Ga naar inhoud


SEPA betalingsverkeer


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Voor enkele webwinkels en helaas ook Software aankopen kun je niet anders dan betalen middels paypal.

je moet dan een SEPA machtiging geven voor je Bankrekening. Dat is bekend.

 

Hoe snel heb je die ingetrokken is mijn vraag aan jullie, die er wellicht al ervaring mee hebben!

In het verleden waren er wel wat negatieve berichten daarover, kun je dat inderdaad als verleden tijd beschouwen?

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ooit eens bijna zonder het te weten de bankkaart gekoppeld aan mijn PayPall account.

Deze was al gekoppeld aan een Mastercard en Paypall deed er alles aan om deze ook aan de bankkaart te koppelen.

 

Na alles goed gelezen te hebben heb ik deze toch gekoppeld zonder dat je dit echt doorhad.

 

Na een paar minuten had ik het door dat het niet kloptte.

Ik heb deze koppeling onmiddelijk zelf terug kunnen verwijderen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Omdat elke rekening tegenwoordig een sepa rekening is?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Voor enkele webwinkels en helaas ook Software aankopen kun je niet anders dan betalen middels paypal.

je moet dan een SEPA machtiging geven voor je Bankrekening. Dat is bekend.

 

Hoe snel heb je die ingetrokken is mijn vraag aan jullie, die er wellicht al ervaring mee hebben!

In het verleden waren er wel wat negatieve berichten daarover, kun je dat inderdaad als verleden tijd beschouwen ?

 

Ik gebruik al jaren PayPal voor mijn internet bestellingen . PayPal is bij mij gekoppeld aan mijn creditcard ( Visa ) . Nooit geen problemen gehad.

Als je echt veilig wil spelen qua internetbankieren , log in bij je bank ( met pincode ) . Bij je Visa kaart ga je naar "beheer je kaart" , hier kom je terecht bij "betalen op het internet". Daar vind je twee opties , ja of neen . Als je de creditcard niet wil gebruiken voor internetverkeer markeer gewoon "neen" en bevestig met je pincode.

Je kaart kan je ( of iemand anders ) dan niet meer gebruiken om te betalen via internet maar wel nog voor betaling in winkels,restaurants,enz...

Als je dan even wil internetbankieren zet gewoon even op "ja" en na betaling terug op "neen". Is zo gebeurd.

 

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal zijn ook mijn aankopen altijd via de credit card makkelijk geregeld. Internet en Binnen- of Buitenland!

Voor het zakelijke met eigen rekening heb ik nog geen credit card en dan moet je de bankrekening nemen met een opwaardering in een te besteden tegoed voor Paypal.

 

ik ben niet onvoorzichtig maar ook niet bang voor een betalingsmiddel echter we hebben al administratie genoeg.

bedankt voor de commentaren.

 

 

 

 

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎7‎/‎11‎/‎2017 om 13:06 zei kiekiek:

Gewoon die koppeling erin laten zitten. Voor internationale transacties zijn banken veel te duur. Daarvoor is een creditcard relatief goedkoop en PayPal zelfs een gratis dienst.

Tja,  kijk eens naar de aangerekende wisselkoersen.

Dan zal je wel merken hoe "gratis" PayPal is.

Sepa maakt net de internationale overschrijvingen (binnen de deelnemende landen - meestal Europa weliswaar) even duur als een binnenlandse (Single European Payment Erea)  Een internationale betaling wordt beschouwd als een binnenlandse dus.

Ook via kredietkaart betalen is vaak zeer duur door het wisselkoersverschil.

Daar kunnen betalingen (niet in EURO dus) via de bank wel goedkoper uitvallen.

PayPal is vooral extreem gemakkelijk... (en dus risicovoller?)

betalingen met credit card zijn normaal altijd verzekerd.

Dus eenvoudig vergelijken is niet zo simpel: elk voordeel heb zijn nadeel

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei jan72:

Tja,  kijk eens naar de aangerekende wisselkoersen.

Dan zal je wel merken hoe "gratis" PayPal is.

 

 

Dat ligt eraan op welke manier je betaalt via PayPal. Als je een x-bedrag op je PayPal account hebt staan en daaruit betaalt heb je geen verschil in wisselkoers. Echter als je via PayPal je bankrekening gaat belasten, dan heb je wel te maken met de wisselkoers.

10 uur geleden zei jan72:

betalingen met credit card zijn normaal altijd verzekerd.

 

 

Bij PayPal heb je een kopersgarantie. Raakt een produkt onderweg kwijt, dan kan je het aankoopbedrag terug krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...