Ga naar inhoud


Radio Caroline terug op AM


Eduard07

Aanbevolen berichten

Op 2-10-2017 om 10:49 zei Sjaak(k):

SSB is ook niet zo modern hoor, is dacht ik ooit uitgevonden door zendamateurs. :whistle: Single Side Band (SSB) is een vorm van modulatie waarbij van het oorspronkelijk amplitude gemoduleerde signaal, alleen één zijband wordt uitgezonden, zonder de eigenlijke draaggolf. Enkelzijbandmodulatie is ontwikkeld i.v.m. de beperkte ruimte op de KG (3..30 MHz) om met het beschikbare vermogen toch een maximale overdracht te verkrijgen.;)

 

Ik heb hier nog een mooie DRM-ontvanger staan :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uur geleden zei Sjaak(k):

Leuk maar op de MG heb je daar niets aan.:crazy:

 

Is wel geweest hoor!  Zelfs op de lange gold is DRM gebruikt door de toenmalige zender van Deutschlandradio. Op middengolf waren er een stuk of vijf zenders die ik ermee ontvangen heb. Maar intussen is het of weg, danwel zo low power dat het hier niet meer te krijgen is, helaas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2. Oktober 2017 om 11:16 zei luisteraar:

er zijn/waren omroep zenders die in dsb uitzonden op de korte golf geen micky

mouse en bfo probleem meer

 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Orfordness staat een paal en bijhorende gebouwen en zenders die uitermate geschikt zijn voor uitzendingen op 648kHz.

 

Ofcom zal het er wel niet mee eens zijn, maar als ze nu eens de array gebruiken van de World Service... 1kw achteruit, 100kw vooruit, ik zeg zo maar iets...

 

Kost iets meer, maar dan heb je ook iets. Zelfs met één 1kw op de rondstralende reservemast komen ze door de nabijheid van de zee al een heel eind verder.

 

 

 

ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi)

schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei TVguy:

In Orfordness staat een paal en bijhorende gebouwen en zenders die uitermate geschikt zijn voor uitzendingen op 648kHz.

 

Ofcom zal het er wel niet mee eens zijn, maar als ze nu eens de array gebruiken van de World Service... 1kw achteruit, 100kw vooruit, ik zeg zo maar iets...

 

Kost iets meer, maar dan heb je ook iets. Zelfs met één 1kw op de rondstralende reservemast komen ze door de nabijheid van de zee al een heel eind verder.

 

 

 

 

AM achter een array die de andere kant op straalt geeft veel vervorming door fase verschuivingen. Dat werkt niet goed.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Sjaak(k):

Echt weer ex piratenwerk, ze hadden alles al klaar moeten hebben, zodra de machtiging afgegeven is.

Tuurlijk, gewoon maar een zender bestellen uit giften, ergens neerpleuren en dan maar afwachten 1) of ze vergunning krijgen en 2) of de plek akkoord is en 3) of de plek strategisch is.

Daarvoor moet je gewoon bij Ofcom en de Britse overheidsinstanties zijn, want die gaan overal zomaar mee akkoord. :crazy:

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Eduard07:

.

Daarvoor moet je gewoon bij Ofcom en de Britse overheidsinstanties zijn, want die gaan overal zomaar mee akkoord. :crazy:

 

 

14 uur geleden zei Sjaak(k):

Eduard, je chargeert de boel zoals gewoonlijk, Ofcom is al akkoord gegaan:P

 

Sjaak(k), waarom verdraai jij mijn woorden?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Sjaak(k):

 

Daarvoor moet je gewoon bij Ofcom en de Britse overheidsinstanties zijn, want die gaan overal zomaar mee akkoord'' :P

Inderdaad had ik het niet alleen over Ofcom.:P

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Hansen:

Hier oude tijden van de Ross Ravenge

met de zendmast van 90 meter die het natuurlijk begaf in een zware storm.

Mercikes , toch een leuk filmpje , woelige tijden , ze hadden de ballen ervoor !! 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het jarenlang te hebben volgehouden. Caroline kwam s avonds in heel Europa goed door op de 963. Met een prachtsignaal.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...