Ga naar inhoud


sattv alleen iets voor oude mensen?


luisteraar

Aanbevolen berichten

Met de kabel is 's avonds niks te zien voor 24 hr allemaal politiek. Na 0 uur begint er een detective maar dan lig ik daar te slapen (zo spannend was het). Op sat vindt je een oud feuilleton of geremasterde serie.

De kwaliteit en ook in HD van sat is beter. Oorspronkelijk was sat voor mensen in de bergen toen het nog analoog was en de uhf/vhf niet ver geraakten. Heb ooit nog zelfdragers mee gaan plaatsen.

Nu gebruikt men het ook om bureelwerk te verzenden/ontvangen naar laagloners.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wat ook een probleem is:

bij kabelbedrijven en iptv bedrijven en in nederland glasvezelbedrijven, bieden het abonnement aan tot soms wel 4 tv's voor dezelfde prijs, of soms een huur toestel.

bij sat, moet je voor iedere tv, extra bijbetalen, en heb je op 2 de en 3 de tv een gekapt aanbod.

bij eerder genoemde bedrijven, moet je soms enkel activatie kost betalen. Bij sat moet je meestal alles kopen, en voor een deftige installatie, kan je soms tegen 500€ kwijt zijn, en om geld uit te sparen alles zelf doen.

Er is werk aan de winkel voor bvb M7. 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei sattv4iedereen:

Wat ook een probleem is:

bij kabelbedrijven en iptv bedrijven en in nederland glasvezelbedrijven, bieden het abonnement aan tot soms wel 4 tv's voor dezelfde prijs, of soms een huur toestel.

bij sat, moet je voor iedere tv, extra bijbetalen, en heb je op 2 de en 3 de tv een gekapt aanbod.

bij eerder genoemde bedrijven, moet je soms enkel activatie kost betalen. Bij sat moet je meestal alles kopen, en voor een deftige installatie, kan je soms tegen 500€ kwijt zijn, en om geld uit te sparen alles zelf doen.

Er is werk aan de winkel voor bvb M7. 

met sat wel alle vrijheid

de Duitse publieke zenders zoals ARD, ZDF en digitale zenders van ze

de BBC zenders

zenders als ARTE, 3Sat, Phoenix

 

Geen eigenwijze programmaraad meer (ja is wel verdwenen inmiddels) die zomaar besluit om er zenders ervan af te gooien.

en dus ook niet meer afhankelijk wat de provider nog wenst door te geven. Kan morgen of overmorgen zo maar weer anders zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hele tijd geleden heeft Michel een Topic gestart over de toekomst van de Satellietkijker.

En het zelfde kwam ook al weer als Topic vaak genoeg terug in de reacties over de toekomst van Canal Digitaal en nieuwsberichten over het aantrekkelijk maken van DVB-S2 voor het kleine aantal gebruikers in België en Nederland.

De trend is gewoon heel duidelijk en wat dat met jong of oud te maken heeft is een marginaal.

aangepast door Tonskidutch
toevoeging

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat klopt inderdaad. Toen was het al duidelijk.

 

Lineaire TV wordt steeds minder belangrijk. De glas, kabel of VDSL verbinding wint simpelweg omdat men daarop alle diensten aan kan bieden, waarbij de Internetdienst verreweg de belangrijkste is en nog belangrijker zal worden. 

 

Het is wel zo dat ouderen minder snel afscheid nemen van reguliere TV diensten, maar dat is dus slechts een kwestie van tijd ;)

 

Satelliet TV is in ieder geval gedoemd om langzaam maar zeker dood te bloeden. Alleen voor mensen die niet anders kunnen blijft Satelliet TV een min of meer gedwongen keuze.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei Michel:

;)

 

Satelliet TV is in ieder geval gedoemd om langzaam maar zeker dood te bloeden. Alleen voor mensen die niet anders kunnen blijft Satelliet TV een min of meer gedwongen keuze.

Ik ben bang dat je gelijk hebt. 

In Nederland zal het als eerste wegvallen omdat Nederland een goede infrastructuur heeft. 

In alle andere Europese landen ziet het anders uit daar zijn veel buitengebieden zonder dekking. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
21 minuten geleden zei luisteraar:

In Nederland zal het als eerste wegvallen omdat Nederland een goede infrastructuur heeft.

