Ga naar inhoud


Nieuwe aanbieder voor Astra? Joyne kondigt komst nieuw satellietpakket aan.


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik vind het prima dat je dat vindt, je hebt erin je beroepsleven vermoedelijk nog nooit mee te maken gehad.

Ik zelf kom dit verschijnsel regelmatig tegen in mijn beroepsleven.

Daarom is het verhaal plausibel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vind het prima dat je dat vindt, ik zelf kom dit verschijnsel regelmatig tegen in mijn beroepsleven.

Daarom is het verhaal plausibel.

Exclusiviteit bestaat natuurlijk, als je het zo algemeen stelt.

Maar er zit wel een logica achter.

In de zakenwereld wordt nooit iets voor niets gegeven.

Die voetbalrechten kunnen exclusief, maar dan betaalt de afnemer een veelvoud van wat die zou betalen als er meerdere afnemers zijn voor een regio.

Als Astra exclusiviteit zou afspreken met M7, dan betekent dat dat ze misschien met ongebruikte transponders blijven zitten.

Gemiste inkomsten dus.

Dat gaan ze niet gratis weggeven.

En zelfs als ze ze toch nog zouden kunnen aan iemand anders verhuren, dan zal de prijs door de verminderde concurrentie lager liggen.

Waarom zou een bedrijf als Astra dat doen?

 

Dat betekent niet dat ik Hotbird niet evenzeer een logische keuze zou vinden voor Joyne.

Zoals gezegd, is die beter ontvangbaar in Zuid-Europa, en ik vermoed ook goedkoper qua transponderhuur.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij totaal niet ter zake doend.

Nog eens, wat "distribueert" M7 van Astra?

Helemaal niets, want Astra levert alleen lege transponders.

Wat M7 distribueert is de inhoud, een zender, NPO 1 HD bijv.

Zit die zender exclusief bij M7?

Neen, want de kabel heeft hem ook, IPTV heeft hem ook, Digitenne heeft hem ook, en glasvezel ook.

Er is dus helemaal geen exclusiviteit.

 

En exclusiviteit gratis?

Waarom zou een leverancier iets gratis geven, als hij het anders nog een 2e of 3e keer kan doorverkopen?

Voor exclusiviteit betaal je een meerprijs.

Kijk naar voetbalrechten, filmrechten, etc.

En toch heeft Cees gelijk.

Is op mijn werk niet anders. Onze transporteurs mogen niet ook voor onze concurrent rijden.

En zoals je zelf al aangeeft "kijk naar de voetbalrechten". Fox koopt de rechten voor het voetbal met het recht van exclusieviteit van uitzenden. Fox verkoopt dan weer de rechten door voor de samenvattingen aan de NOS. Een ander voorbeeld is wel de rechten van de Olympische spelen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De keuze voor Hotbird zou Joyne op achterstand zetten.

het zou betekenen dat nieuwe abonnees in een Jan Modaal thuis situatie de schotel opnieuw zouden moeten uitrichten, een extra drempel.

 

De huur van een Hotbird transponder zal hoger zijn, immers een groter verspreidingsgebied t.o.v. Astra 3.

De kampeerders die in de zomer voor 2 maanden een abonnement nemen kan nooit de transponderhuur voor de rest van het jaar betalen.

 

Mocht het blokkeren van de Astra satellieten voor Joyne juist zijn, is dat een behoorlijke tegenslag voor hun.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch heeft Cees gelijk.

Is op mijn werk niet anders. Onze transporteurs mogen niet ook voor onze concurrent rijden.

En zoals je zelf al aangeeft "kijk naar de voetbalrechten". Fox koopt de rechten voor het voetbal met het recht van exclusieviteit van uitzenden. Fox verkoopt dan weer de rechten door voor de samenvattingen aan de NOS. Een ander voorbeeld is wel de rechten van de Olympische spelen.

Ze mogen niet voor de concurrent rijden, maar dan gaat uw bedrijf daar wel een meerprijs voor betalen, want die transporteurs moeten ook uit hun kosten komen.

En dat was nu net het punt, Eduard07 en ceesv zeggen dat dat zonder meerprijs is.

En het voorbeeld dat je geeft van de voetbalrechten bewijst mijn punt, die voetbalrechten worden veel duurder verkocht als ze in exclusiviteit zijn.

Dus er is wel een meerprijs.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kennelijk ontbreekt het je aan ervaring in het bedrijfsleven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kennelijk ontbreekt het je aan ervaring in het bedrijfsleven.

