Ga naar inhoud


Alcoholvrij Bier Top10


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


Bier is pas bier wanneer het gebrouwen is volgens het Reinheitsgebot uit 1516!

Al het andere is niet te z**pen.

 

Daarnaast was bier drinken vroeger een noodzaak, de kratten waren van hout en anders had je in de winter niets te stoken.

(Leo)

 

Daarom lus ik het Belgische bier niet. Die kiepen er allerlei smaakjes bij in. Dat heeft met bier weinig te maken. Bier moet naar bier smaken en niet naar aardbeien of frambozen. ;)

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan gelijk maar het recept voor Poolse wodka die door Polen thuis wordt gemaakt:

 

Een liter spiritus en een liter water vermengen en vervolgens aan de kook brengen en op het moment van koken gelijk twee eetlepels bruine suiker toevoegen en stoppen met koken totdat de suiker volledig vermengt is met de vloeistof. Af laten koelen en klaar voor consumptie. Reist alleen de volgende vraag: welke toevoeging zit er in spiritus?

Ik geloof niet dat dat drinkbaar wordt. Spiritus is methanol en niet het drinkbare ethanol. Het kleurtje maakt het enorm bitter.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tripleboy

Jij hebt geen alcohol nodig voor verdoofde hersenen. Gauw verbieden, stel je voor dat iemand plezier beleeft aan een glaasje met alcohol. Dat moeten we niet willen met z'n allen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bier is pas bier wanneer het gebrouwen is volgens het Reinheitsgebot uit 1516!

Al het andere is niet te z**pen.

 

Daarnaast was bier drinken vroeger een noodzaak, de kratten waren van hout en anders had je in de winter niets te stoken.

(Leo)

Dat ben ik toch niet met je eens. De Duitse bierbrouwers beschouwen dat Reinheitsgebot ook als beklemmend. Het beperkt ze in hun mogelijkheden en daardoor verliezen ze marktaandeel.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, als je veel dorst hebt smaakt elk pilsje wel.
Wil je nu echt genieten van een biertje zoal je dat ook van een lekker wijntje kunt doen, dan is er maar één land die  de meest schitterende bieren kan maken en dat is België.
Wat dacht je van een Leffe Tripel of van een Hoegaarde Grand Cru Tripel of van een Westmalle Tripel, een Deugniet of Verboden vrucht en zeker niet te vergeten een La Chouffe. En nu laat ik zeker 150 andere prachtige Belgische bieren onbenoemd.
Ik ben geen Belg maar in België kunnen ze de mooiste bieren brouwen van heel de wereld.
 

post-60869-0-88843900-1496692904.jpg

post-60869-0-52866800-1496692956.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik drink graag een lekker glas Peroni bier. Uit de tap. Dat wordt hier veel aangeboden.

 

Peroni is er ook alcoholvrij....

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik ik Nederland ben dan lach ik me altijd de ballen uit mijn broek als ik zie hoe die lulhannesen in de bars een bier tappen.

Dat afplatten van het schuim met zo´n schuifje. Om te gieren.

 

Voor een Duitser is dat een doodzonde.

Zou een Duitse bartender dat flikken met zo´n schuifje dan zouden gasten zich afvragen van welke planeet ie komt.

 

Een goed bier heeft 7 minuten nodig. Niks geen schuim afschrapen.

En Weizenbier hoort in een weizenbierglas. Daar wordt in NL ook vaak mee gezondigd. En ik heb zelden gezien hoe het weizenbier van de fles in het glas geschonken wordt.

Nederland heeft geen bierkultuur. :D

 

Maar geen nood, in Engeland is het nog veel erger.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het helemaal met Sprietje eens, het beste bier komt uit België. Wat de Duitsers, Nederlanders of Engelsen met het schuim doen is alleen maar traditie. Voor mij hoeft het schuim niet eerst in mijn neus te zitten voordat ik een slok kan nemen en helemaal zonder schuim is ook niks.

 

Maar een bier hoeft echt geen 7 minuten te duren hoor. Dat zou betekenen dat de belgen geen bier kunnen tappen, wij weten beter!

 

Maar inderdaad, Nederland heeft geen bier cultuur maar een pils cultuur. De gemiddelde Nederlander houdt niet van uitgesproken smaken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hele Reinheitsgebot is eigenlijk alleen maar bedoelt om te voorkomen dat er conseveringsstoffen in het bier gedaan worden.

Daar hebben o.a. Heineken en Grolsch een handje van.

 

Duitsland is traditioneel een bierland het heeft zelfs als enigste ter wereld een bier universiteit: Weihenstephan...

http://www.blq-weihenstephan.de/

 

Dus het lijkt me dat ze zeker wel weten waar ze het over hebben.

 

Het 7 minutenverhaal is eigenlijk meer een legende en een bier heeft ongeveer de helft van de tijd nodig. En niet zoals in NL de tapkraan onder in het bier drukken want dan druk je alleen maar het koolzuur eruit en is het bier schraal en prikkelt niet meer op de tong.

 

Het oog drinkt ook mee en een mooie bierkraag hoort er nou eenmaal bij.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

En in België het biermuseum onder het brouwershuis ze hebben er alleen geen alcoholvrij bier, moet je ook maar niet om vragen daar binnen.

 

Biermuseum te Brussel voor de echte liefhebber !!

Of ze nu blond, amberkleurig of donker zijn, de Belgische bieren zijn gewoon onweerstaanbaar.
Er zijn er meer dan 400. De ene is fris en prikkelend, de ander fruitig of licht zurig, maar altijd met een mooie smaakvolle kraag.
Er is bier naar ieders smaak; pils, trappist, speciale bieren en abdijbieren, lambik, geuze, faro enz. Ontdek zelf wat je lekker vind.
Waar ?
In het Biermuseum te Brussel.
Op de Grote Markt bevindt zich in een prachtig pand in barokstijl uit de 17e eeuw en deze microbrouwerij biedt zijn ter plaatse gebrouwen bier aan.
Het was een familiale brouwerij en is nu een levend museum geworden van alle biersoorten. Hier is gedurende eeuwen niets veranderd; het onthaal is er hartelijk en de (kleinschalige) brouwersactiviteit is in volle gang.
En niet te vergeten; hier kan je de huisgemaakte bieren proeven…..….
Adres ?
Op de Grote Markt in Brussel. Het is niet te missen en zeker de moeite waard, vooral voor de echte liefhebbers !

Adres
Het Brouwershuis
Grote Markt 10
Brussel
België

Bekijk de kaart op Google Maps

post-51681-0-32546600-1496745338.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...