Ga naar inhoud


Vraag over snelheidsaanduiding op het wegdek.


Con

Aanbevolen berichten

23 uren geleden, ceesv zei:

Volgens de ANWB staat er in de richtlijnen dat doorgetrokken strepen mogen worden onderbroken door afwatering openingen van 30 tot 50 mm.

 

https://www.anwb.nl/experts/juridisch/6/wanneer-geldt-een-streep-als-een-doorgetrokken-streep-soms-is-het-niet-duidelijk-of-onderbrekingen-alleen-voor-afwatering-zijn

 

Dit wist ik ook niet.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als ik zie dat het richtlijnen zijn dan is dat geen wet en dan moet er ook ergens een wet zijn die dit precies omschrijft.

Voor mij is een richtlijn iets wat de richting aangeeft maar waar je je dus niet aan hoeft te houden.

Bekijkt je wat een richtlijn betekent dan is dat:

Document dat de best practice beschrijft van wat er wordt gedaan. Naleving van richtlijnen is gewoonlijk niet verplicht.

Maw. leuk zo'n richtlijn maar als ik er anders over denk dan kan het niet als een overtreding gezien worden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

https://maxius.nl/uitvoeringsvoorschriften-babw-inzake-verkeerstekens/hoofdstuk4/paragraaf2

 

Hier staat het uitvoeringsbesluit.

 

Bedenk dat een onderbroken streep hier precies is gedefinieerd, je mag wel een onderbroken streep kruizen,

Een doorgetrokken streep dient minstens 20 meter lang te zijn, zie die afwatering als een sectie van een ketting van de doorgetrokken streep, na de onderbreking van 3 cm verlengd, voldoet die niet aan de wettelijke definitie van een onderbroken streep.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...