Ik heb al vaak gelijk gekregen hier.

En al vaak gemerkt dat hier de wildste geruchten verspreid worden.

Een tijdje geleden bijv. met de nieuwe Dreambox, die ging gepaard gaan met een nieuwe CCcam.

Niets meer van gehoord.

Indertijd toen TV Vlaanderen gelanceerd werd, heel gelijkaardige geruchten als bij Joyne.

"De kabel" ging VTM blokkeren, enz.

Werd gelanceerd met de belangrijkste commerciële zenders erop.

Ik heb al veel broodjes aap gelanceerd gezien hier.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze mogen niet voor de concurrent rijden, maar dan gaat uw bedrijf daar wel een meerprijs voor betalen, want die transporteurs moeten ook uit hun kosten komen.

En dat was nu net het punt, Eduard07 en ceesv zeggen dat dat zonder meerprijs is.

En het voorbeeld dat je geeft van de voetbalrechten bewijst mijn punt, die voetbalrechten worden veel duurder verkocht als ze in exclusiviteit zijn.

Dus er is wel een meerprijs.

Nee geen meerprijs. Gewon concurrerende prijzen voor vervoer maar wel een garantie dat wij alles onderbrengen bij deze transporteurs.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee geen meerprijs. Gewon concurrerende prijzen voor vervoer maar wel een garantie dat wij alles onderbrengen bij deze transporteurs.

Maar ik vermoed dat je bij transport veel meer keuze hebt qua leveranciers.

Als jij TV zenders wilt uitzenden, dan is het rijtje leveranciers snel ten einde.

Minder leveranciers, betekent een grotere machtspositie van die leveranciers.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hangt ervan af of het een buyers of sellersmarkt is.

M7 neemt nogal wat capaciteit af, en er wordt in deze wereld fors onderhandeld.

Nogmaals, het is plausibel, maar wij baseren ons hier op "van horen zeggen".

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Cees: Vergeten wij niet iets belangrijks? Volgens mij is 23.5 oost ooit toegewezen aan de DFS/Kopernicus. Als je kijkt naar de transponderindeling dan zie je dat de frequenties van 11450 t/m 11700 en 12500 t/m 12750 nu (op 1 uitzondering na) worden gebruikt voor Feeds. Dat zijn juist die 2 banden die op de DFS satelliet zaten. het lijkt er op dat die banden dus nog toebehoren aan een andere licentiehouder (voormalig DFS/Kopernicus).

 

Een zelfde constructie zie je op 28.2/28.5 oost. Daar heeft Eutelsat nog een aantal transponders geleased bij Astra.

 

De kans dat Joyne op 23.5 oost zal uitzenden lijkt mij nog niet helemaal uitgesloten. Of misschien wel 28.5 oost.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even aanpassen

 

De kans dat Joyne gaat uitzenden is helemaal uitgesloten.

Nou vooruit dan :grin: :

De kans dat Joyne ooit misschien op 23.5 oost zou kunnen uitzenden lijkt mij nog niet helemaal uitgesloten.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet, maar ik zelf zie ze er nog geen geld mee verdienen.

Het was de bedoeling medio april in de lucht te komen, die datum is al opgeschoven.

Daardoor gaan ze een deel van hun afzetmarkt, de kampeerders, al mislopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat niet bestaat niet, maar ik zelf zie ze er nog geen geld mee verdienen.

 

 

Ik vermoed ook dat dit het cruciale punt is waarop het initiatief stuk gaat lopen.

Vandaar mijn eerdere opmerking, dat "we" nu kunnen meemaken wat er zoal komt kijken bij het opzetten van een sat-platform.

 

Voorinvesteringen, contracten met allerlei partijen, en daarna afwachten hoeveel abonnees er gaan komen die bereid zijn mee te gaan in het eventuele avontuur waarvan de levensduur zeer ongewis is. Modules, coderingen moeten worden bekostigt, en wat al niet meer.

 

(De Hotbird is natuurlijk wel bij uitstek geschikt voor Nederlandse (en Belgische) expats en kampeerders vanwege de enorme footprint met een 60-80 cm schotel.)

 

En wat het bedingen van exclusiviteit betreft: het lijkt me niet onlogisch dat M7 zoiets zou hebben bedongen. De Nederlandse schotelmarkt is klein, en bij de eventuele komst van een tweede platform zouden beide wel eens verliezers kunnen zijn. Met in dat geval als grootste verliezer de (ook de momenteel klagende) M7 abonnee.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...