Ga naar inhoud


Vraag over snelheidsaanduiding op het wegdek.


Con

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Vanaf het blauwe bord Tiel, is het 50,  200 -300 meter later heeft de agent zijn meting verricht.

 

Uit de aanwijzing:

 

De minimale afstanden tussen gebod en meetplaats zijn:

30 km/h

8 m/s

80 meter afstand

50 km/h

14 m/s

140 meter afstand

60 km/h

17 m/s

170 meter afstand

70 km/h

19 m/s

190 meter afstand

80 km/h

22 m/s

220 meter afstand

90 km/h

25 m/s

250 meter afstand

100 km/h

28 m/s

280 meter afstand

Tiel.jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Hoe wil jij dan de snelheidsbeperking weten wanneer je uit de zijweg komt?

Wordt na een beslis moment het bord niet herhaald, kan er niet gehandhaafd worden.

 

Alleen in een zone, bijvoorbeeld zone 60 km wordt het bord in de zone niet meer herhaald.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, dan blijft het volgende over.

Volgens mij (NIET onderbouwd) geldt een snelheidbeperking als er

een bord staat wanneer je een nieuw wegvlak betreed.

 

En, geldt die vijftig op het wegdek als herhaling of is het bindend als

er niet eerder een bord stond met rode rand?

 

Immers, als er een vrachtwagen voor je rijdt dan kun je de tekens

op de weg missen... (ook bij niet-bumper-klevers)

 

Waar zijn de wetten waarin dat staat?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het kombord geeft aan dat je de bebouwde kom inrijdt.

Daarmee is de snelheid 50.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dus een profitabele speed-trap die wegens zijn onduidelijkheid de regels bevestigd.

Zoals daar vele speed-traps in Nederland zijn, waar onze oom agent met zijn lasergun graag de burgers eraan herinnert hoe veel een overtreding kost.

 

Die waar ze maandelijks staan kun je makkelijk op een lijstje zetten.

Dan bespaar je jezelf misschien die kosten voor de onachtzaamheid.

 

Hoek Jisperveldstraat - Ijdoornlaan Adam Noord. achter de dikke boomstam

 

boomstam.jpg

aangepast door Tonskidutch
blauw

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Tonskidutch:

Het is dus een profitabele speed-trap die wegens zijn onduidelijkheid de regels bevestigd.

Zoals daar vele speed-traps in Nederland zijn, waar onze oom agent met zijn lasergun graag de burgers eraan herinnert hoe veel een overtreding kost.

 

 

 

Ik heb een speciale optie in de auto om die boetes te voorkomen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simpel, je bent een blauwbordje bebouwde kom tiel voorbij gereden. Daar ging de bebouwde kom in, zonder een andere sneldsheid aanduiding is de max snelheid 50 km/u (vroeger moest die 50 er onder zitten, is een tijdje geleden afgeschaft).

 

Als er geen andere borden staan tussen dat bord en het punt van snelheids constatering, dan geldt 50

 

een vraag voor iedereen: wat is de maximale snelheid die je kan rijden  in de bebouwde kom?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Mojo:

 

Ik heb een speciale optie in de auto om die boetes te voorkomen.

 

2 uur geleden zei Sjaak(k):

tot ze je pakken, dan kun je hem ter plaatse uitbouwen en krijg je alsnog een vette bekeuring, ze hebben tegenwoordig apparatuur aan board waarmee ze de LO van die detector op grote afstand kunnen detecteren. Zag het van de week nog bij RTL7, een vent in een dikke Volvo die zgn van niets wist, hij kon hem ter plaatse uitbouwen en de bediening ging naar de officier van justitie.

http://www.boetes.nl/lasershield-of-radar-detector

 

Gewoon je aan de toegestane snelheid houden is vaak de goedkoopste ''optie'' in de auto om boetes te voorkomen.;)

 

Ik heb ook zo'n optie in mijn auto, dat heet cruise control en is helemaal legaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn ondertussen auto's op de markt die keurig je waarschuwen voor het naderen van een nieuwe snelheidszone en ervoor zorgen dat je de juiste snelheid hebt bij het passeren van dat bord.

In mijn wagen wordt het geldende bord met het headup display voor de wagen geprojecteerd.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei jeanj:

een vraag voor iedereen: wat is de maximale snelheid die je kan rijden  in de bebouwde kom?

 

180 voor mij, Jos Verstappen komt hoger uit denk

ik als er niet teveel weerstand wordt opgebouwd...

 

 

 

Kennis heeft het bezwaarschrift de deur uit. Wordt vervolgd.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...