Dat is nog maar de vraag met de aanstaande restricties op dat internet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kom door heel Europa steeds de boodschap tegen, dat de content in de regio niet beschikbaar is wegens "rechten".

Ook gaan er steeds meer stemmen op dat onwelgevallige content gebanned dient te worden.

Een ontwikkeling die naar mijn mening in de toekomst steeds meer gaat spelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik denk dat je twee zaken goed uit elkaar moet houden.

 

1. Het blokkeren van diensten uit andere landen heeft uitsluitend met rechten te maken en de tendens is juist dat dit steeds minder vaak zal voorkomen, want hier wordt op politiek niveau al van alles tegen gedaan.

 

2. Het censureren waar jij het over hebt, zie ik alleen in Turkije en dat soort landen gebeuren. In ieder geval niet in Europa.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ik ben 18 en kom hier op dit forum toch wel regelmatig sinds m'n 16de. Kijk zelf nog wel lineaire televisie, maar vaak wel pas achteraf opgenomen vanaf de harde schijf van onze VU+. Dit komt doordat wanneer de programma's uitgezonden worden ik vaak nog voor school bezig ben. Ik kijk ook wel tv via Stievie wanneer ik iets vergat op te nemen, maar opnames genieten m'n voorkeur wegens doorspoelen v/d reclame en de betere kwaliteit t.o.v Stievie. Stievie heeft een bitrate van +- 1Mbps, dus dat is niet veel soeps...

Ik heb geen Netflix en gebruik eigenlijk bijna nooit torrents wegens te trage internetverbinding. Ik kijk wel regelmatig YouTube uiteraard.

aangepast door Mylan1999
Link naar reactie
Delen op andere sites

Internet komt wel belangrijk. Als er ooit iemand komt, met een tv dienst, die werkt op elke internet aansluiting, aan een concurrentieel prijs, in combinatie met VOD, dan zou dit mijn voorkeuze hebben. Ik heb het dan zoals iets van die illegale iptv aanbieders, maar dan legaal.

En als ze het dan op bvb 5 devices toelaten, dan denk ik, dat sattv het moeilijk zal krijgen. Uiteraard zullen ze wel een mooi plaatse moeten kunnen neerzetten, en zal het internet al die data aan moeten kunnen.

Maar satelliet zie ik in Europa nog niet verdwijnen, omdat niet iedereen snel internet heeft. Hier schrijven zelfs leden, die tevreden moeten zijn met een 1 Mbps lijn, en daar kan je moeilijk (u)hd op gaan streamen. 

Ik vraag me ook af, of het niet zo komt,om dat de aankomende jongeren, tevreden zijn met eigen zenders van het land. De ouderen, kijken soms graag zenders van het buitenland, die nog niet via een andere provider beschikbaar zijn.

Alhoewel ik politiek en dergelijke buiten schot moet laten, vraag ik me af, of met de toenemende immigranten, de populariteit van schotel ontvangst niet zal terugkeren? Die mensen, blijven graag hun zenders zien, en hebben soms maar één optie, de schotel.

kabelboeren en andere doen wel hun best om buitenlandse zenders te verdelen, maar al die buitenlandse zenders aanbieden, lijkt me onmogelijk, zeker als er rechten bij te pas komen. Bepaalde immigranten, kunnen dan wel in hun land aan een abbo geraken van hun land, wat een kabelboer of andere weer niet kan.

Ik heb geen glazen bol, maar ik ben benieuwd, hoe sat ontvangst binnen 20 jaar zal zijn. En wat mocht er een oorlog uitbreken, en alle infrastructuren worden aan flarden geschoten? Dan heb je enkel nog dvb-T en dvb-S.

De groep M7 en joyne, zou ook een rol kunnen spelen, maar of zij machtig genoeg zijn tegen kabelboeren en andere, dat is een andere vraag.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-10-2017 om 22:03 zei Penthe:

Probleem is gewoon dat Nederland te dicht bekabeld is en de behoefte voor satelliet niet zoveel aanwezig is als in vele andere landen over de grens.

 

 

Dat klopt wel, kijk maar naar de buitengebieden waar geen kabel ligt, daar heeft zo ongeveer iedere woning (vaak boerderijen) wel een schotel staan, tenminste hier om de omgeving.

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...