Ga naar inhoud


Hoe siliconenkit te verwijderen?


gerrit B

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei gerrit B:

Wat me nog meer verbaasd is dat ik  juist adviezen krijg via een satelliet forum.

Dat komt doordat hier veel gasten zitten die het eigenlijk ook niet weten maar daardoor krijg je wel heel creatieve antwoorden. 

Vraag je het aan een professional dan komt die meestal niet verder dan het standaard antwoord. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste gerrit B

Een Duitse grootgrutter heeft vast mee zitten lezen over je probleem want volgende week vanaf zaterdag 2 sept. hebben ze flesjes vloeistof in de aanbieding waar je siliconenresten mee kunt verwijderen. Zie de bijlage, het flesje met het blauwe dopje en dan niet voor rond de €10,- maar voor slechts €1,79.
Misschien om de laatste restjes weg te halen?

 

siliconen verwijderaar.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Als beloofd even het resultaat na eerst de siliconen verwijderaar van hierboven te hebben gebruikt (helpt dus nauwelijks en lost de ontstane harde laag niet op)

Dus daarom maar begonnen met korrel 60 te schuren om alle resterende stukken siliconen weg te schuren.

Daarna de ontstane krassen weer weggeschuurd met eerst korrel 320  dan met korrel 1200 en uiteindelijk met fijn vloeibaar schuurmiddel  na geschuurd.

20171009_134121_1507549317329_resized.thumb.jpg.883e248a6a773895521d13a3ed5dfbee.jpg

Je ziet nog wel wat vlekken van het schuren en dan met name op de stukken waar de siliconen hebben gezeten omdat daar meer/harder is geschuurd.

Verder lijkt een plaat aan de achterkant dan wel helemaal vlak maar is dat alles behalve en dat zie je dus zodra je probeert dit glad te schuren en de tranen aan de voorkant dus terug te vinden zijn aan de achterkant. (de vlek in het midden is de zon)

Dus ben weet nog niet of ik de achterkant nog ga polijsten zodat hij weer glanst of gewoon zo laat omdat het toch aan de binnenkant komt te zitten.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoutzuur en dan het flesje met je handen vasthouden tijdens het vullen? Of er vlak voor gaan staan en 3 keer je camera verzetten?

Stel totale onbenullen!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel eens beelden gezien wat ze allemaal doen met een cobra (vuurwerk) of met 100.000 kopjes van lucifers?

Er lopen inderdaad heel wat onbenullen rond die of nog geen natuur- en scheikunde hebben gehad of nooit tijdens de les hebben opgelet en dan de resultaten ook nog eens vol trots op het internet plaatsen.

 

Maar het advies dan om er dan maar een emmer zoutzuur overheen te flikkeren?

Om te etsen voor een egale achterkant dat zou nog kunnen maar dan kom je met een liter ook al wel een heel eind.

Probleem is alleen hoe doe je dat met zo'n grote plaat zonder dat er ook zoutzuur op plekken komt waar je het toch liever niet hebt?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Drs. IJzerbout:

Mijn welgemeende advies was eigenlijk humoristisch bedoeld. :D

 

Dus ook niet bij scheikunde opgelet :D

 

Dat vond ik nu juist altijd het leukste, snel even de voorgeschreven proefjes uitvoeren en de rest wel van een ander overschrijven en vervolgens zelf experimenteren.

Dat ging heel lang goed totdat ik iets gebrouwen had en de leraar plots onze kant op kwam om te kijken wat we aan het doen waren, dus mijn buurman pakt snel het reageerbuisje en giet dat leeg in de gootsteen.

Dus het bewijs was weg maar toen de leraar bij onze werkplek kwam begon het vreemd te borrelen in de gootsteen en was plots de gehele zeef opgelost. :whistle:

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...