Ga naar inhoud


Vraag over snelheidsaanduiding op het wegdek.


Con

Aanbevolen berichten

Hoe bindend is een aanduiding, b.v. 50 in wit aangebracht op het wegdek?

En van welke afstand kunnen ze met een lasergun snelheid bepalen?

 

Een kennis heeft een bekeuring gehad voor 80km op een afstand van

ongeveer 200 meter vanaf de lasergun.

 

De wg waar ze op kwam had geen snelheidsaanduiding in de vorm van

een bord met een rode rond. Wel na 300 meter de aanduiding op de weg.

Dit alles buiten de bebouwde kom.

 

Ik zoek een stukje wetgeving waarin dat beschreven staat.

 

image.png.b9479d8cceb1e3641833ebe1c152d0e5.png

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Lijkt mij dan een adviessnelheid (zit geen rode rand om) er zijn laserguns die op meer dan2 km kunnen meten

 

dit nog gevonden

What’s the maximum targeting range of police laser?

Laser can be operated from very far distances, much farther than police radar, making it extremely difficult for the driver to know that they are being targeted.  Unlike police radar, laser can be operated at such great distances, officers really don’t even have to hide like police radar operators, because it’s extremely hard to spot them from those extreme targeting distances.  Some laser guns can successfully measure your speed as far away as 4000 feet or more, though generally targeting distances are below 2000 feet.

aangepast door mereltje
toevoeging

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp is een snelheidsaanduiding op de weg geschilderd als herinnering aan een geldende limiet (door borden aangegeven). Staat er geen bord, dan geldt het teken op de weg niet. Vergelijk dit met de strepen op de weg op 60, 80 en 100 km wegen (kijk maar eens op de ANWB website). Staat daar geen bord dan mag je 80, is het een autoweg dan mag je 100. Wat wél is vastgelegd zijn de haaientanden, daar moet je voorrang geven ook al staat er geen bord.

 

Dus, als je zeker weet dat er geen bord stat en je bent gemeten vóór het bord 'bebouwde kom', dan zou ik bezwaar aantekenen.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sjaak(k):

Lijkt me toch duidelijk, er is daar in de bebouwde kom in een woongebied zelfs een 30km zone, vandaar dat ze er met een lasergun stonden.

Ik weet al wat een rechter gaat zeggen als je dit probeert aan te vechten, meneer in de bebouwde kom mag u niet harder rijden dan 50 km, indien het anders is wordt dat wel aangegeven door borden zoals hieronder. Die smerissen zijn natuurlijk niet gek dat ze juist daar gaan staan, dat is kassa.

 

59d33fcc94074_30km.JPG.eb9b65045139d3bae2fa286161b7f609.JPG

 

Sjaak(k)...kun je niet gewoon "agenten"

zeggen in plaats van smerissen? Die mensen doen ook gewoon hun werk. Leuk te lezen als er hier politie-agenten op het board aanwezig zijn.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

TS schrijft : dit alles buiten de bebouwde kom !!!

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Streetview van Sjaak(k) is op de verkeerde plek genomen, begin maar eens vanaf De Diepert Sjaak(k). Daar staan echt geen huizen. Maar op de Streetview die ik nu gezien heb staat eerst het bord bebouwde kom, en daarna pas de witte cijfers op het wegdek, en dan moet je echt wel 50. Of ze moeten de borden nu verplaatst hebben nadat Streetview daar geweest is...

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad buiten de bebouwde kom waar je 80km per uur mag tenzij anders aangegeven. In dit geval op het wegdek met de snelheid van 50km. En dat mag.

 

 

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een stop bord. Je moet dus stoppen (echt stilstaan) en voorrang verlenen aan zowel links al rechts aankomend verkeer.

 

Dit kan dus niet. Als je niet stopt voor het stopbord is dat een boete van € 140,00 (verleen je daarnaast ook geen voorrang € 230,00)

Maar als het groen is en je moet stoppen voor het stopbord dan betekend dit dat je niet door rijd bij groen licht. Boete hiervoor is € 140,00.

 

Mijn advies: mijdt dit kruispunt want je bent altijd de l*l.

 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...