Ga naar inhoud


Hoe siliconenkit te verwijderen?


gerrit B

Aanbevolen berichten

Ik moet een plaat aluminium van 1m50 x 2m10 welke aan de achterkant vol met siliconenkit zit schoon zien te krijgen.

Dus al even naar siliconenverwijderaar gekeken maar heb dan toch al zo'n 8 tot 10 flesjes van dat spul a 8 euro nodig en dan wordt het wel duur.

Vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief wat ook goed werkt.

Ik heb al geprobeerd:

wd 40 (lost immers alles op)

terpentine

thinner

kwastontharder

schilders föhn

verfbrander

wasbenzine

en dit alles in combinatie met een hogedruk reiniger van 170 bar.
De wasbenzine werkte nog het beste maar dan nog blijft er een heel dun hardnekkig laagje aan het aluminium zitten.

Verwarmen wil ook maar dan vervormt de plaat.

Een staalborstel op de boormachine maakt nog het beste schoon, maar daar beschadig je de plaat ook mee en dat is toch niet gewenst.

 

Is er iemand die nog een andere handige oplossing weet om de kit te verwijderen zonder de plaat te beschadigen en zonder dat het een vermogen kost?

 

suc6

Gerrit

 

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Een vlugge scan geeft aan dat de combinatie van wasbenzine en een verfschraper/ keramische kookplaat glasschraper het beste werkt.

 

Dus wasbenzine en mechanisch schrapen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een verfschraper krijg ik krassen in het aluminium, glasschraper en scherpe houtbeitel ook dus dat was al afgevallen.

Schoonmaakazijn heb ik nog niet geprobeerd maar heb ik nog wel staan, dus dat morgen eens proberen

 

suc6

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kerel die enkele jaren geleden de keuken kwam plaatsen waarschuwde me om zeker geen azijn op de kitting te gebruiken omdat ze dan aangetast worden...

Lijkt me dus dat je het daar eens mee kan proberen...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doe je gewoon met aceton (waarmee de dames hun nagellak mee verwijderen), daarna wel even de plaat met groene zeep afnemen.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerrit B moest vandaag werken, hij was al vroeg in Lelystad en nu net terug, dus nog even mijn aardappels naar binnen schuiven en dan op zoek naar schoonmaakazijn.

Trouwens Aceton en Thinner is toch ongeveer hetzelfde? Thinner werkt in ieder geval niet en werkt ook niet handig want je moet het laten intrekken en tegen die tijd is het al lang weer verdampt.

20170822_194819_resized.thumb.jpg.008faf9359dcabc40ffa70d818220800.jpg

 

Dit moet er dus af zonder de rest te beschadigen en nieuwe platen van deze afmeting en dikte zijn nogal kostbaar, daarnaast reken ik geen uurloon voor mijn vrije tijd want dan zou o.a. TV kijken helemaal onbetaalbaar worden.

 

Maar ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo de plaat goed ingesmeerd met een halve liter schoonmaakazijn (eerst er op gegoten en toen met een kwast goed over de kit gesmeerd)

Nu een half uurtje in laten trekken en dan kijken of ik het met de hoge druk met vuilfrees schoon kan spuiten.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Silicone staat bekend om zijn chemische bestendigheid en temperatuurbestendigheid...

Het kan minder goed tegen geconcentreerd zwavelzuur, fluorwaterstof, en langedurige belasting door stoom onder hoge druk.

https://www.denbraven.com/media/filer_public/1e/d4/1ed43516-841a-4cb1-82c0-4aa3b9f87c7f/chemicalien_bestendigheid_siliconen.pdf

 

Het is gelukkig niet al te hard... met mechanisch verwijderen maak je het meeste kans.

Maar ja, aluminium is ook niet al te hard, dus kool èn geit sparen lijkt me.... moeilijk.

Misschien kan je het zandstralen? Dat geeft wel een ander oppervlak aan het aluminium, maar oogt toch ook netjes.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schoonmaak azijn werkt in ieder geval ook niet.

Wel ruikt nu de gehele tuin naar azijn :sick:

Zet je de spuit op een stuk wat goed in de azijn heeft gestaan dan spuit je het bovenste laagje er heel langzaam af en er blijft een dun laagje achter, maar zet je de spuit op een onbehandeld stuk dan spuit je ook heel langzaam (ongeveer 1cm per minuut) ook de bovenste laag er af en is de kit wat dikker dan kun je geluk hebben dat je alles er in 1 keer afspuit.

 

Mijn stoom app heeft het helaas begeven, tenminste hij warmt nog wel op maar spuit geen stoom meer.

Natstralen heb ik ook aan gedacht maar die heb ik helaas nog niet binnen en staat nu op uitlevering voor de 3e week van sept.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden zei Zunigkyk:

Silicone staat bekend om zijn chemische bestendigheid en temperatuurbestendigheid...

Het kan minder goed tegen geconcentreerd zwavelzuur, fluorwaterstof, en langedurige belasting door stoom onder hoge druk.

https://www.denbraven.com/media/filer_public/1e/d4/1ed43516-841a-4cb1-82c0-4aa3b9f87c7f/chemicalien_bestendigheid_siliconen.pdf

 

 

In dat overzicht zag ik ook benzine staan met een 4 er achter en ik had hier nog een jerrycan benzine staan met onbekende herkomst dus dat er op gesmeerd en dan zie je meteen dat dat effect heeft aangezien de benzine melkachtig van kleur wordt.

Dus daar nu een halve plaat mee ingesmeerd, want geconcentreerd zwavelzuur en fluorwaterstof zie ik toch nog niet zo zitten :crazy:, en met een kwartiertje kijken wat dat voor effect heeft.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Moeten we de brandweer al waarschuwen?

 

Benzinedampen, Brrr.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...