Ga naar inhoud


Sat4all - problemen op het forum


Michel

Aanbevolen berichten


Op 10-9-2017 om 23:44 zei Michel:

...  ik heb precies zoals ik schreef geen idee hoe het komt.

 

ik zal die niet officiële plug-in die berichtnummers weergeeft weer uitzetten, want die blijkt dus niet goed te werken.

 

Helaas!

Is er nog een kans dat hij terugkomt?

Ik heb nu de eerste verwijzing naar het "bericht van zondag, xx uur" al gezien.

Die wordt later dus lastig terug te zoeken, dan moet je echt gaan zoeken.

Ook al omdat 'zondag' dan weer veranderd is een datum, en omdat bij oudere posts de tijdsopgave ook niet 'standaard zichtbaar' wordt weergegeven.

 

De functie van kennis-database van het forum wordt zo minder toegankelijk, naar mijn smaak. En dat vind/vond ik nou juist zo'n krachtige functie van sat4all!

 

(Jammer dat nou net mijn beide voorstellen (berichtnummers erbij, en gewoon datum en tijd vermelden in plaats van '18 uur geleden') voor problemen zorgen, en niet of moeilijk realiseerbaar zijn?....  :( )

 

groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Iedereen kan gewoon linken naar het bewuste bericht en dat is ook veel handiger.

 

image.png.83048368bdda323c087326e0b00377cd.png

 

Link in je bericht plakken en dan zie je:

 

 

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de 'dat is ook veel handiger' valt wel wat op af te dingen.

 

maar goed, als er dan zo gelinkt moet worden: Je kan je link gelukkig ook weer als link tonen, en niet als 'geïntegreerd' (sic!) plaatje, door dan het onderstreepte zinnetje (In plaats daarvan als link tonen) aan te klikken:

image.png.16c3a27b8b0722e8cd36625877203a58.png

 

 

Dan krijg je dus weer een gewone link, zoals deze:

https://www.sat4all.com/forums/topic/360013-sat4all-problemen-op-het-forum/?do=findComment&comment=2462042

 

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als je iemand wijst naar een nieuwsartikel op nu.nl verwijs je over het algemeen ook niet naar 11 oktober 2016, pagina 14, derde bericht, maar doe je er gewoon een link bij. Ik weet in ieder geval wel wat ik handiger vind ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rare vergelijking. Slaat in ieder geval niet op de argumenten die ik in de link genoemd had.

 

Ik pleitte feitelijk voor een extra mogelijkheid om te verwijzen, die soms echt praktischer is naar mijn smaak, voor schrijver én lezer.

De meeste forums die ik bezoek hebben gewoon berichtnummering. Niks ongewoons aan. ;)

 

Groet,

A33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Aangezien het geen onderdeel meer uitmaakt van deze forumsoftware en de niet officiële plugin niet goed werkt, kan ik je er helaas niet mee helpen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, gevalletje pech voor mij geloof ik. :(

 

Andere vraag: Ik heb nog niet ontdekt hoe ik kan zien, voor welke berichten een lid zijn likes gekregen heeft.

Het aantal likes staat dus (onder andere) onder de avatar, maar ik heb nog niet ontdekt hoe je kan zien voor welke bijdragen dat is (en door wie de like gegeven is).

 

Is daar ergens een knopje voor? Of is dat er in deze software niet meer?

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nee, dat is zeer bewust uitgezet omdat er mensen waren die binnen 1 dag na activeren al begonnen te ruzien over de dislikes.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, OK.

Met de mogelijkheid van dislikes kan ik me inderdaad voorstellen dat dat negatief escalerend werkt.

 

Ik hoef dus niet meer te zoeken naar zo'n knopje. Hoewel ik soms best had willen weten, voor welke berichten leden een 'like' hebben gekregen.

 

Bedankt voor de uitleg!

 

groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ze ook al gemist, en kende de ctrl-z eerlijk gezegd niet.

Ik werk liever met grafische symbolen, of anders rolluikjes (rechtermuisknop), die je moet aanklikken.

Is er ook een toetscombinatie om een eerdere stap terug weer terug te herstellen?

 

Vind het ook irritant dat bij sommige forums  LNB:   automatisch wordt veranderd in LN  en dan een smiley; dat is hier gelukkig dan weer niet zo. Maar dubbele punt en ) wordt hier wel weer automatisch  :)

 

Soms zijn 'zelfdenkende' computerprogramma's fijn; soms irritant (vooral als het dan niet of nauwelijks terug aan te passen is).....

 

groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet bij ‘Range Start’ en ‘Range End’ het IP-nummer 192.168.1.50 respectievelijk 192.168.1.100.

Laat de rest van de instellingen ongewijzigd en druk op ‘Change’ en ‘Apply’.

 
De bovenstaande tekst heb ik zo net direct vanuit een Page document in het bericht geplakt, dus dat functioneert.
 
Ik veronderstel dat jij de oorspronkelijke tekst vanauit een Slingbox pagina hebt gekopieerd waarbij de link van deze pagina is meegenomen en nu de boel verziekt.
Op zich is het natuurlijk wel vreemd.
 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...