Ga naar inhoud


Proximus gaat in België NPO in HD-kwaliteit doorgeven


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen:

 

Vanaf 18 september zijn de drie publieke Nederlandse zenders in België bij Proximus in digitale HD-kwaliteit te zien. Proximus is als opvolger van Belgacom aanbieder van digitale tv.

Vanaf 18 september zijn de drie publieke Nederlandse zenders in België bij Proximus in digitale HD-kwaliteit te zien. Proximus is als opvolger van Belgacom aanbieder van digitale tv en na Telenet de grootste aanbieder van digitale televisie, telefonie en internet. De provider breidt het HD-aanbod uit met NPO 1 HD, NPO 2 HD en NPO 3 HD maar daar blijft het niet bij. Ook de Franse publieke zenders France 3, France 4 en France 5 krijgen een upgrade naar HD evenals de Vlaamse commerciële zender Vitaya en de Nederlandstalige Belgische versies van Nickelodeon en Spike die in België op één kanaal uitzenden met Spike in de avonduren en nacht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


En dan zegt iedereen in navolging van Heinrich Heine ze dat in Nederland alles vijftig jaar later gebeurt.

Terwijl iedereen hier al lang UHD kijkt gaan de Belgen ons nu in HD doorgeven :crazy:

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Telenet zijn deze al lang in HD . Zoals altijd komt Proximus maanden achter. In België zou je moeten gek zijn om een abonnee van Proximus te zijn .

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei Crazy Sat:

 In België zou je moeten gek zijn om een abonnee van Proximus te zijn .

Tenzij je niet anders kan, in mijn geval is dat zo, moest zelf kabel leggen (op eigen kosten) van andere kant van de weg tot aan mijn huis, er is namelijk aan mijn kant geen ondergrondse aansluiting voorzien, daarom heb ik Proximus.  Nu ja ik gebruik Proximus toch alleen maar voor internet en te bellen, tv is rampzalig, dat ze nu toch NPO1 2 en 3 in HD gaan doorgeven is alleen een druppel op hete plaat. Zal hetzelfde verhaal zijn met BBC de twee zenders 1 en 2 ook nog altijd in SD.  De drie NPO's heb ik al jaren via satelliet, dus dat miste ik niet.Er is nog werk aan de winkel hoor bij Proximus, Eurosport,Vitaya, Animal, Discovery,  Kanaal Z, Ment enz enz.... allemaal in SD.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Prawo:

En dan zegt iedereen in navolging van Heinrich Heine ze dat in Nederland alles vijftig jaar later gebeurt.

Terwijl iedereen hier al lang UHD kijkt gaan de Belgen ons nu in HD doorgeven :crazy:

Hetzelfde verhaal met DAB+, in het najaar openbare omroepen in DAB+, hoelang reeds in Nederland?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Nederland zijn de publieke omroepen sinds februari 2004 via DAB en sinds 14 oktober 2013 via DAB+ te beluisteren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen is overschakeling gebeurd en met dezelfde instellingen even de beelden van satelliet en Proximus vergeleken en niet veel verschil, maar satelliet beeld toch beter..

NPO1 2 en 3 France 3 4 5,  France 24 , Vitaya, Caz, Zes, Nick en ABXplore nu ook in HD. In totaal 34 zenders in HD, wat nog altijd maar magertjes is .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...