Ga naar inhoud


Bij technische specificatie tv, soms niet uit te maken dvb-t of dvb-t2


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

bij het op zoek gaan naar bvb een tv die dvb-t2 aankan, is dit bijna niet te vinden, of er zijn weinig tv's, die het aankunnen.

Bij bvb de tv samsung UE32M5520 . Bij de technische specificaties, vindt ik wel terug dvb-t, maar het is onduidelijk, of deze ook de dvb-t2 norm aankan, om bvb zonder extra ontvanger de kanalen van tv Vlaanderen antenne te ontvangen.

Bij mijn weten, zijn er zeker nog maar weinig die dvb-t2 gebruiken? ik weet Duitsland, maar verder?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijnen LG , die doet o.a. DVB-T2/S2/C H.265/HVEC

http://www.lg.com/nl/televisies/lg-43UJ634V

 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat minstens zo belangrijks is de gebruikte Videocodec.

 

De meeste huidige TV's met DVB-T2 hebben nog de oude H.264 / MPEG4 AVC standaard. 

In Belgie wordt hiervan gebruik gemaakt bij de DVB-T2 uitzendingen.

 

Slechts een enkele TV heeft de nieuwe H.265 met HEVC. (High Efficiency Video Coding)

In Duitsland wordt sinds dit jaar gebruik gemaakt van deze nieuwe standaard bij de DVB-T2 uitzendingen.

 

Wat er t.z.t. in Nederland gebruikt gaat worden is nu nog niet bekend.

Maar als je toch een nieuwe TV gaat kopen, zou ik voor een TV met de nieuwe Videocodec gaan. 

 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Noordzee:

Slechts een enkele TV heeft de nieuwe H.265 met HEVC. (High Efficiency Video Coding)

In Duitsland wordt sinds dit jaar gebruik gemaakt van deze nieuwe standaard bij de DVB-T2 uitzendingen.

 

dat is natuurlijk van belang,

maar ook in Duitsland zijn niet alle TV's voorzien van die H.265 met HEVC codec en daarom worden redelijk veel losse receivers gebruikt om de oudere HD TV toch van de juiste beeldinformatie te voorzien

zoals het er naar uitziet gaat dat in Nederland en Belgie nog niet gebeuren dat men de H.265 met HEVC codec gebruikt MAAR MEN GEBRUIKT WEL DVB-T2

aangepast door Tonskidutch

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig kan je die dvbt-2 met die nieuwe codec, voor een prijsje krijgen. 

zal dan ook zo een kopen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konig verkoopt zo'n model voor minder dan 50 euro, bijvoorbeeld.

 

Zélf heb ik een mooie witte philips (klein formaat) led tv mét deze 265 codering, kostte minder dan 200 euro.

 

Ideaal voor de studeer- of werkkamer. Kan er ook mijn pc mee verbinden  ;-)

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...