Ga naar inhoud


sattv alleen iets voor oude mensen?


luisteraar

Aanbevolen berichten


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

14 uur geleden zei henkvd1:

Schotel zou als de providers het zouden willen voor Nederland voltooid verleden tijd gemaakt kunnen worden, overbodig, kan allemaal via 4G en straks 5G ook in de buitengebieden.

Als die er is, ontbreekt in België nog een onafhankelijke tv provider. De 2 grote hebben wel een app als jij bij hen klant bent, maar werkt dan enkel op hun netwerk. Of België klaar is voor onafhankelijke iptv aanbod op ieder internet netwerk is maar de vraag. En stievie, is ook duur naar het anbod die ze geven.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn enkele factoren die hier een rol spelen. De belangrijkste zie je als je door Duitsland rijdt: Eén Astra antennetje dat ongecodeerd enige tientallen Duitse programma's binnenhaalt. En dat jongeren daarvan gebruik maken dat kun je aan het simpele feit zien dat ze steen en been klagen over HD+. Als je reclamezenders in HD kwaliteit wilt zien dat moet je daar wel voor betalen. De meeste klachten erover zie ik (voor zover dat te bepalen is) van jongeren komen.

 

Tweede factor: talenkennis. In een land als Roemenië wordt veel naar satellieten gekeken, niet alleen omdat de kwaliteit veel beter is dan via de kabel maar ook omdat men in Transylvanië (het centrale deel dat in het Duits Siebenburgen heet) doorgaans veel beter Duits dan Engels spreekt en in Walachije (het zuidelijk deel) veel beter Frans dan Engels. Maar ook hier geldt weer: de Engelsen/Amerikanen en Fransen houden hun zenders afgeschermd, er moet geld op tafel komen, dus is de populariteit van de schotel in het zuiden van het land eerder beperkt tot het eigen pakket op welke satelliet dan ook (ze gebruiken er minstens 5 of zo). Wel zie je dat men nog wel eens iets naar Hotbird zet vanwege de RAI programma's plus TV5 en nog enkele netten maar dat is toch relatief schaars.

 

Als alle omroepen, met name de publieke, zich net als in Duitsland ongecodeerd zouden uitzenden dan zou je een veel grotere publieke interesse zien. Maar juist in ons totaal anglofiel geworden land waar het gros van de mensen moeite met Duits heeft en geen woord Frans meer verstaat is het een moeilijke zaak geworden. Want het zijn juist de Britten en Amerikanen die voor alles geld willen zien. En dat hebben veel mensen niet, zeker niet in die regio. Bovendien bereikt het Britse deel van 28.5 maar een heel klein stukje van het vasteland van Europa dus is dat sowieso een illusie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei T90user:

Er zijn enkele factoren die hier een rol spelen. De belangrijkste zie je als je door Duitsland rijdt: Eén Astra antennetje dat ongecodeerd enige tientallen Duitse programma's binnenhaalt.

 

Die zouden toch ook achter de decoder gaan? Zo ja, dan zou het aantal Astra antennetjes in Duitsland wel eens in een rap tempo kunnen afnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei kiekiek:

 

Die zouden toch ook achter de decoder gaan? Zo ja, dan zou het aantal Astra antennetjes in Duitsland wel eens in een rap tempo kunnen afnemen.

ard en zdf met aanhang blijft fta hd+ staat op kapot gaan. 

oostenrijk en switzerland is achter de decder en bijna ieder huis buiten de stad heeft een schotel 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit ontevredenheid met mijn isp, zie ander topic, verander ik van isp, en omdat het prijsverschil maar 5€/maand is, komt tv erbij. Maar satelliet tv, zal blijven primeren. Het andere voor de slaapkamer en als backup voor (zeer) slecht weer (hd30).

mocht ik ooit verhuizen, en een schotel kan zoals het hoort, geen twijfel, onmidellijk schotel.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante discussie ;-)

 

Ben geen 55 plus, maar heb wel satelliet en dat op twee locaties. Daarbij heb ik én Telenet (triple pakket) én TV Vlaanderen (voor de seks*)

 

* grapje

 

Satelliet heb ik gewoon omdat ik bij de kabelboer niet genoeg Engelse zenders vind en dat voor mij en mijn partner net de leukste zenders zijn. TV Vlaanderen heb ik omdat in het vakantiedomein waar ik mijn weekends doorbreng (aan de Vlaamse kust) geen kabel ligt, maar dus ook omdat ik ook wel eens graag iets zie dat niet zo standaard pakket van de grote twee providers zit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15. Oktober 2017 om 23:25 zei henkvd1:

Schotel zou als de providers het zouden willen voor Nederland voltooid verleden tijd gemaakt kunnen worden, overbodig, kan allemaal via 4G en straks 5G ook in de buitengebieden.

 

Ja lekker, we gaan allemaal tegelijk via 4G en 5G HD of nog liever 4K streamen. Ben benieuwd hoe dat gaat werken. Is er geen datalimiet? Ik geloof niet dat de mobiele providers dat willen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals dit... http://www.digitalfernsehen.de/Medientage-Muenchen-mit-Streit-ueber-den-Rundfunkbeitrag-gestartet.158229.0.html

Citaat

Glasfaser schafft einen Transport in Lichtgeschwindigkeit. Das ist die Transportkapazität und die Verbindung für die nächsten 50 bis 100 Jahre."

ps incl. G4 en G5 uitbouw

in Duitsland nota bene

 

maar wie weet komt er toch nog wat buitenaardse hulp voor die sukkelaars

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-10-2017 om 08:50 zei kiekiek:

 

Die zouden toch ook achter de decoder gaan? Zo ja, dan zou het aantal Astra antennetjes in Duitsland wel eens in een rap tempo kunnen afnemen.

 

Ik denk dat dat om een aantal redenen wel mee zal vallen. Wat ik wel een tijdje heb gevreesd is dat de mogelijkheid van piepkleine footprints van satellieten met Ka-Band ervoor zouden kunnen zorgen dat de ontvangst van de Duitse zenders in Europa en dus ook in het westen van ons land zou kunnen teruglopen. Maar als ik in met name de Oosteuropese landen zie hoe Duitsland en de Duitse taal steeds populairder worden juist omdat men al die Duitse tv programma;s ongecodeerd via satelliet en kabel kan zien vermoed ik ergens dat de Duitsers daarmee heel wat doen om goodwill te kweken voor hun taal en cultuur in de rest van Europa. Als je ziet hoe weinig je in die landen aan amusement uit Frankrijk of Engeland op de buis krijgt zonder er flink voor te moeten betalen begrijp je de populariteit van Duitse TV en dus van de Duitse taal die je nodig hebt om het te kunnen verstaan. Ik kan me vergissen maar heb zo'n vermoeden dat ze in Berlijn daaraan vast zullen houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dominerende taal creëren is zeker een onderdeel

De oude sky was overal kostenloos op de kabel om europa engels talig te krijgen. 

SKY en MTV hebben dat gedeeltelijk bereikt. 

Veel rond de 30 zijn in Limburg Engels talig geworden terwijl daarvoor in Limburg de tweede taal Duits was. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...