat dit Belgische bedrijf zich ook niet hoeft te houden aan de regels van de Nederlandse mediawet.

 

Maar goed, de toekomst zal het leren...   en met de Hotbird is er niets mis... Hotbird en Astra op 19 oost is een heel vaak voorkomende combinatie...  en is overigens beter te ontvangen in heel europa dan de Astra op 23 oost...

Ik ben erg benieuwd wat er zal komen, en wens Joyne erg veel succes!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het staat Astra en een van haar afnemers vrij exclusiviteits-afspraken te maken voor een regio.

Volgens het bericht van Sprietje is dat gebeurd.

Daar geloof ik niets van.

Ik herhaal : Astra biedt alleen verhuur van transponders aan.

Hoe zouden zij dan exclusiviteit kunnen afspreken?

Ze hebben geen inhoud, enkel lege transponders.

Het is alsof je zou zeggen : ik heb exclusiviteit voor een meubelzaak in deze provincie, en ik heb dat afgesproken met diegene die grote gebouwen verhuurt.

Het een heeft niets met het ander te maken.

 

Ik heb de indruk dat er hier veel aan het verspreiden van FUD (Fear Uncertainty Doubt) gedaan wordt.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit soort afspraken worden dagelijks gemaakt.

Ik verkoop jou product, daar stop ik tijd en geld en reclame in, maar dan wil ik niet dat je mijn buurman ook gaat leveren en dat die meelift op mijn verkoop inspanningen.

 

Je krijgt dan exclusiviteit voor een regio.

 

M7 huurt bij Astra een aantal transponders voor de Nederlandse markt, en bedingt bij Astra dat op Nederland gerichte satelliet uitzendingen van een andere provider uitgesloten worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zulke afspraken zou je wel kunnen maken met contentproviders.

Ja, zou kunnen, maar er wordt beweerd met Astra.

Daarmee is voor mij bewezen dat het niet klopt.

Toen TV Vlaanderen gelanceerd werd hoorde ik ook allerlei complottheorieën, de kabel ging verhinderen dat VTM er zou opkomen, enz.

Uiteindelijk bleek niets daarvan waar te zijn, VTM zat gewoon in het pakket dat TV Vlaanderen aanbood.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort afspraken worden dagelijks gemaakt.

Ik verkoop jou product, daar stop ik tijd en geld en reclame in, maar dan wil ik niet dat je mijn buurman ook gaat leveren en dat die meelift op mijn verkoop inspanningen.

 

Je krijgt dan exclusiviteit voor een regio.

 

M7 huurt bij Astra een aantal transponders voor de Nederlandse markt, en bedingt bij Astra dat op Nederland gerichte satelliet uitzendingen van een andere provider uitgesloten worden.

Canal Digitaal verkoopt NIET Astra's product.

Het zijn gewoon lege transponders die ze HUREN.

Vergelijk het met iemand die lege gebouwen verhuurt.

Het interesseert hen niet voor welke markt dat precies is.

Net zoals iemand die gebouwen verhuurt, ook niet zal geïnteresseerd zijn of dat een meubelbedrijf is of een supermarkt die erin komt.

Als die maar zijn gebouwen kan verhuren.

Dus als er nu transponders vrij zijn op Astra3, dan zouden die van Astra wel gek zijn om ze leeg te laten, gewoon om M7 te gaan plezieren, want dat zijn gewoon gemiste omkomsten.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat verhuren is een goed voorbeeld.

Wanneer jij een satellietshop vestigt in een huurruimte in een gebouw zal je bijvoorbeeld bedingen dat de verhuurder niet aan nog een andere satellietshop een winkel verhuurt in hetzelfde gebouw.

 

M7 huurt transponders voor de Nederlandse markt te bedienen, en kan daarbij met Astra overeen komen dat die niet aan een andere Nederlandse provider transponders verhuren.

 

Ik heb zelf meegemaakt dat een shipping company bepaalde vracht in zeecontainers niet vervoerde, omdat ze daarvoor een exclusief contract hadden met een andere firma.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt wel, maar het omgekeerde is ook waar. Juist als er meerdere satellietshops in 1 pand zitten wordt het pand aantrekkelijker voor geïnteresseerde klanten om naartoe te gaan. Die vinden dan altijd wel iets van hun gading en alle shops verdienen meer door de grotere aanloop. Win-win situatie voor zowel de shops als de verhuurder. Het is de reden achter het ontstaan van de woonboulevards.

 

Voor de satellietposities geldt dit ook: hoe meer providers via 1 positie uitzenden,  hoe aantrekkelijker die positie wordt voor consumenten en hoe hoger de vraagprijs voor de transponders kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...