Ga naar inhoud


Vraag over snelheidsaanduiding op het wegdek.


Con

Aanbevolen berichten

15 uur geleden zei Con:

Hoe bindend is een aanduiding, b.v. 50 in wit aangebracht op het wegdek?

 

image.png.b9479d8cceb1e3641833ebe1c152d0e5.png

 

Het stukje weg ken ik op mijn duimpje, ik werk hier namelijk vlakbij. De aangegeven snelheid op het wegdek is bindend, niet alleen hier maar overal in Nederland. Of er een bord staat ja of nee, doet niet ter zake.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

3 uur geleden zei Mojo:

Het is een stop bord. Je moet dus stoppen (echt stilstaan) en voorrang verlenen aan zowel links al rechts aankomend verkeer.

 

Dit kan dus niet. Als je niet stopt voor het stopbord is dat een boete van € 140,00 (verleen je daarnaast ook geen voorrang € 230,00)

Maar als het groen is en je moet stoppen voor het stopbord dan betekend dit dat je niet door rijd bij groen licht. Boete hiervoor is € 140,00.

 

Mijn advies: mijdt dit kruispunt want je bent altijd de l*l.

 

 Je had ook even in het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) kunnen kijken:

Artikel 64

Verkeerslichten gaan boven verkeerstekens die de voorrang regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei kiekiek:

 

De aangegeven snelheid op het wegdek is bindend, niet alleen hier maar overal in Nederland. Of er een bord staat ja of nee, doet niet ter zake.

 

Heb je een linkje naar een wetsartikel o.i.d. waaruit dat blijkt, ik kom dat nergens tegen in het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) of ik moet er overheen kijken.

Een 50 zonder rood rondje eromheen heeft volgens mij geen enkele betekenis, je zou het als herinnering kunnen zien dat je daar maar zo hard mag.

Dat je op die weg maar 50 mag geloof ik overigens wel aangezien je voor het inslaan van die weg een 50 km bord tegen moet zijn gekomen volgens de post van youriy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Terug naar de vraag, ongeveer 200 meter na de brug staat er het "Bebouwde kom" bord, waarvan we geleerd hebben dat je dan maximaal 50 km mag.

Na ongeveer 200 meter zie je ter herinnering op het asfalt, ongeveer daar waar je een wit bord in de berm ziet.

Het is daarna nog zeker 200 meter tot de agent.

Jammer van het geld, die bekeuringen zijn niet goedkoop. € 316,- + administratie kosten?

 

Bij onze oosterburen kost dat slechts € 100 en 1 punt.

 

Bron afbeelding: Google street view sept. 2016

Tiel.jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei RS2000:

 

Heb je een linkje naar een wetsartikel o.i.d. waaruit dat blijkt, ik kom dat nergens tegen in het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) of ik moet er overheen kijken.

 

 

Ik heb dat ook nergens kunnen vinden.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland heeft het kombord de status van een verkeersbord volgens het RVV 1990. Een kombord impliceert ook altijd een maximumsnelheid van 50 km/u, desondanks wordt onder het kombord vaak ter verduidelijking een extra verkeersbord bevestigd dat deze maximumsnelheid vermeldt. Maar soms wordt er toch een hogere toegestane snelheid aangegeven (rondwegen) of een lagere snelheid (woonwijk).

 

Bron , wiki !!

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hele rit opnieuw afleggen met een dashcam/videocam aan 50km/uur en dit meenemen ter argumentering naar de rechter.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe bedoel je dat, om aan te tonen, dat de agent een meetfout gemaakt heeft?

De rechter zal aan het eind van de film opmerken dat de agent ontbreekt die je het stopteken heeft gegeven.

Bij een laser snelheidsmeting wordt je door een agent staande gehouden.

 

Wil je gaten schieten in de waarneming zal je beter na kunnen gaan of de agent wel het juiste certificaat heeft om de lasergun te mogen bedienen, en of het apparaat wel geijkt was op het moment van de waarneming.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit is de wettekst:

 

Juridisch gezien is er geen bezwaar tegen het verbaliseren op kenteken bij gebruik van de lasergun. Omdat echter bij het gebruik van de lasergun meestal geen fotografische- of videoregistratie van de gedraging of overtreding plaatsvindt, moet in beginsel tot staandehouding worden overgegaan.20

Als bij het gebruik van de lasergun toch tot het verbaliseren op kenteken wordt overgegaan zonder fotografische of videoregistratie, moet dit in het proces-verbaal of de beschikking worden gemotiveerd.

In het proces-verbaal wordt naast de maximumsnelheid, de gemeten snelheid en de werkelijke (gecorrigeerde) snelheid, vermeld op welke afstand het voertuig werd gemeten.

 

Bij de rechter zal dus de motivatie getoetst moeten worden waarom niet tot staande houding is overgegaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Sjaak(k):

Lijkt me toch duidelijk, er is daar in de bebouwde kom in een woongebied zelfs een 30km zone, vandaar dat ze er met een lasergun stonden.

Ik weet al wat een rechter gaat zeggen als je dit probeert aan te vechten, meneer in de bebouwde kom mag u niet harder rijden dan 50 km, indien het anders is wordt dat wel aangegeven door borden zoals hieronder. Die smerissen zijn natuurlijk niet gek dat ze juist daar gaan staan, dat is kassa.

 

59d33fcc94074_30km.JPG.eb9b65045139d3bae2fa286161b7f609.JPG

 

 

Ditis binnen de bebouwde kom.

 

Mijn schets is buiten de bebouwde kom, de brug over het Amsterdam Rijnkanaal.

Jouw foto is volstrekt niet relevant.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
4 minuten geleden zei Pedro Newbie:

Op de Diepert staat al een bord met 50 km/h dus ruim voor de "vermeende" overtreding2017-10-03_22_07_28-De_Diepert_-_Google_Maps.png.e0baebf9db6586bb1d3985691d4b4c11.png

Daar zit een beslismoment tussen, het bord is bedoeld om de snelheid bij de kruising te matigen.

Buiten de bebouwdekom zal het bord na de kruising herhaald moeten worden, anders is de toegestane snelheid weer 80 km/uur.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Sjaak(k):

Ja dat maakt hij ervan, op de kaart schrijft hij anders ''bord bebouwde kom'', en ook op de weg stond 50km waar zijn vraag over ging, kijk maar via streetview en je kunt het zien.;) Die streetview die ik plaatste is op die weg genomen.

Ik kom van de Diepert, rij vervolgens de Grotebrugse Grindweg of alwaar geen bord staat.

Over de brug is 50 op de weg geschilderd, even later het bord bebouwde kom en dan rij je

Tiel in.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je vergeet het kombord.

Je rijdt de bebouwde kom binnen wanneer je dit bord passeert.

Dus vanaf dat moment 50 km/uur.

Het kombord staat op 500 meter van de agent.

De laser afstand is 200 meter van de agent.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei youriy:

De 50 km borden staan op de plekken waar ik een kruisje heb geplaatst.

image.png.b9479d8cceb1e3641833ebe1c152d0e5.png

 

Inderdaad. En die borden gelden volgens mij niet als je afslaat en een nieuw wegvlak betreed.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...